Toon posts:

Leuk mobo'tje en kast voor Athlon 1100 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet beste vrienden, Ik ben sinds kort in het bezit van een AMD Athlon 1100 Mhz. Deze heb ik gratis van familie gekregen.8-)
Nu heb ik hier en daar nog wat reepjes geheugen rondslingeren, ik heb nog een leuk grafisch kaartje liggen en er moet ook nog ergens een 15 GB HD liggen, dus reden genoeg om er maar een werkend computertje van in elkaar te knutselen.
Nu moet ik alleen nog een leuk moederbordje kopen en een kast. wie kan mij adviseren welk moederbordje ik moet kopen, het moet een beetje een goedkope zijn want het gaat erom dat die pc het doet zodat ik hem in me netwerk kan hangen. En welke kast kan ik daarbij het beste kopen ??
Alvast bedankt!

Verwijderd

goeiemorgen vroege vogel,

wat dacht je van een kt7jd via266 van chaintech, dit is een vrij goedkoop merk dat wat betreft kwaliteit voor jouw eisen prima geschikt is. je hebt zelfs nog de optie voor de via266a chipset te gaan met raid contr. en usb 2.0 maar dan betaal je ook iets meer... als je er die hardware inhangt die je aangeeft is een standaard ATX kast met 250 W voeding voldoende. al met al zul je voor zo'n 350,- klaar moeten zijn..

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
Als je gewoon het beste wil hebben moet je een mobo met chipset VIA KT133A nemen, de MSI K7T Turbo2 bijvoorbeeld, dit bordje kost ongeveer 279,-. Wil je wat goedkoper, neem dan bv de ASUS A7VE, die kost ongeveer 225,-, en heeft de voorloper van de KT133A, de KT133.

Wat het kastje betreft, kies, als je er niet al te veel aan uit wilt geven, gewoon een leuke voor niet al te veel uit. Voor 100-150 pieken heb je al een mooi kastje. Kijk maar es op www.comflex.nl

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Waarom niet een ECS K7S5A mobo en een gewone standaard kast van een gulden of 100? Ben je voor 280,- klaar

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......