Databeest designen

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:03
Wat voor programma's gebruiken jullie om databases te designen?

Oke grafische designers graag.. :-)
en graag ook mogelijkheid tot maken ER diagram

Verwijderd

s-Designor, Rational Rose en MS SQL Enterprise manager.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

notepad, vi, /dev/random Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/clown.gif

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

ja daaag, je gaat mij niet vertellen dat je je db design in notepad doet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif.
Ok, voor een paar simpele tables misschien ff blokjes krabbelen op een papiertje en daarna vertalen naar sql code.
Maar voor een uitgebreid db design met foreign keys enzo is dat ech niet handig.

ikzelf:
hobby (simpel dus): pen + papier
werk (meestal SQL server): pen + papier + "da Vinci" tools (SQL server)

Today's subliminal thought is:

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-02 16:45
zo'n gigantisch whiteboard wat je aan de muur kan hangen ....ideaal ... kan je het een beetje van een afstand bekijken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif ... vervolgens dan in powerdesigner inkloppen.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• KMK
  • Laatst online: 17-02 07:29

KMK

Access en dan exporten naar MS SQL server...

De visual tools van access zijn best wel handig om lijntjes te maken..

En ja inderdaat een Whiteboard is ook erg fijn

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Excel werkt ook wel lekker voor het ontwerp.

• JayTaph

JayTaph

idd.. een whiteboard is superhandig voor dit soort dingen. (niet alleen voor dB-design). Verder is dat notepad natuurlijk gefok (alhoewel je daar wel makkelijk een hoop ideeen kunt opschrijven)..

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Heeft iemand een url naar de software, om eens te kijken wat dat allemaal is?

Ik zag powerdesigner en "da Vinci" tools???

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Durf het bijna niet te zeggen.... SDW? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

SDW is een dilk shit programma maar goed.

Verwijderd

Als het hobby werk is zou ik niet te moeilijk doen, want als er programma's voor zijn bezorgen ze je veel meer dan wat je eigenlijk nodig hebt.

Moet je het echt serieus aanpakken binnen een bedrijf waarbij ze ook degelijk resultaat willen, dan moet je inderdaad omkijken naar iets als SDW.

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 15-02 17:03
Heet het programma SDW of is het afkorting?

Verwijderd

Powerbuilder is een geweldige tool om een database ontwerp in te maken. Natuurlijk zit er ook meteen de mogelijkheid in om 'm to connecten naar je dbms zodat je niet alles dubbel in loopt te kloppen!

}>

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Heet het programma SDW of is het afkorting
Ik geloof dat de volledige naam is System Development Workbench, en ja, dat is een bagger programma (de DOS versie anyway).

• JayTaph

JayTaph

De windoos versie helaas ook...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

Werkt powerbuilder enkel met NT?

edit:

als er iemand is die een link naar de "trial" weet, kun je die dan effe mailen?
*wink* *wink*

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

-Word
-Power Designer - DataArchitect
-FCO-IM

Verwijderd

Apache> PowerBuilder/PowerDesigner werkt met bijna alle sql servers. Of deze nu op NT draaien Win95/98 of Unix/Linux als je het maar aan kunt spreken met SQL.

Ik denk dat PowerDesigner het meest interresante is!

We hebben het hier getest met Sybase MSSQL en MySql. De laatste draait op Linux de andere twee op NT.
MySQL kent ie niet als appart product maar zowel powerbuilder als MySQL ondersteunen ANSI-SQL en het werkt!
MySQL ondersteund niet alle functies die MSSQL en Sybase wel ondersteunen.. maar daar is omheen te werken.
Powerbuilder ondersteunt natuurlijk ook Oracle en andere grote dbms systemen.

JE kunt de trials aanvragen op http://www.sybase.nl/software.htm

De download staat hier: is maar 5.2 mb http://www.sybase.com/detail_list/1,3153,3610,00.html

}>

p.s. weet niet zeker of de links werken... anders kun je er wel bijkomen via de site van sybase (http://www.sybase.nl)

Verwijderd

Wat Natas ff vergeet te zeggen is dat je niet met alles kan connecten voorbeeld is centura.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er beperkt op mijn werk er mee werkt.
voor de rest a perfect db tool

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 september 2000 19:23 schreef nepje het volgende:
Wat Natas ff vergeet te zeggen is dat je niet met alles kan connecten voorbeeld is centura.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er beperkt op mijn werk er mee werkt.
voor de rest a perfect db tool[/quote]Nepje> Aangezien dat zowel centura als powerdesigner met ansi-sql om kan gaan.. is er eigenlijk al niet meer zo'n probleem. Misschien dat kleine functionaliteiten in centura niet bekend zijn bij powerdesigner of andersom.. maar de hoofdlijnen zijn hetzelfde... Hetzelfde verhaal dus als met MySQL.

>:)

• Apache

Apache

amateur software devver

ik heb enkel <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sybase PowerBuilder Web Deployment Kit (WDK) V1.1 [/quote]gevonden op hun site, van pb zelf vind ik geen trial, hun site is nogal onduidelijk vind ik, als iemand kan helpen plz

Verwijderd

Heb mezelf ook helemaal kwijt gezocht op die site.. Een colega van me heeft wel de trial op cd besteld. (en al binnen)
Maar we hebben zitten zoeken op de site.. maar waar het nou ook al weer stond? Geen id.

>:)

• Apache

Apache

amateur software devver

k'heb ook de cd besteld :)
t'is toch gratis

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik ken een bedrijf daar gebruiken ze ERwin. Iemand daar ervaring mee??? de database die daar mee ontworpen is is tamelijk indrukwekken...

Verwijderd

Oracle Designer
Pagina: 1