Op dinsdag 11 december 2001 16:06 schreef wouter10 het volgende:
Wat ik zou doen is eerst uitsluiten of het aan nero ligt. Dus gebruik een andere programma en test dit ook uit en brand ook andere data misschien is de data wel rot? en probeer andere media cdrs. btw nero 5.0 is bagger pak dus wel 5.1 ! ook al werkte die nog zo goed misschien werkt ie nu niet meer doordat andere software erop staat nu!
Data is okey, doet het gewoon en heb ik al eerder op CD gezet.
Verder over die error messege ... misschien heeft dit te maken met de leadout schrijven of over burning? ofwel de cdr is te klein om dat erop te zetten wat je wilt? Maar goed dit lijkt me ver gezocht omdat nero zelfs ook een waarschuwing geeft.
Hij doet het bij alle formaten. Zowel bij data van net iets meer dan 700MB (703MB) als bij minder (niet over-burning).
Verder zeg je dat je een IMAGE programma gebruikt. Wat je dus doet. Je hebt een probleem, daarna haal je dit probleem weg (delete win dir/ format hd o.i.d.) en daarna zet je de image weer terug. Zit in de image niet ook al het probleem(in de image staat toch niet nero versie 5.oud.xx tussen wat dus misschien conflicteerd?! Ik zou maar een CLEAN install doen(wel als laatste als je er echt niet uitkomt natuurlijk).
Die drive-image is een image van Win98SE clean install en alleen alle hardware drivers. Verder geen programma's en dus ook geen Nero.
Verder kan je op
www.google.com zoeken naar aspi4all(versie 4.60 nog wat) dit is een aspi layer die goed werkt met alle cdrs (winxp niet) dus even update die handel!
Dit snap ik niet helemaal ... waar is dit voor? Dit is voor Windows in het algemeen? Okey, maar dat verklaart nog steeds niet waarom dit probleem zo plots ontstond.
Ook heb ik bij mijn yamaha 4x speed een jaar of 2 terug iets gehad dat gewoon de drive (laser) (1 jaar oud was die !)het niet meer deed. dus gewoon maar een plextor 12x gekocht. en voor mij nooit meer yamaha!
Yamaha hoef ik ook niet meer

. Ongeveer een half jaar geleden is m'n 6416SCSI overleden zo'n maand na de garantie

. De laser van m'n Plex lijkt me trouwens wel okey, want als ik werkelijk brand (dus geen beeld/simulatie branden) dan staan er dus wel sporen op de CD ... echter tot 35% want dan houdt ie op
De reden waarom ik zo doorzeur over dat ik de software niet wil veranderen is omdat ik het vermoeden heb dat er iets met de brander is. Ik hoop namelijk dat iemand dit al eerder heeft gezien en me dus meer kan vertellen. Tot nu toe is het namelijk alleen nog maar gissen geweest