[enquete] TweakBoy heeft wat vragen aan coders

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
<table width="60%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" name="Interview" align="center">
<tr>
<td>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Voordat ik begin met het vragen, wie kan bij mij een interview afleggen, een ontmoeting in een bedrijf zodat ik kan kijken hoe de sfeer enz. is. Liefst in Zuid-Holland, Noord-Holland of Utrecht. Is dat mogelijk, mail me dan op : <a href="mailto:my_4thdimension@hotmail.com">my_4thdimension@hotmail.com</a> </font></p><form name="Interview" action="mailto:my_4thdimension@hotmail.com?subject=Interview" method="post">

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Algemene vragen:
1. Onder welk vakbond valt het beroep van een IT-er/programmeur?
<input type="text" name="A1" size="60">
2. Door welke instanties is het CAO van de IT-er tot stand gekomen?
<input type="text" name="A2" size="60">
3. Is er een medezegensraad in uw bedrijf/vakbondsorganisatie?
<select name="A3">
<option value="Ja">Ja</option>
<option value="Nee">Nee</option>
</select>
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Opleiding:
1. Welk opleiding heeft u gedaan, en wat is de minimumeis van deze opleiding voor programmeurs??
<input type="text" name="B1" size="60">
2. Wordt er in het bedrijf waar u in werkt ook opleidingen gegeven om de kennis en capaciteiten van werknemers op peil te houden?
<select name="A3a">
</select>
Zo, ja hoe?
<textarea name="B2b" cols="40" rows="5"></textarea>

3. Welk opleiding is nu volgens uzelf een succes?
<textarea name="B3" cols="40" rows="4"></textarea>
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Arbeidsethos (geloof - eigen mening):
1. Hoe denkt u over arbeid in de maatschappij?
<textarea name="C1" cols="40" rows="5"></textarea>
2. Moet men werken? En waarom?
<textarea name="C2" cols="40" rows="4"></textarea>
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Het èchte werk:

1. Wat is er belangrijk aan het werk van een programmeur?
<textarea name="D1" cols="40" rows="5"></textarea>
2. Hoe belangrijk is het werk voor u?
<textarea name="D2" cols="40" rows="4"></textarea>
3. Hoe belangrijk vind u uw beroep tegenover andere beroepen in de maatschappij?
<input type="text" name="D3">
4. Hoelang doet u dit werk al?
<input type="text" name="D4">
5. Wat houdt het werk precies in? Zit u de hele dag achter een pc en op kantoor? Of werkt u thuis als flexwerker?
<textarea name="D5" cols="40" rows="4"></textarea>
6. Wat is de gemiddelde uurloon van een IT-er en in dit geval van een programmeur? U kunt ook het getal van de maandsalaris als antwoord geven. Ik vraag hierbij niet uw bedragen, maar in het algemeen.
<textarea name="D6" cols="40" rows="4"></textarea>
7. Zijn er mogelijkheden om hogerop te komen in de IT-wereld, en hoe kan dat? Welke functies bestaan er die hoger zijn dan het beroep Programmeur?
<textarea name="D7" cols="40" rows="4"></textarea>
8. Hoe is de verhouding man/vrouw in uw werkomgeving, zijn er veel vrouwen in de directie?
<textarea name="D8" cols="40" rows="5"></textarea>
9. Wat zijn uw werktijden, vakantie?

<textarea name="D9" cols="40" rows="4"></textarea>
10. Is het fysiek zwaar werk? (wat ben ik toch dom?: :? )
<select name="select">
</select>
11. Is het uitdagend werk? En waardoor komt dat?

<textarea name="D11" cols="40" rows="4"></textarea>
12. In groepsverband werken: zijn daar veel problemen mee in het algemeen of gaat het heel soepel? Werkt men ook internationaal?
<textarea name="D12" cols="40" rows="4"></textarea>
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Actueel:
1. Is er werkloosheid of een tekort in de branche?

<textarea name="E1" cols="40" rows="4"></textarea>
2. Hoe zit het met de vergrijzing? Werken er veel oudere mensen in de IT-sector?
<textarea name="E2" cols="40" rows="4"></textarea>
3. Zijn de economische ontwikkelingen (denk daarbij aan: tegenvallende jaarresultaten chipmarkt, aanslag WTC) van invloed op uw baan/sector?
<textarea name="E3" cols="40" rows="4"></textarea>
4. heeft de strijd tussen Linux en Microsoft Windows, meer werk voor de programmeer industrie opgeleverd?
<textarea name="E4" cols="40" rows="4"></textarea>
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Ziekteregeling:
1. Hoe is het gesteld met de ziekteregeling, is het soepel en mag men een paar dagen weg, of moet men dagen gaan inleveren?
<textarea name="F1" cols="40" rows="4"></textarea>
2. Hoe snel ligt men 'eruit', en gaat men met 'pensioen'?

<textarea name="F2" cols="40" rows="4"></textarea>
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Laatste vraag:
Waar kan ik meer informatie vinden over de opleiding behalve bij sites van Universiteiten?
<textarea name="G1" cols="40" rows="4"></textarea>
<input type="submit" name="Submit" value="Verstuur"><input type="reset" name="reset" value="Opnieuw">
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Ik dank u alvast voor dit onderzoek.
</font></p>

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Met vriendelijke groet,
Wai Yi Leung (TweakBoy)

</font> </p>
</form>
</td>
</tr>
</table>

<hr>
Tweakboy heeft bij wijze van uitzondering toestemming gekregen een enquete te houden. - wasigh

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nouw maitje is onderweg met de antwoorden. Overigens vinnik er wel wat vage vragen bij zitten maarja.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

hmz.. vragen over de "IT CAO", en het gemiddelde salaris kan je ook gewoon opzoeken op hoor. had echt niet in een enqeute hoeven staan.

Of gaat het je om het beeld wat de "IT-er" (je bedoelt volgens mij alleen programmeur.. een programmeur is een IT'er, maar een IT'er hoeft geen programmeur te zijn) heeft van z'n eigen vakgebied?

Een hoop dingen van wat je vraagt verschilt trouwens per bedrijf, en geld dus niet voor de gehele bedrijfstak!

Hint: zet het DOEL van je enquete er ff bij!!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op dinsdag 11 december 2001 10:34 schreef Creepy het volgende:
hmz.. vragen over de "IT CAO", en het gemiddelde salaris kan je ook gewoon opzoeken op hoor. had echt niet in een enqeute hoeven staan.

Of gaat het je om het beeld wat de "IT-er" (je bedoelt volgens mij alleen programmeur.. een programmeur is een IT'er, maar een IT'er hoeft geen programmeur te zijn) heeft van z'n eigen vakgebied?

Een hoop dingen van wat je vraagt verschilt trouwens per bedrijf, en geld dus niet voor de gehele bedrijfstak!

Hint: zet het DOEL van je enquete er ff bij!!
[topic=343870/1/25]
daar staat meer info denk ik

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 11 december 2001 10:37 schreef D2k het volgende:

[..]

[topic=343870/1/25]
daar staat meer info denk ik
Die heb ik al doorgespit, maar een opmerking als "voor maatschappij leer moet ik een beroep kiezen wat ik later wil gaan uitoefenen" geeft nog niet echt het DOEL van de enquete aan.

Maar hij wil (waarschijnlijk) meer informatie over het beroep "programmeur" i.p.v. info over de IT in het algemeen. Dus dan klopt de enquete ook niet helemaal. En een aantal antwoorden op de vragen in de enqeute had ie zelf ook wel van internet kunnen afplukken (zoals bijv. de CAO, en het gem. salaris).
Een enquete vind ik niet erg, en ik wil er best aan mee werken, maar een klein vooronderzoekje voordat je een enquete start is wel aan te raden.

Ennuh.. tweakboy, mocht je wat "persoonlijke" info willen, dan kan je wat vragen via de mail doorsturen (zie m'n sig voor homepage, en daar staan een mail linkje op). Heb MBO en HBO IT gedaan, en heb nu 2 jaar een vast baan (o.a. als programmeur) en daarvoor veel "los" werk gedaan (o.a. als programmeur, helpdesk, systeembeheerder..)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Beetje lastige enquette om te antwoorden als zelfstandig ondernemer zijnde :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
mail verstuurd :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Net toen ik "niks" in wilde vullen bij:
"1. Wat is er belangrijk aan het werk van een programmeur?"
bedacht ik me dat deze enquete dus alleen voor programmeurs is en niet voor IT-ers in het algemeen :o

Who is John Galt?

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hmmz, ik ben 16 en werk nou een jaar als part-time (lees: zaterdag) programmeur, dus ik weet die pensioen-vragen niet allemaal :0 Maarja boeie

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:22

TweakBoy

---

Met dit bericht wil ik mijn dankbetuigingen doen aan:

Hans Drooghaag (Sepans)
Hans van Leuken (Forummoderator)
Michiel Salters (wie mij advies gaf)
Chris Eidof (gaf een paar antwoorden op enquête)
Bart Gommers (hij gaf mij tips en vulde de enquête in)

en alle andere tweakers die mij hebben geholpen bij dit onderzoek.

Dankzij jullie heb ik een 9 gekregen voor mijn werkstuk, ik zal het nog online zetten op scholieren.com

Nogmaals hartelijk dank allemaal

---

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Feli :D
Taart :)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op maandag 07 januari 2002 18:10 schreef TweakBoy het volgende:
Dankzij jullie heb ik een 9 gekregen voor mijn werkstuk, ik zal het nog online zetten op scholieren.com
Gefeliciteerd, plaats er dan ook ff een link op GoT naar.
Pagina: 1