Toon posts:

[css] margins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tja het zoveelste topic hierover, maar ik kon het niet vonden met de zoek.

Ik wil mij pagina zo standaard mogenlijk maken, maar ik wil alle margins van de body op 0. in mij style sheet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
body {
font-family : Arial, Helvetica, sans-serif; 
font-size : 12px; 
color : #000000; 
background-color : #ffffff; 
margin-top : 0; 
margin-right : 0; 
margin-bottom : 0; 
margin-left : 0; 
height : 100%; 
width : 100%; 
}

maar dat doet ie niet in netscape 4.x (uiteraard), maar met: marginwidth="0" marginheight="0" in de body wel....maar dat is dus geen html 4.01 loose.. Kan ik dit volgens de standaard goed krijgen?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ff zo vlug kijken, is het niet verplicht een maateenheid mee te geven?

in dit geval dus iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<style type="text/css">

body {
margin: 0px 0px 0px 0px;
}

</style>

kzou niet weten of het echt werkt in NS4.x (/me zijn CSS reference is weer op onverklaarbare wijze verdwenen van zijn buro)

"You're only as good, as what you did last week."

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Er is nog een aanduiding...

Misschien werkt padding-left: 0px;
en padding-top: 0px;

mag je die px trouwens weglaten?

Andere suggestie: position-left ofzo... aargh die ken ik niet uit mijn hoofd.

Ask someone else ;)
Ik heb het laatst wel zo met leftmargin enzo ingevoerd en toen werkte het wel compatible onder Netscape. Ik denk dat het toch aan die px aanduiding ligt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het werkt allemaal niet...de px mag je volgens mij wel weglaten, tenmiste de validator valt er niet over..

Ik heb padding, background-position, en nog meer geprobeerd, maar helaas pindakaas (met stukjes noot)...

Zou het niet kunnen liggen aan de heigth : 100%; ?? dat voert ns ook niet uit (6 trouwens ook niet), maar wordt wel gevalideerd.. mmm Een url: http://www.marketresponse.nl/test/htm/og_template.htm

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 11 december 2001 11:15 schreef jrs het volgende:

Zou het niet kunnen liggen aan de heigth : 100%; ?? dat voert ns ook niet uit (6 trouwens ook niet), maar wordt wel gevalideerd..
werkt wel onder netscape, tenzij je je content in een layer hebt gedumpt.
Ander nadeel wat optreedt is het rekening houden met een scrollbar als je page scrolling toestaat.
Je table wordt dan nooit perfect 100% hoog..

Maareh, die margins in een styleblock krijg ik idd niet aan de praat onder NN :(

www.jurgroessen.nl

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

aah..ik weet het alweer..

* oh,when? zijn CSS boekje is weer terecht :)

"NS 4.x ondersteunt het niet, omdat het gewoon raar is.." (staat hier letterlijk in me aantekeningen :D )

workaround:
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
body {
margin: -10px 0px 0px -10px;
}
</style>

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Haha! Ja, een perfecte work-around voor nn, maar in ie valt er nu content buiten het scherm...... :) Ik ga nog even verder kloten.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 11 december 2001 10:44 schreef jrs het volgende:
tja het zoveelste topic hierover, maar ik kon het niet vonden met de zoek.

Ik wil mij pagina zo standaard mogenlijk maken, maar ik wil alle margins van de body op 0. in mij style sheet:

(code)

maar dat doet ie niet in netscape 4.x (uiteraard), maar met: marginwidth="0" marginheight="0" in de body wel....maar dat is dus geen html 4.01 loose.. Kan ik dit volgens de standaard goed krijgen?
Tja, misschien zijn dat wel 2 dingen die niet samengaan. Netscape 4 en HTML 4 standaard... :{

Wat mij betreft is marginwidth etc. in de body tag ook een workaround.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 11:50 schreef drm het volgende:

Tja, misschien zijn dat wel 2 dingen die niet samengaan. Netscape 4 en HTML 4 standaard... :{
Nee...daar vreesde ik al voor :'( (eigenlijk wist ik dat wel), maar ik wil gewoon zo standaard mogelijk werken.....

In eerdere site's had ik ook zoiets van, als het overal op werkt is het goed, dan maar geen standaard...maar het belang van een standaard is groot voor ons (denk ik).. maar goed, er zijn keuze's die je niet zelf kan maken, als de opdrachtgever zegt "het moet overal in werken", dan bedoeld hij daar ook nn4 mee...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 11 december 2001 11:45 schreef jrs het volgende:
Haha! Ja, een perfecte work-around voor nn, maar in ie valt er nu content buiten het scherm...... :) Ik ga nog even verder kloten.
je kan toch de methode gebruiken die Pelle toepast:
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css" disabled>
body {
margin: -10px 0px 0px -10px;
}
</style>

IE leest dan de het styleblock niet maar put z'n styles alleen uit het externe stylesheet.

www.jurgroessen.nl

• Dennis
  • Laatst online: 00:07
Als je zo standaard mogelijk wilt werken ondersteun je sowiezo geen netscape 4, want die doet zelf ook niet mee aan standaarden |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 12:35 schreef dennisdotcom het volgende:
Als je zo standaard mogelijk wilt werken ondersteun je sowiezo geen netscape 4, want die doet zelf ook niet mee aan standaarden |:(
het gaat er dus in de eerste plaatst om dat het overal in werkt, en daarna dat dit zoveel mogelijk volgens standaarden gebeurt. Daarom zet ik ook zoveel mogelijk standaard, ipv standaard }:O

• Dennis
  • Laatst online: 00:07
Op dinsdag 11 december 2001 12:38 schreef jrs het volgende:
het gaat er dus in de eerste plaatst om dat het overal in werkt, en daarna dat dit zoveel mogelijk volgens standaarden gebeurt. Daarom zet ik ook zoveel mogelijk standaard, ipv standaard }:O
www.webstandards.org :Y)
www.brainjar.com geeft ook veel info

Een workaround is trouwens om browser-detectie te doen en aan de hand daarvan verschillende lay-outs toe te passen (via document.write). Zo doet Femme het ook @ Tnet.
Pagina: 1