Toon posts:

Is het waard om een Plextor te kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de plextron 24* kost 389 bij informatique.
de liton 24* kost 275.

Bij elke revieuw staat dat het niet veel uitmaakt of je liteon of een plextor pakt.
Schijnbaar heeft de liteon een iets lagere leessnelheid.
maar dat merk je toch niet.
Allebij hebben ze nero 5.5.

Wat kun je nu het beste doen?????
Liteon voor de prijs of de plextor voor de kwaliteit. :9~

Verwijderd

Ik zou sowieso voor de kwaliteit gaan, Plextor dus. Ik heb al een aantal slechte ervaringen met goedkope branders :(

Verwijderd

Dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken!!

Ik heb op dit moment zelf een 12x plex, en ik heb voor mijn ouders/broertje een lite-on 16x gekocht. Ik kan alleen maar vertellen dat ze alletwee heel erg goed bevallen.

Verwijderd

plextor = 2 jaar on site garantie , dus als ie kapot is stuur je hem terug en krijg je een nieuwe

ik heb er op de hcc 1 gekocht en ik heb tot nu toe nog geeneen mislukt cd=tje
(ja 1 trouwens, maar daar zat meuk op.)

Verwijderd

Ik zou eerder een plextor kopen als een liteon als ik het geld zou hebben voor een plextor.
Het gene wat je meer betaald voor een plex zul je ook aan kwaliteit terug krijgen.

Je zou ook een hele andere brander kunnen kopen, 1 die met prijs en kwalitiet er tussen ligt.
Ik heb verschillende tests over branders gelezen en de AOPEN 24x10x?x kwam vaak als beste uit de test. De prijs ligt ook tussen die van liteon en plextor.

Think about it. :)

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 23:54
Ik denk ook dat je beter voor de Plextor kan gaan want ik heb hier een 12x goedkoop hp brandertje staan en daarmee zijn in een jaar al zeker 40 cd's mislukt :'(

Word voor mezelf ook maar 's tijd voor een Plextortje :)

Verwijderd

Ik heb geen ervaringen met andere merken, maar ik heb sinds een jaartje die Plextor 12x. Ik heb nog nooit een CDR weg hoeven te gooien ;)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 11 december 2001 10:44 schreef Steel-Frog het volgende:
Ik denk ook dat je beter voor de Plextor kan gaan want ik heb hier een 12x goedkoop hp brandertje staan en daarmee zijn in een jaar al zeker 40 cd's mislukt :'(
LiteOn is wel beter dan een HP hoor. Ik heb al een hele tijd een LiteOn 16x . Nog 0 (=nul) cd's omgedoopt tot onderzetter.

Verwijderd

Beide hebben Burn Proof, dus wat betreft dat mislukken,dat is aardig afgedekt. De Plextor heeft alleen een 4 mb buffer, wat de rek dus wat groter maakt t.o.v. de 2 Mb van de Liteon. Of dit het prijsverschil rechtvaardigt, moet je inderdaad zelf weten. Ik ben erg tevreden over de 24 X Liteon :)

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Ik zou voor de Lite-On gaan.

Zoals je zelf al zegt, blijkt uit elke review dat de Plex en Lite-On elkaar niks ontlopen.
Met de nieuwste firmware is ook de leessnelheid van de Lite-On verbeterd (geloof ik).

Maar is één van de volgende twee niks voor je:
- Yamaha 3200E 24/10/40 (sneller dan Plex & Lite-On,
ondersteund nieuw format voor betere audio-kwaliteit,
8Mb buffer)
- Mitsumi CR-480ATE 32/12/40 (32x writen, 12x rewriten,
16 Mb buffer, 99 minuten CD's branden)

Beide uiteraard met Buffer-underrun protectie.
Check anders even de volgende reviews:
Yamaha:
http://cdr-info.com/hardware/yamaha3200e/index.shtml

Mitsumi:
http://cdr-info.com/hardware/mitsumi480ate/index.shtml

[edit]
Mitumi is uiteraard Mitsumi
[edit]
Pagina: 1