Waar is deze feature op mijn tv handig voor?

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb al een aantal jaren een Nokia tv, met de feature beeldverhouding. Normaal staat ie op 4:3 (duh!) , maar je kan hem ook op 16:9 zetten, wat als resultaat heeft dat 4:3 uitzending er breedbeeld achtig uitzien (met balken onder en boven) en dat breedbeeld uitzendingen er nog breedbeeldiger uit gaat zien :?
Ik vroeg me dus af wat het nut hiervan is :?

Verwijderd

mmm niet? nee, je hebt waatschijnlijk een normaal tv toestel maar bij een breedbeeld uitzending krijg je met je feature een leuker beeld dan "normaal"

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 00:15 schreef PeterT het volgende:
mmm niet? nee, je hebt waatschijnlijk een normaal tv toestel maar bij een breedbeeld uitzending krijg je met je feature een leuker beeld dan "normaal"
Bij een breedbeeld uitzending wordt het beeld nog kleiner volgens mij...

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Heel soms wil men wel eens een (breedbeeld) film in de hoogte oprekken naar 4:3 (met die eierhoofden). Dan kun je het op deze manier weer naar "normale" proporties terug brengen.

(Je ziet het ook wel eens aan het eind van een film, waarom weet ik niet)

Mijn Sony 4:3 heeft ook zo'n stand (denk de meeste moderne 4:3)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Werkt ook alleen bij anamorphic breedbeeld uitzendingen (correct me if im wrong).
Dit zijn uitzendingen waarbij mensen een beetje uitgerekte koppies hebben op je 4:3 tv. Komt zo goed als nooit voor, knoppie is vrij nutteloos.

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 00:27 schreef flagnite het volgende:
Werkt ook alleen bij anamorphic breedbeeld uitzendingen (correct me if im wrong).
Dit zijn uitzendingen waarbij mensen een beetje uitgerekte koppies hebben op je 4:3 tv. Komt zo goed als nooit voor, knoppie is vrij nutteloos.
En DVD/DivX ? Is het daar handig voor...of is dat ook niet anamorphic?

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Daar is het meestal niet handig voor. Divx sowieso niet. DVD zijn er wel een aantal anamorphic (kan evt handig zijn).

• Glacier
  • Niet online
weet iemand trouwens waar de specs/manuals van nokia tv's staan? Op de nokia site staat alleen maar zooi over mobiele telefoons, en via google kan ik ook al nix vinden...

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 00:35 schreef Glacier het volgende:
weet iemand trouwens waar de specs/manuals van nokia tv's staan? Op de nokia site staat alleen maar zooi over mobiele telefoons, en via google kan ik ook al nix vinden...
Er staat me iets van bij dat Nokia ook als ITT op de markt was. (weet het niet zeker)
Misschien kun je wat vinden met merk ITT en het typenummer van je TV?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik heb ook een nokia tv.. zoeken onder ITT kan je denk ik wel wat vinden..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is handig als je met je h+ kaart een divx afspeelt. Die zijn namelijk vaak niet beeldvullend en dan heb je dus rondom zwarte balken, je kunt hem dan beeldvullend maken, maar dan kloppen de verhoudingen weer niet. Als je dan op dt knopje drukt is het weer wel goed en op maximale grootte *D.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 07:54

jasjenl

Liab A Tymo

Dit is bedoeld om anamorphische beelden zoals die bijv. van een dvd speler kunnen komen op een 4:3 tv toch met de juiste verhoudingen weer te geven. Je kunt een anamorphische dvd namelijk op twee manieren op een 4:3 tv in de juiste verhoudingen bekijken: óf je stelt in je dvd speler in dat je een 4:3 tv hebt, in dat geval zal je dvd speler een beeld naar je tv sturen in 4:3 verhouding met zwarte balken boven en onder. Of je stelt in je dvd speler in dat je een 16:9 tv hebt, de dvd speler stuurt dan een beeld zonder zwarte balken naar je tv en je tv kan dat dan zelf weer in de juiste verhouding brengen door het beeld in te drukken. De laatste manier zou een scherper beeld moeten opleveren, omdat je tv dan als bron een plaatje met meer effectieve beeldlijnen krijgt, in de praktijk is het verschil volgens mij vrij klein.
Pagina: 1