[PHP-Nuke] Ervaring mee ? Hoe was/is het ?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 11:31
9 van de 10 topics over PHP-Nuke zaten in P&W vandaar

Ik ben een hele tijd bezig geweest met een fansite voor een F1 rijder. De bedoeling was om deze site voor een groot deel te laten beheren door andere mensen. Beetje met rechten spelen enzo.... Maar ik kon nooit een goede manier vinden. Maar na een probleempje met de host heb ik het ff op stand-by gezet.

Nu ben ik bezig op stage met een intranet site en kom ik net PHP-Nuke tegen. Nou ff de search over GoT gedaan en alle topics doorgelezen. Wat me opvalt is dat er veel geklaagt werd over de oudere versies en dat iedereen wachte op v.5.+ Inmiddels is die allang uit.

Mijn vraag is aan jullie of jullie enig ervaring hebben met PHP-Nuke, misschien gebruik je het op het moment wel?
Hoe bevalt het of is het bevallen ?

PHP Nuke 8-)

Helaas kan ik het zelf niet checken, ben druk bezig met de voorbereiding van de site en heb nog geen goede host gevonden ;( (jah ik ga er voor betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 23:20

dusty

Celebrate Life!

9 van die 10 topics staan ook verkeerd in mijn mening. En zou beter thuishoren in software algemeen, er zitten gewoon teveel "configuratie" vragen tussen die PHP-NUKE 'aanhangers', die je gewoon op de fora van php-nuke kan stellen of zelfs gewoon in de handleiding kan vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Op dinsdag 11 december 2001 11:33 schreef dusty het volgende:
9 van die 10 topics staan ook verkeerd in mijn mening. En zou beter thuishoren in software algemeen, er zitten gewoon teveel "configuratie" vragen tussen die PHP-NUKE 'aanhangers', die je gewoon op de fora van php-nuke kan stellen of zelfs gewoon in de handleiding kan vinden.
dat was niet echt de vraag :+
Op dinsdag 11 december 2001 10:41 schreef Manic het volgende:
Mijn vraag is aan jullie of jullie enig ervaring hebben met PHP-Nuke, misschien gebruik je het op het moment wel?
Hoe bevalt het of is het bevallen ?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Mijn ervaring met PHP-Nuke ?
Is leuk als je al een beetje met php hebt gestoeid ...
Als je blanco zoiets moet instaleren als je geen kaas ervan hebt gegeten kom je er genaaid vanaf ...
Tip : maak het zelf ...
Dan heb je veel meer dingen in de hand ....
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 23:20

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 11 december 2001 11:37 schreef D2k het volgende:
dat was niet echt de vraag :+
Maar geeft prima aan wat voor mensen PHP-Nuke gebruiken >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
ik vindt die versie die op phpwizard.net wordt gebruikt er best goed uitzien.
maar nooit mee gewerkt.

wat betreft buggy enzo,
wel gehoord dat er wat peoplz met een aftakking van phpnuke aan de gang zijn om het wat geordender te maken.
het heet postphpnuke oid.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Klinkt niet echt positief allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Skinny

DIRECT!

A la PHP Nuke... (dat vond ik persoonlijk echt 3x niets)

ezPublish:
http://developer.ez.no/article/articleview/7/1/42/

Homepage:
http://developer.ez.no/

Niet zo uitgebreid wat modules enzo betreft, maar wat content-management (news, polls enzo).. vond ik het altijd erg prettig werken..

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 10:45

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Het wordt ontzettend veel gebruikt, en ik moet je eerlijk bekennen dat ik 'meestal' snel wegklik als ik een PHP-Nuke site tegenkom.

Iets daarin staat me niet aan, maar das een flauw antwoord op je vraag natuurlijk ;). Het is vooral dat veel sites allerlei features erin mikken die ze helemaal niet nodig hebben. Je kijkt dus naar een forum waar per forum 2 topics staan, of een links overzicht wat bijna leeg is.

Ik heb ook ooit 10 minuten door de source gebladerd. Het is soms erg simplistisch opgezet, en daardoor in mijn ogen niet flexibel genoeg als je het zelf wilt uitbreiden. Maar het werkt wel (!) en das voor veel mensen meer dan genoeg.

Het vormt een aardig geheel, maar een echte aantrekkingskracht gaat er niet vanuit. Bovendien is een beetje eigen werk nooit verkeerd.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126

Indien je zoiets in elkaar wil flansen kan je gaan voor PHPNuke (en iemand die zegt dat Nuke moeilijk op te zetten is kan volgens mij z'n eigen schoenveters nog niet knopen).
PHPTriad
op je host/pc, MySQL database aanmaken (met BIJGELEVERDE nuke.sql database-setupscript voor gebruik met bv phpMyAdmin en je hebt het draaiende om 10 minuutjes.

Indien je wat geavanceerder wil gaan kan je natuurlijk altijd voor SlashCode gaan, maar dan moet je toch wel al eens van Perl geproefd hebben (terwijl je voor phpnuke geen letter php moet kennen, in tegenspraak tot wat meestal wordt beweerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001

xshredx

phpnuke is simpel voor een beginner om erg vlug, en erg makkelijk (als je je aan de defaults houdt, en een bestaand template kiest) een soort community site te beginnen, dat stel ik niet in vraag...
maar ik heb de code redelijk doorgekeken (ben ermee aan de slag geweest, en heb hier en daar iets geholpen met iemand die phpnuke extensies maakte), maar de code is een complete ramp! ok, sedert de 5 versie zijn er zoiets als modules die redelijk makkelijk in te pluggen zijn, maar de codebase is een echt samenraapseltje zonder de minste samenhang of structuur...
ook is het geheel zo resources-intensive geworden dat het niet mooi meer is... (er zouden nu zelfs al isp's zijn die phpnuke niet meer op shared hosting willen plaatsen, omdat het veel te kwistig omspringt met resources)
als je niets kent van dynamische websites proggen, of je hebt de tijd niet om zoiets in elkaar te steken, kun je eventueel wel phpnuke overwegen, maar als je niet echt alle features wil, zou ik je aanraden om met één van de concurrenten te gaan zoals phpWebSite(http://phpwebsite.appstate.edu/), of postnuke (http://www.postnuke.com/), myphpnuke (http://sourceforge.net/projects/myphpnuke/) en dergelijke
(postnuke is bv. een afsplitsing van phpnuke van enkele gebruikers/developers die 1) de codebase absolute shit vonden en 2) problemen hadden met de toch wel autoritaire (egoistische? kortzichtige?) mentaliteit en gedrag van de maker van phpnuke (wordt onder andere verweten code van mensen te gebruiken zonder credit te geven, wil alles zelf doen en aanvaard geen andere code voor z'n kindje, heeft autoritair de mailing list afgesloten toen hij wat kritiek kreeg, ...) één van hoofd-developers van postnuke werkte vroeger sterk mee aan phpnuke...

om terug te komen op je vraag: phpnuke is me totaal niet bevallen... dan rest de vraag of je echt alle functionaliteit van phpnuke nodig hebt en alle hacks, anders kan je volgens mij beter terecht bij postnuke of phpwebsite...
of anders maak je toch zelf je site... leer je wat bij, en zal hij compleet goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
WOW! Toch nog reply's (niet verwacht) thnx!

Momenteel is het dus zo, die site die ik ga maken moet het mogelijk maken om andere mensen makkelijk mijn site te laten beheren, dus nieuws posten, polls veranderen en meer van dat spul.
Ik heb laatst een PHP boek gekocht voor F100,- maar heb het nog niet aan tijd gehad om daar mee aan de gang te gaan.
En die tijd zal eerst ook wel niet komen.

Daarom leek het me handig om zoiets als PHPnuke te gebruiken.
En later steeds meer vervangen/wijzigen/zelf maken.

Ik zal jullie links even bekijken.
Nogmaals bedankt!

(Nu nog een goede host, andere heeft me verlaten ;()

Oja, en wat ik vooral fijn vind/vond is die functie waar mee je plaatjes kan toevoegen. Dat is een hele goede oplossing..

En nog een oja, ik wil absoluut natuurlijk niet die standaard looks gebruiken. Ik wil ze compleet zelf ombouwen...kan wel lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Ik heb et zelf een tijdje gebruikt maar ik vond de code nogal brak :)

Het ziet er allemaal wel leuk uit en zo maar er zitten nogal wat dingen in die imo overbodig zijn.

het beste is het zelf bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nou dit is weer zo'n reply van :(
Ik weet wel dat jij dat kunt,
maar ik heb er momenteel geen tijd voor...
Ik heb laatst een PHP boek gekocht voor F100,- maar heb het nog niet aan tijd gehad om daar mee aan de gang te gaan.
En die tijd zal eerst ook wel niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of je gebruikt hem gewoon maar dat je wat dingen ombouwt :)

zo leer je meteen ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op woensdag 12 december 2001 09:07 schreef Manic het volgende:
En nog een oja, ik wil absoluut natuurlijk niet die standaard looks gebruiken. Ik wil ze compleet zelf ombouwen...kan wel lijkt me ?
Hallo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 12 december 2001 11:32 schreef Manic het volgende:

[..]

Hallo :D
;x

tis nog vroeg.
maar wil jij de daarwerkelijke code ombouwen of alleen et design ? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Eerst volledig het design...
Daarna als ik eens wat meer vrije tijd heb zelf dingen ombouwen en erbij bouwen...(als dat kan tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 12 december 2001 11:45 schreef Manic het volgende:
Eerst volledig het design...
dan hoef je alleen ( als ik me nie vergis ) de theme te veranderen
Daarna als ik eens wat meer vrije tijd heb zelf dingen ombouwen en erbij bouwen...(als dat kan tenminste)
kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
En waar maakt .: Total Annihilation Clan :. gebruik van ? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 12 december 2001 12:05 schreef Manic het volgende:
En waar maakt .: Total Annihilation Clan :. gebruik van ? })
een paar geripte functies van php-nuke.
Kad geen zin om die allemaal zelf te maken :D

:x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

mijn mening, PHPNUKE is overcompleet je moet er vanalles uit gaan slopen om een net portal van te maken.

source is slecht / niet netjes .

maar als je exact wilt wat het bied (net meer en niet minder) dan is he terg handig!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

PHPNuke is ong het slechste wat ik al gezien heb aan PHP scripts. Allemaal bijeen gehacked, veel security issues, geen algemene code manier, etc.

Leer veel beter zelf PHP en maak het zelf, daar leer je ook wat van en snap je tenminste hoe het werkt. Alleen moet je wat oppassen waar je dingen leert, de meeste PHP sites zijn gemaakt door kiddies die zelf geen ruk van programmeren kennen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Hm..als ik meer tijd had zou ik hetzelf ook gaan schrijfen.
Heb hier een dik boek van F100,- naast me liggen.

Maar helaas nog geen tijd ;(
En eerst wil ik dan ff zo'n scriptje gebruiken..

• M@NIC
Hm...ik geloof dat ik 'm heb ge-edit op 8.42 :?

Nou jah...

Maar euh als er een goede alternatief is die:
• Newsposting en artikels enzo
• Poll
• Plaatjes uploaden en plaatsen op een pagina

En wat extra, plz vertel me dan ff

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Hergebruik.

Als iemand nou eens een basis schrijft NETJES... en templates etc. gebruikt.

en dit vrijgeeft dan kan iedereen dat toch gebruiken.

zelf bijbouwen etc.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• M@NIC
En wat wil je hier mee zeggen :?

Anoniem: 22382

Ik draai zelf ook phpnuke een heb het thema geedit

http://www.sirikonline.com

ENJOY

• M@NIC
Hey vet cool...
Heb je veel kennis met php?

En hoe werkt het?
Beetje makkelijk voor mensen met weinig kennis in de webdesign wereld? (bedoel ik mezelf niet mee :P)
Kan iedereen zomaar nieuws posten of valt dat te regelen met accounts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Sorry maar ik moet het toch echt ff weten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1623

PHP Nuke, als je een duidelijke afkeer hebt van programmeren en de instellingen van Nuke voor lief neemt of gewoon te lui bent..... prima.
Daarbuiten K**, tenminste dat is mijn mening vanuit mijn ervaringen door het gebruik ervan.

Maar het is een mooi instap modellejte om door te neuzen en daaruit je kennis te halen (en dan niet in het kader "beter goed gejat dan slecht verzonnen). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29945

PHP-Nuke is grotendeels geript, heel erg resource-intensief, brak geprogrammeerd, en heeft grammaticale fouten. Wat wil je nog meer in zo'n programma?

Een self-destructie knop.

Edit: Ik was 'erg onhandig te gebruiken' vergeten. Zelf templates maken is bijv. een ramp. Ze zouden een voorbeeld aan phpWebsite moeten nemen. Ik zou zelf trouwens altijd mijn eigen site engine maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Ik zou zeggen, installeer op je eigen pc eventjes een webserver + php + mysql. En test het lokaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29945

Op vrijdag 14 december 2001 16:46 schreef Tuin het volgende:
PHP Nuke, als je een duidelijke afkeer hebt van programmeren en de instellingen van Nuke voor lief neemt of gewoon te lui bent..... prima.
Daarbuiten K**, tenminste dat is mijn mening vanuit mijn ervaringen door het gebruik ervan.

Maar het is een mooi instap modellejte om door te neuzen en daaruit je kennis te halen (en dan niet in het kader "beter goed gejat dan slecht verzonnen). :D
Dat is wel het idee van F. Burzi, degene die PHP-Nuke heeft gemaakt. Hij heeft _errug_ veel code geript, gewoon code die ik herken uit andere scripts (PHP Poll bijv.). Soms staat het commentaar er zelfs bij (in een oudere versie, 4.43 geloof ik), maar nergens vind je credit voor de auteur. Voor mij al reden genoeg om 't niet te gebruiken.

PHP-Nuke. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Dus jullie raden me aan om zelf zoiets te maken.
Okay, nou ik heb een boek met alles erin enzo...en weinig vrijetijd. Ik zou het dan in 2 weken moeten leren met Kerstvakantie (snipperdagen)....

Red ik dat in 2 weken dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou PHP in 2 weken leren is wel te doen. Maar als je toch bezig bent de taal te leren, dan kan je denk ik beter nadat je de taal geleerd iets als phpWebsite gaan downloaden en die 'hacken' naar iets wat bij jou past. (Mag dit wel?)
Een goede CMS maken lukt niet binnen 2 weken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Zlef zoiets maken hoeft niet moeilijk te zijn. Ik ben zelf in m'n vrije tijd bezig met een projectje a-la PHP-Nuke. Eens je de 'basics' van PHP door hebt, zal je merken dat het vrij vlot gaat. Je code zal mischien minder netjes zijn en minder schaalbaar, maar zolang je je code voor slechts 1 site nodig hebt, hoeft dat geen probleem te zijn (en je blijft iets om handen hebben :))

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Op zaterdag 15 december 2001 18:00 schreef Orphix het volgende:
(Mag dit wel?)
phpWebsite schijnt open source te zijn dus ja dat mag
Pagina: 1