... ik wil dit bordje graag aanschaffen, heeft iemand hier op het forum al wat ervaring met dit plankje?
als het goed is krijg ik hem vandaag binnen (collega wat ook al op reactie's)
Taal fouten inbegrepen ;)
volgens space-promotion.nl zou hij vandaag nieuwe partij soyo borden binnen krijgen, die van mij wordt als het goed is vandaag naar mij verstuurd... eindelijk...
Ik wacht ook geduldig op mijn bordje. Op de site van space-promotion staat niet dat hij op voorraad is. Dit kan 3 dingen betekenen.Op dinsdag 11 december 2001 12:52 schreef KaoZ het volgende:
Dan wacht ik geduldig op je volgende reply
1: ze hebben een nieuwe voorraad gehad en hebben de site nog niet geupdate
2: ze hebben een nieuwe voorraad gehad en alles is alweer verkocht.
3: ze hebben nog niet binnen gehad.
ik hoop optie 1 want dan hoor ik heb binnen te krijgen.
Verwijderd
Op de site van space-promotion staat niet dat hij op voorraad is. Dit kan 3 dingen betekenen:Op dinsdag 11 december 2001 12:59 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Ik wacht ook geduldig op mijn bordje. Op de site van space-promotion staat niet dat hij op voorraad is. Dit kan 3 dingen betekenen.
1: ze hebben een nieuwe voorraad gehad en hebben de site nog niet geupdate
2: ze hebben een nieuwe voorraad gehad en alles is alweer verkocht.
3: ze hebben nog niet binnen gehad.
ik hoop optie 1 want dan hoor ik heb binnen te krijgen.
1: Ze hebben het niet op voorraad!
2: Ze liegen dat ze barsten!
3: De Pc waarop je naar die pagina hebt gekeken, wil nog langer bij je blijven
Je hebt gelijk ik had nog zo'n cache pagina voor mijn neus. Gelijk weer eens mijn cache legen.Op dinsdag 11 december 2001 14:08 schreef The Rapier het volgende:
[..]
Op de site van space-promotion staat niet dat hij op voorraad is. Dit kan 3 dingen betekenen:
1: Ze hebben het niet op voorraad!
2: Ze liegen dat ze barsten!
3: De Pc waarop je naar die pagina hebt gekeken, wil nog langer bij je blijven
edit:
kan natuurlijk ook wezen dat ze hem pas later dan mijn post hadden aangepast
kan natuurlijk ook wezen dat ze hem pas later dan mijn post hadden aangepast
Nou ik kan nu spreken dat ik praktijk ervaring heb met dit bordje. Ik moet zeggen dat hij wat vreemd op start (3x hoor je een keer een piep (niet kort achter elkaar) en dan krijg je beeld). Als je het BIOS in gaat dan kun je zat instellen (mijn door eynstein geunlockte 1500+ draait nu op 11x 140FSB). Ik heb voor deze ervaring wel ff een videokaart uit de pc van mijn broer moeten halen omdat ik nog steeds wacht op mijn ATI 8500.
En nog wat de Ebox die erbij wordt geleverd kan ook in zo 5,1/4 " (zo'n cd/dvd -rom plaats) geplaatst worden (dat staat niet op de site). Nou het laatste wat ik te melden heb is: dat mijn spire superrock er maar net op past. Ik denk dat er zo'n 1.5 mm tussen de 1e condensatoren zit. Het mooie is wel dat er precies een opening bij het rijtje condesatoren zit waar je de clip moet bevestigen aan de socket.
En nog wat de Ebox die erbij wordt geleverd kan ook in zo 5,1/4 " (zo'n cd/dvd -rom plaats) geplaatst worden (dat staat niet op de site). Nou het laatste wat ik te melden heb is: dat mijn spire superrock er maar net op past. Ik denk dat er zo'n 1.5 mm tussen de 1e condensatoren zit. Het mooie is wel dat er precies een opening bij het rijtje condesatoren zit waar je de clip moet bevestigen aan de socket.
En hoe loopt hij verder... geen vage errors of iets dergelijks gehad. Klinkt onboard audio goed, werkt LAN beetje fatsoenlijk.... 
Hmmm zal niet verder zeuren, heb hem al besteld
nou ik heb tot nu toe alleen WinXP prof. geïnstalleerd en daar had ik geen errors meeOp donderdag 13 december 2001 23:48 schreef KaoZ het volgende:
En hoe loopt hij verder... geen vage errors of iets dergelijks gehad. Klinkt onboard audio goed, werkt LAN beetje fatsoenlijk....
Maar met de gehele installatie heb ik geen errors of iets in die geest gehad.
W00000000T, ik heb hem!
Soyo Dragon Plus + Corsair XMS PC2400 256Mb DDR
Alles loopt als een trein, en ik heb windows nog nieteens gereinstalled
.
-Onboard Sound -> klinkt net zo goed, zo niet beter dan mijn Sb Live!
-Onboard Lan -> voor mijn gevoel sneller dan mijn oude 10MBit 3Com kaartje
3DMark2001 met 1000 punten omhoog van 6900 naar 7920 (w00t)
(getest met TB 1.2@1.33)
Top bordje
, voor degenen die nog twijfelen, Soyo R0>< !
Alles loopt als een trein, en ik heb windows nog nieteens gereinstalled
(getest met TB 1.2@1.33)
Top bordje
klote dubbelpost
Gek he er zit ook een 100/ 10 Mbit netwerk "kaart" inOp vrijdag 14 december 2001 16:45 schreef KaoZ het volgende:
W00000000T, ik heb hem!
Alles loopt als een trein, en ik heb windows nog nieteens gereinstalled.
(getest met TB 1.2@1.33)
Top bordje, voor degenen die nog twijfelen, Soyo R0>< !
Verwijderd
Laat die jonge toch ff genieten van zijn nieuwe moboOp vrijdag 14 december 2001 18:22 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Gek he er zit ook een 100/ 10 Mbit netwerk "kaart" in.
Ik wil er ook van genieten alleen zit ik nog steeds op mijn videokaart te wachtenOp vrijdag 14 december 2001 19:02 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Laat die jonge toch ff genieten van zijn nieuwe mobo
Ik heb hem sinds vanmiddag ook draaien en hij loopt echt vet soepel, er zit een geunlockte 1800 xp cpu van eynstein in, ik ga vanavond even testen met overclocken...
Oke... 10 of 100Mbit maakt geen reet uit als je verbinding het niet ondersteund, @Home ondersteund namelijk slecht 3.8MBit.
En verder... eat this: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2223485
En verder... eat this: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2223485
Eeeh, Soyo werd in Nederland gedistributeerd door Eurone Technology, en in Noord NL door Complies BV. Jullie zijn je er wel van bewust dat Soyo gestopt is in Europa. Dit betekent: Garantie tot aan de voordeur!
Ik heb zelf nl. 2 jaar bij Complies gewerkt en op de CeBit 2000 was al bekend dat ze zouden stoppen!
Ik heb zelf nl. 2 jaar bij Complies gewerkt en op de CeBit 2000 was al bekend dat ze zouden stoppen!
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
maar draait het nu goed CF module ook werkende ?
het is een
mobo.
het is een
Bij die Soyo Dragon plus wordt toch ook een cardreader geleverd ? Kan die CF-cards aan ? Zo ja, dan sta ik morgen in de rij bij de winkel
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Hmmm... nog niet geprobeerd, zag het nut er nog niet echt van in. Zal deze week eens kijken of ik tijd en zin heb om dat ff te testen.
Verwijderd
Sinds de HCC dagen ben ik de gelukkige bezitter van een Soyo DRAGON Plus moederbord met AMD Athlon XP 1700 en 512 MB Corsair XMS2400 geheugen. Na een BIOS update vanwege de XP processor en het weglaten van een Soundblaster player 5.1 kaart werkt het bord zeer stabiel. Nee,ik overklok niet.
Er zijn wel bekende klachten zoals over de C-MEDIA geluidschip. Een Soundblaster kaart werkt niet goed in elk PCI slot. Voor een ATI Radeon 8500 kaart moet je de AGP settings aanpassen. Met meer dan twee geheugenbankjes gevuld kan het bord instabiel worden.
Het is een van de weinige borden waarbij de RAID controler ook als IDE poort 3 en 4 geconfigureerd kan worden (DFI maakt het andere bord).
Als een van de weinige maakt dit bord gebruik van de interne temperatuur sensor van de XP processor.
Soyo is op zoek naar nieuwe vertegenwoordiging in Europa.
Er zijn zeer active forums en nieuwsgroepen waar je met je problemen of vragen aangaande de Soyo moederborden terecht kan.
Een ander leuk bord is de Gigabyte GA-VTXH(+).*D
Er zijn wel bekende klachten zoals over de C-MEDIA geluidschip. Een Soundblaster kaart werkt niet goed in elk PCI slot. Voor een ATI Radeon 8500 kaart moet je de AGP settings aanpassen. Met meer dan twee geheugenbankjes gevuld kan het bord instabiel worden.
Het is een van de weinige borden waarbij de RAID controler ook als IDE poort 3 en 4 geconfigureerd kan worden (DFI maakt het andere bord).
Als een van de weinige maakt dit bord gebruik van de interne temperatuur sensor van de XP processor.
Er zijn zeer active forums en nieuwsgroepen waar je met je problemen of vragen aangaande de Soyo moederborden terecht kan.
Is het uitlezen van de ingebouwde temperatuursensor mogelijk dan?
Kun je vertellen hoe en met welke software ?
Kun je vertellen hoe en met welke software ?
Hier in deze testen staat duidelijk dat hij geen interne diode meting van de XP processor heeft.
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-21.html
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-21.html
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Ik heb geen enkele klacht over de C-Media chip, en ik heb ook niks aan hoeven te passen in mijn bios voor mijn Radeon8500.Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef Blueberry het volgende:
Er zijn wel bekende klachten zoals over de C-MEDIA geluidschip. Een Soundblaster kaart werkt niet goed in elk PCI slot. Voor een ATI Radeon 8500 kaart moet je de AGP settings aanpassen.
Verwijderd
[quote]Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef Blueberry het volgende:
Sinds de HCC dagen ben ik de gelukkige bezitter van een Soyo DRAGON Plus moederbord met AMD Athlon XP 1700 en 512 MB Corsair XMS2400 geheugen. Na een BIOS update vanwege de XP processor en het weglaten van een Soundblaster player 5.1 kaart werkt het bord zeer stabiel. Nee,ik overklok niet.
€ € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € €
Ben net als bleuberry ook zo'n gelukkige bezitter
inderdaad ook het zelfde geheugen
maar draai met een ATI Radeon 8500 (retail)
en het gehele systeem is rete stabiel
Met inzetten van Radeon kreeg ik na 2uur draaien steeds vastlopers maar dit bleek uiteindelijk een IRQ prob te wezen
Na SCSI kaart in ander slot te hebben gezet loopt t systeem alweer een 2 weken weer gewoon retestabiel
En mbt tot geluid: gewoon even naar C-media site gaan en de laatste drivers ophalen en boeltje geeft zo'n geluid dat de buren denken dat je nieuwe geluidsinstallatie hebt gekocht
Heb nu verschillende MB gehad van eveneens verschillende fabrikanten en moest vroeger nooit iets van SOYO weten.
MAaar sinds men de Dragon + maakt kan ik een ieder met gerust hard zeggen KOOP dat bord als je gewoon een stabiel systeem wil hebben en niet echt wil overklokken.
€ € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € €
Met inzetten van Radeon kreeg ik na 2uur draaien steeds vastlopers maar dit bleek uiteindelijk een IRQ prob te wezen
Na SCSI kaart in ander slot te hebben gezet loopt t systeem alweer een 2 weken weer gewoon retestabiel
En mbt tot geluid: gewoon even naar C-media site gaan en de laatste drivers ophalen en boeltje geeft zo'n geluid dat de buren denken dat je nieuwe geluidsinstallatie hebt gekocht
Heb nu verschillende MB gehad van eveneens verschillende fabrikanten en moest vroeger nooit iets van SOYO weten.
MAaar sinds men de Dragon + maakt kan ik een ieder met gerust hard zeggen KOOP dat bord als je gewoon een stabiel systeem wil hebben en niet echt wil overklokken.
[quote]
Op woensdag 02 januari 2002 19:20 schreef vonky het volgende:
Dit board zou juist zo goed moeten zijn om te overclocken, maar dit valt in praktijk gewoon weer erg tegen, als met zoveel andere boarden.
Enige leuke aan dit board zijn de features die je erbij krijgt, maar daar betaal je natuurlijk ook weer voor.
Op woensdag 02 januari 2002 19:20 schreef vonky het volgende:
Stabiel is niet meer een reden om een bepaald board te kopen. Alle nieuwe boarden zijn wel stabiel te krijgen met de juiste randapparatuur erbij.Op woensdag 02 januari 2002 18:51 schreef Blueberry het volgende:
Dit board zou juist zo goed moeten zijn om te overclocken, maar dit valt in praktijk gewoon weer erg tegen, als met zoveel andere boarden.
Enige leuke aan dit board zijn de features die je erbij krijgt, maar daar betaal je natuurlijk ook weer voor.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Bijvoorbeeld het programma MotherBoard Monitor versie 5.
Dit is freeware. Voor optimale ondersteuning is een patch nodig. Als ik het goed heb staat de informatie over de temperatuur sensor op de site van Soyo.
Dit is freeware. Voor optimale ondersteuning is een patch nodig. Als ik het goed heb staat de informatie over de temperatuur sensor op de site van Soyo.
Verwijderd
Of overclocken lukt hangt voor een groot deel af van de kwaliteit van de gebruikte componenten. Daarnaast moet het ontwerp van het moederbord voorzien in mogelijkheden om de core en de geheugen spanning te verhogen. Daarnaast moet je natuurlijk componenten die heet kunnen worden goed koelen. Dat koelen kan een probleem worden, want je PC wordt er niet stiller van. Als dat geen probleem voor iemand is mag hij, of zij z'n gang gaan. Ik persoonlijk wil graag een stille PC die stabiel is. Ieder zijn keuze. Er zijn berichten in de nieuwsgroepen van zeer goede overclock resultaten. Vaak wordt er dan niet van standaard PC2100 DDR geheugen gebruik gemaakt. Kwalitatief goed merkgeheugen vervult een sleutelrol bij het overclocken.
Ik ben het hier helemaal mee eens maar goed kwalitatief hoeft niet perce heel deur te zijn. Ik heb in mijn systeempje 2x 256MB Dane-elec geheugen er in zitten (niet duur dus) en ik draai dat geheugen op 148FSB (ddr) oke het is niet een extreme verhoging maar het zorgt er wel net voor dat mijn proc op 1800+ draaid (ook multipier veranderd natuurlijk). Alleen weet ik niet of ik de temperatuur moet vertrouwen die het moederbord zelf aan geeft want mijn proc wordt stressed maar 45C en dat met een luchtkoelertje zonder Artic silver maar met zo'n merkloos prutje.Op woensdag 02 januari 2002 20:21 schreef Blueberry het volgende:
Of overclocken lukt hangt voor een groot deel af van de kwaliteit van de gebruikte componenten. Daarnaast moet het ontwerp van het moederbord voorzien in mogelijkheden om de core en de geheugen spanning te verhogen. Daarnaast moet je natuurlijk componenten die heet kunnen worden goed koelen. Dat koelen kan een probleem worden, want je PC wordt er niet stiller van. Als dat geen probleem voor iemand is mag hij, of zij z'n gang gaan. Ik persoonlijk wil graag een stille PC die stabiel is. Ieder zijn keuze. Er zijn berichten in de nieuwsgroepen van zeer goede overclock resultaten. Vaak wordt er dan niet van standaard PC2100 DDR geheugen gebruik gemaakt. Kwalitatief goed merkgeheugen vervult een sleutelrol bij het overclocken.
Ik heb sinds in mijn systeem draai nog nooit een blauw scherm gehad of een vast loper door bijvoorbeeld lekker intensief computeren / benchmarken. Alleen het bijgeleverde temperatuur lees programma wil niet echt lekker werken in XP (hij slurp soms gewoon een paar minuten 100% proc weg).
stessed is minimaal 2 uur prime95
ik moet wel zegge dat de soyo er wel tussen uit spring qua features en extra's
, smartcard reader GRATIS erbij
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Voor de mensen die de review van T.net gelezen hebben, dat wat zij eruit krijgen met standaard settings klopt voor geen ene meter
nee ik draai een unlockte xp 1800 van eynstein al enkele weken @ xp 2000+, met tem pvan 41 stressed, hoezo dit bordje kan je niet overklokken??? en de memory problemen zijn verholpen door nieuwe bios van vandaag, ook mijn "probleem"dat hij de 2000 niet herkende is nu verholpen, het is gewoon een superstabiel en retegoed bord, die reviewgast mag wel eens een cursus gaan volgen over hoe je een goede objectieve review maakt.....
ff een linkje graag (ik heb geen zin in zoeken).Op donderdag 03 januari 2002 12:37 schreef KaoZ het volgende:
Voor de mensen die de review van T.net gelezen hebben, dat wat zij eruit krijgen met standaard settings klopt voor geen ene meter
Als je dat dan al overclocken noemt. hehe.... Laat eens wat zien van die hoge FSB snelheden wat dit board zou halen ? Niet dus. Overclocken brengt meer met hoge FSB speeds.Op donderdag 03 januari 2002 13:55 schreef markoh het volgende:
nee ik draai een unlockte xp 1800 van eynstein al enkele weken @ xp 2000+, met tem pvan 41 stressed, hoezo dit bordje kan je niet overklokken??? en de memory problemen zijn verholpen door nieuwe bios van vandaag, ook mijn "probleem"dat hij de 2000 niet herkende is nu verholpen, het is gewoon een superstabiel en retegoed bord, die reviewgast mag wel eens een cursus gaan volgen over hoe je een goede objectieve review maakt.....
Verwijderd
Ik las dat het mobo juist goed overclockbaar was (ome toms harde waren) en dat ie "ook bij aggresieve memory timings stabiel bleef". Maar probeer eens de FSB omhoog te gooien?! Ik ben beniewdOp vrijdag 04 januari 2002 00:09 schreef Rick2001 het volgende:
Als je dat dan al overclocken noemt. hehe.... Laat eens wat zien van die hoge FSB snelheden wat dit board zou halen ? Niet dus. Overclocken brengt meer met hoge FSB speeds.
www.tweakers.net en dan onderaan, voor meer reviews kijk ff op www.neoseeker.comOp donderdag 03 januari 2002 15:09 schreef klaasbram het volgende:
[..]
ff een linkje graag (ik heb geen zin in zoeken).
Heeft een van jullie toevallig z'n onboard geluid via een digitale link aan z'n DTS/Digital versterker hangen? Dit is namelijk iets dat voor mij in het 5 jaren plan staat, maar ik zou graag willen weten of je het geluid van je DVD 100% digitaal naar je versterker kan krijgen. Ik heb namelijk ergens gelezen dat de digitale uitgangen 4-kanaals zijn (en ik kan dat nergens meer terugvinden
). Of is dat alleen voor spellen e.d.?
Was getekend, enz. | specs
Laat maar, ik lees net op het AMDMB forum dat je AC3 digitaal door kunt geven als je de analoge output maar op 2-kanaals of headphones zet. (Zowel 5.1 analoog als digitaal tegelijk schijnt technisch nog vrij onmogelijk te zijn)
Blijft alleen nog de vraag of alle verdere audio ook goed doorkomt..
Blijft alleen nog de vraag of alle verdere audio ook goed doorkomt..
Was getekend, enz. | specs
Pagina: 1