Computer start niet met koude start

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb de search al gebruikt, maar daarbij zie je door de bomen het bos niet meer.

Het volgende probleem is het geval: Als ik mijn computer 's ochtends aan zet, blijft ie na 5 seconden 'hangen'. Je kunt nog wel in de bios en daar kan ik zien dat de -5 Volt spanning niet goed is (daar geeft de bios 0 Volt aan).

Na een aantal keer starten, lukt het opeens wel. Ik ben er nog niet uit of ik daarbij de verwarming wel of niet aanraak (mijn computer is niet geaard). Ik heb een Asus A7V met 1100 TB (niet overclocked). Het is 's ochtends trouwens een graadje of 18 in mijn kamer. Dit probleem is pas sinds het zo koud is geworden (dus ook in mijn kamer). Komt iemand dit probleem bekend voor? En wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Meer systemspecs? Maar dit klinkt als een voeding probleempje? Probeer eens een 300watt voeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
problemen met de koude start? wegenwacht bellen, of een nieuwe accu? :7

FF serieus: het is niet mogelijk dat je in het BIOS komt en de 5V is 0, want zonder 5 V doet ie niets.

test je IDE kabels eens (goed aandrukken; kijken naar knikken of beschadigingen), en indien mogelijk ook je harddisk. Harddisks die bijna dood zijn doen het ook af en toe bij booten niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt inderdaad een voedingsprobleempje. Overigens wordt de -5 volt (net als de -12) nauwelijks gebruikt, bij mijn weten alleen voor de compoorten. Als je computer wel start, heeft hij dan trouwens wel -5? Als je verstand van voedingen hebt, is het defect vrij snel op te sporen en te repareren (waarschijnlijk doorgeslagen elco). Heb je er geen verstand van, neem dan de waarschuwingen op het deksel ter harte en laat hem dicht. De spanningen erin zijn echt gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Misschien gewoon de verwarming in je kamer aanlaten?? *D

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
pc meer vertroetelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Ik heb niet echt veel verstand van voedingen, dus ik kan hem niet zelf doormeten. Het vreemde is echter dat ik er bij een warmere temperatuur geen last van heb, dus het lijkt me niet echt een defect van de voeding. Ik heb een 300 Watt voeding btw. Hebben jullie nog meer info nodig?

Ik heb ook al een DVD-speler eraf gehaald, maar dat mocht niks baten. Ik heb overigens alleen maar een testmogelijkheid in de ochtend, als mijn computer een lange tijd uit heeft gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als een condensator oud is dan kean het zijn dat i capasiteid verliest
en dan wiilen sommige voedingen niet opstaren
als het een keer erg koud is in je kamer moet je is de fouhn op je voeding blazen(naar binnen dus) en als i dan goed start moet je de voeding is na laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
Aangezien ik hier in een arm studenthuisje leef, hebben we geen föhn, dus probeer ik het wel even met de verwarming. Is inderdaad wel een goede tip ja, bedankt. Dat is het eerste wat ik morgenochtend probeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden met mijn oude systeem had ik dit dus ook. Nadat ik een CD recorder en een interne ZIP erbij stopte kreeg ik problemen met mijn SO CALLED koude start. Mijn systeem starte echter op nadat ik de rest knop indrukte. Maar klinkt inderdaad als een voeding probleem.
Met mijn nieuwe kast (en ook een nieuw MB) was alles over en mijn oude systeem is nu mijn server en start weer gewoon op wat waarschijnlijk toch komt omdat er nu alleen nog maar een CDrom in zit. :)

SUC6
Pagina: 1