Toon posts:

Fout bij UPC of WinME?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een antieke P3 450 (draait op WinME) staan en aangesloten is op het chello netwerk(niks beters beschikbaar :().
Nu is het al 3x voorgekomen dat ik op een mooie zonnige dag die PC aanzette en ik helemaal NIKS meer kon doen wat internetten betreft, ook ICQ, MSN, onlinegamen, gewoon niks deed het. Behalve pingen via DOS...
Ik had van anderen wel eens gehoord dat ze dit ook wel eens hadden meegemaakt, maar dat het meestal na een dag weer goed was(hoe dat kan?)...
Bij de UPC helpdesk wisten ze ook niet wat het was(had niet anders verw8, met hun standaard "ga naar LAN-instellingen" geouwehoer) en zeiden ze dat het niet aan hun lag.
Dat zelfde zei de die maloot van Microsoft dus ook :?
Iemand een idee waar het wel aan ligt? Want ik heb er geen zin in om morgen weer een halve dag bezig te moeten zijn met het opslaan van belangrijke mailtjes en shit(gewoon ME eropnieuw oppleuren werkt niet, alleen schoon wou het.)
WinXP wil ik niet horen want dat draait die bak niet :'(

Greetzzz
HeROiC

Verwijderd

Greetzzz
HeROiC
zie FAQ

maar hoezo wil XP niet, trekt die bak gemakkelijk :?

Verwijderd

Topicstarter
WinXP crashte om de halve minuut... Zelfs tijdens installeren 3 keer vastgelopen, ook dik *** mobo Soltek ofzo... Gelukkig niet mijn PC >:)

Ik draai hier op mijn ASUS A7M als enige op de hele wereld wel gewoon 3DMark2001 :Y), schijnt niet te kunnen volgens sommige hardware freaks...

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 00:11 schreef HeROiC het volgende:
WinXP crashte om de halve minuut... Zelfs tijdens installeren 3 keer vastgelopen, ook dik *** mobo Soltek ofzo... Gelukkig niet mijn PC >:)
ff een andere versie downen, eeuhh kopen >:)

En wat ME betreft, heb ik er een keer op gehad en wel voor 2 uur, meteen er weer af voor win2k, nu xp :Y) Dus heb ik geen ervaring mee (alhoewel ME erg op win98se lijkt).

Ook met UPC heb ik geen ervaring, dus ik kan je niet helpen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Lijkt me niet een probleem van UPC... Installeer eerst maar eens fatsoenlijk geupdate drivers overal voor en check al je instellingen maar eens goed. Enneh krijg je wel een goed IP-adres toegewezen?

Verwijderd

dit ligt aan winme,
die verklooit vaker je dns.

als je nog wel kan pingen naar www.tweakers.net , moet je voor de grap eens het ip adress ervan intypen in je browser en kijken offie het dan wel doet....
en niet meteen schuld afschuiven aan ons ... :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt, heb je ook vaak als Kazaa is geinstalleert (new.net), die verkloot nl. je dns/winsock register settings, waardoor je dus wel kan pingen naar gateway en pingen naar ipnr's van websites.. maar geen websites op kan vragen ..
Check: http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453
(9) Winsock Corruption
Om het probleem (mocht het daaraan liggen) evt. te verhelpen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:13
Als je kan pingen, en reply's krijgt heb je verbinding.

No question about it, 100% zeker, en het kan niet anders.

Als je desondanks niet kunt internetten of wat dan ook, probeer eens je NIC te herinstalleren of je TCP/IP protocol te herinstalleren (of allebei :) )

of stap af van dat win ME en pleur win98se, win2k prof of winXP erop..

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1