Toon posts:

[access 97] + [vba]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start mijn database op met de volgende snelkoppeling:

"C:\Program Files\Office\Office\msaccess.exe" I:\appsdb\@vbis\forms\Voorra~1.mdb /cmd "volledig"

en

"C:\Program Files\Office\Office\msaccess.exe" I:\appsdb\@vbis\forms\Voorra~1.mdb /cmd "rapport"

Bij het opstarten van de database wordt dan de macro AutoExec uit gevoerd die de functie CheckCommandline aanroept.
Deze ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Function CheckCommandLine()
' Check value returned by Command function.
    If Command = "Volledig" Then
    DoCmd.OpenForm "Hoofdmenu"
    ElseIf Command = "Rapport" Then
    DoCmd.OpenForm "Rapportenviewer"
    Else
    Exit Function
    End If
End Function

Als er in die snelkoppeling achter /cmd volledig staat, dan moet ie het formulier hoofdmenu opstarten en als er rapport staat, dan moet ie het form rapportenviewer opstarten.

Dit werkt bij mij op de PC perfect, maar op twee andere PC's doet ie het niet.

Heeft iemand dit wel eens gebruikt of weet iemand of er bepaalde afhankelijkheden zijn waardoor het niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
kan een mod de titel even aanpassen.
Ik zie dat ik wat vergeten ben. [access97] + [vba] /cmd switch

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Is de vergelijking met de parameter case sensitive, dan zou dat het kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 09:45 schreef Goodielover het volgende:
Is de vergelijking met de parameter case sensitive, dan zou dat het kunnen zijn
Hmm, zou kunnen, maar dan zou het bij mij op de PC toch ook niet moeten werken?
Ik ga het iig even uitproberen, tnx!

[...]

Helaas, ik heb overal kleine letters van gemaakt, maar het werkt nog steeds niet.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Om een snelkoppeling te maken kan je ook vanuit je database-venster een rapport oid naar je desktop slepen...
(de MS manier, zeg maar). Misschien is dat makkelijker?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 13:11 schreef Boss het volgende:
Om een snelkoppeling te maken kan je ook vanuit je database-venster een rapport oid naar je desktop slepen...
(de MS manier, zeg maar). Misschien is dat makkelijker?
Klopt jah, maar ik wil dit per sé niet doen, omdat alle gebruikers dan zo'n vies Access-formulier icoontje in hun startmenu krijgen.

(het oog wil ook wat ;) )

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 23:23
Die I-schijf is dat een netwerk schijf?

Dan kun je nl. die pad verwijzing veranderen naar een verwijzing direct naar de server naam (\\server\appsdb\@vbis\forms\Voorra~1.mdb /cmd "volledig").

Krijg je trouwens geen foutmelding terug?

Verwijderd

Topicstarter
Die I-schijf is inderdaad een netwerkmapping.
En ik krijg inderdaad een melding als Access opstart. Hij zegt dan 'Compileerfout' en blijft hangen in het schermpje met de module.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Maak een snelkoppeling (met mooi icoon) naar de snelkoppeling (met lelijk icoon) :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat gaat niet werken, want zodra ik die .lnk snelkoppeling naar dat .maf (access-formulier) filetje laat verwijzen, dan zegt ie dat het geen geldige snelkoppeling is.

Maar wat nu eigenlijk mijn vraag was: Zijn er bij het gebruik van die commandline-opties nog bepaalde afhankelijkheden?
Zijn er bepaalde gevallen waarin het niet werkt?
Of moet je bepaalde opties in Access aan hebben staan?

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 23:23
Als je een compileerfout krijgt en stopt in de module waar het fout gaat, dan heb je ook een regel geel gekleurt. In deze regel snapt Access niet meer wat de commando's betekenen.

Dit kun je checken door op de PC's waar het NIET werkt de database op te starten met shift ingedrukt en dan vervolgens de module te openen. Ga dan in het menu naar "Debug" en "Compile and save all modules". Nu zal de zelfde weer optreden. Access zal dan ook weer aangeven in welke regel en waarschijnlijk ook welk commando.

Wat je kunt doen om dit op te lossen is een de (verwijzingen) referenties te controleren via "Tools" en "Referenties". Hierin staan al je OCX en DLLen die je gebuikt waarschijnlijk zijn er een aantal referenties niet goed gelegd tijdens de installatie van Access.

Mocht dit niet de oplossing zijn kun je dan aangeven in welke regel het fout gaat?

Verwijderd

Topicstarter
TNX!
Ik ben er achter gekomen dat ik het bestandje comctl32.ocx heb en de rest niet. Als ik die kopieer naar die andere PC's dan werkt het.

Mag ik iedereen die mij geholpen heeft met mijn Access problemen even bedanken. NN heeft eindelijk een goed voorraadbeheersysteem. 8-) Het is nu in eindelijk in produktie.
Pagina: 1