[VB] Debuggen

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Is het ook mogelijk om door code in VB te laten zien of de verwijzingen wel goed staan.

Als je een verwijzing mist in VB zie je onbekend staan en nu wil ik dat ik dit dus d.m.v. een stukje code ook kan zien wanneer hij gecomplieerd is.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
Op dinsdag 11 december 2001 00:04 schreef Peter1978Thuis het volgende:

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
:? niet echt

Maar bij het compilen checkt ie al je declares toch al...

• Phenomenon
Ja, maar op je ontwikkel machine is het (bijna) altijd wel goed, maar als je het gaat instaleren, kan het zijn dat een referentie naar Dll/Ocx niet goed is, en dan wil ik dus bekijken welke er niet goed zijn.

Verwijderd

Project/references

maar het zei het al bijna zelf

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17

markvt

Peppi Cola

Op dinsdag 11 december 2001 06:38 schreef trifling het volgende:
Project/references

maar het zei het al bijna zelf
k

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Phenomenon
Ja dat snap ik wel, maar dit kan je dus niet doen als het een exe is. En dan wil ik juist kijken of de referentie's nog steeds goed staan (dus op een andere machine).

Bv. Iemand installeerd het programma, maar bij de installatie gaat iets niet goed (een dll wordt bv niet geinstalleerd), dus klopt er een van mijn verwijzingen niet meer. Nu wil dus dan kunnen zien welke verwijzing dat is.

Dus op die machine staat verder geen VB.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Op dinsdag 11 december 2001 08:57 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Ja dat snap ik wel, maar dit kan je dus niet doen als het een exe is. En dan wil ik juist kijken of de referentie's nog steeds goed staan (dus op een andere machine).

Bv. Iemand installeerd het programma, maar bij de installatie gaat iets niet goed (een dll wordt bv niet geinstalleerd), dus klopt er een van mijn verwijzingen niet meer. Nu wil dus dan kunnen zien welke verwijzing dat is.

Dus op die machine staat verder geen VB.
Programma draaien en kijken welke DLL niet kan worden geladen. DLL's stap voor stap installeren (dus kopieren + regsvr32'en). Klaar. :)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Op dinsdag 11 december 2001 09:00 schreef Xenophage het volgende:

[..]

Programma draaien en kijken welke DLL niet kan worden geladen. DLL's stap voor stap installeren (dus kopieren + regsvr32'en). Klaar. :)
En dit stuk wilt ie denk ik dus weten...

Ik weet trouwens niet hoe dat zou kunnen hoor, maar misschien kan je iets doen met foutafhandeling (als een aanroep naar een dll gedaan wordt en dit gaat fout is die dll waarschijnlijk niet geregistreerd)..