Toon posts:

fout op cd-rw disc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik mijn backup cd-rw disc weer lezen hij geeft aan dat er een fout op zit. Zodat ik niks meer vanaf die cd kan halen. Kan ik er op een of andere manier die fout weer uithalen of herstellen??
Anders ben ik al mijn gegevens kwijt waaronder een groot verslag wat vrijdag klaar moet zijn

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 20:55
Dan is het dus helemaal geen backup als je m alleen daarop hebt staan |:( }:O

Verwijderd

ALs ie beschadigd is is hij wel te herstellen in de meeste gevallen (ten minste als het niet te erge beschadiging betreft) oplossing: tandpasta ff oppoetsen en schoonmaken, uhm alleen doen als je anders zeker weet dat je dr niks meer aan hebt geen succes gegarandeerd.

En als het een error betreft zou ik hem proberen te lezen in ander station en anders heb je volgens mijn nog programma's die het grootste deel wel lezen maar niet alles. IIG SUC6

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 10:13 schreef stefijn het volgende:
Dan is het dus helemaal geen backup als je m alleen daarop hebt staan |:( }:O
:? HD misschien ook gecrasht?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
maak de disk eens heel goed schoon door met een zacht doekje (papier of stof) van het gaatje naar de buitenkant het ceedeetje te wrijven. Dat wil wel eens helpen.

[edit] zoek eens naar het programma CR-R diagnostic,
dan weet je in ieder geval waar je de fout moet zoeken.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 20:55
Op dinsdag 11 december 2001 10:14 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

:? HD misschien ook gecrasht?
Dat is mogelijk, maar een HD-crash ÉN een corrupte CD? Niet erg waarschijnlijk, maar evengoed vervelend natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Nee HD doet het nog goed maar computer had problemen met afsluiten. dacht even snel op cd -rw te knallen (mijndokumenten) en alles er nieuw opzetten met ghost. comp werkt weer top maar zip file van mijndokumenten is nu beschadigd.

Nee hd is nog goed kan gewoon de cd niet goed lezen

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

daarom raadt ik ook iedereen af om zip te gebruiken

met een ace had je protection gehad tegen crc errors!

ik hoop trouwens dat je niet via packet-writing hebt gewerkt, want dat is ook nog eens zo'n extra "buggy-factor"

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1