Abit KT7 icm Hauppauge TV kaart

Pagina: 1
Acties:

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Ik heb dus een Hauppauge WinTV-Theater die altijd trouwe dienst heeft gedaan op een Abit BH6 mobo.
Nu heb ik dat systeem verkocht en de TV-Kaart wilde ik meenemen naar me andere PC Abit KT7.

Ik draai nu WIN-XP op een brakke Abit KT7 :r met een Duron 800@1Ghz, 256 MB ram, Ati rage Pro 16 MB.

Dit heb ik inmiddels gedaan;
1. Versie 4.35 4in1 driver van Via staat erop
2. Faq gebruikt op www.hauppauge.com
3. Nieuwe drivers gedownload voor XP van de TV-Kaart
4. Windows Update
5. Nieuwe Bios update van Abit geprobeerd

Niets helpt...
Wanneer ik dus WinTV2000 draai restart me computer meteen |:(
Iemand bekend met dit probleem op een Via chipset?
Help

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Ik zie het... ligt aan die brakke via Chipset :r :r :r
Hoe kan het toch zo zijn dat er nog steeds geen ondersteuning is voor die via chipsets |:(

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Aan de VIA-chipset ligt het niet, want ik heb op m'n werkbak op mn werk een Hauppage WinTV FM zitten in een MSI 6340 V3.0 met VIA KM133 chipset en een Duron 800, gaat perfect

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
ik heb een soortgelijk probleem... veroorzaakt een reboot als ik een directx gebruikend programma opengooi, en soms ook als ik de software met de muis uitzet(heb een remote erbij, dus dat is te omzijlen).

voor de rest: brak beeld. :(

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

ligt aanje chipset!
en aan je mobo zijn bios...
bekent probleem staat duidelijk in faq bij www.hauppage.com

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
Op dinsdag 11 december 2001 11:57 schreef beek402 het volgende:
ligt aanje chipset!
en aan je mobo zijn bios...
bekent probleem staat duidelijk in faq bij www.hauppage.com
ik heb zojuist antwoord gekregen op een mailtje van me naar k-world(de producent van mijn kaart) en die gaf aan om de nieuwe software te installeren(had ik al), nieuwe vga drivers(had ik ook al) en de mobo inf upgrade(zodra ik die doe, krijg ik de melding dat m'n systeem die al ondersteund, en breekt af). er staat in hun FAQ en in het mailtje niks over bios upgrade of iets dergelijks...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Ik vermoed dat het aan de chipset ligt, heb hem zelf ook onder XP draaien zonder problemen.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
't is toch gewoon stom dat er geen ondersteuning is na een jaar |:(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Uhm heb ook een KT7 (wel de Raid variant) en ook een Hauppauge kaart (WinTV Radio), werkt hier prima, maar niet met de allerlaatste drivers, met die is me audio brak.

BIOS KT7 = 3C (werkt ook met 3R en de 64)
Via 4in1 = Win2k 4.35 / XP geen
Hauppauge driver = wdm317_19299.exe
Hauppauge WinTV = wintv2k335_19295.exe

De WinTV zit in het een na onderste slot... andere sloten zorgden voor wat probs onder 2K / XP (lees vastlopers, BSOD's door irq conflicts) onder Win98 maakte het geen reet uit :)

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Kep die Duron verpatst en een Intel systeem gehaald, een raad is, werkt meteen |:(
Via zuigt hard :r

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Sorry hoor, maar ik heb een oude Hauppauge WinTV PCI, op een DUAL-intel systeem (VIA Apollo chipset) en dit werkt gewoon GOED. Ook geen VIA-drivers hoeven te installeren e.d.

VIA is echt niet verschrikkelijk brak hoor. Ze zijn niet de beste, maar ze zijn zeker niet alleen slecht.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Geen problemen mee op m'n kt7 icm XP.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1