TB ge-OC't >> de GF2 haakt af... NU AL???

Pagina: 1
Acties:

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Ja hallo, de TB1333@1466 met een multiplier van 11.0 en zodra de FSB naar 134 wordt gezet valt 3DMARK2001 na 3 seconden weg. :r :r

M'n mobo is een MSI K7T-266 PRO. De GF2 is van Powercolor GTS (volgens die lui een PRO maar dat is 'ie niet) en draait op 200@240/366@400.

Is mijn mobo nu ruk of is de GF2 gewoon een nare aap??? :?

Draai btw Detonator 23.11 en VIA 4-in-1 V34 en op 't mobo de 1.6 BIOS (voor OC-ers volgens MSI)

Verwijderd

tis eerder je cpu als je neit hebt geoverklokt!

Verwijderd

FF een paar tips om te proberen;

Zet hem eens op 2x AGP, dan zou ie t zowieso moeten doen.

Maar ik wou eerst eens naar het geheugen kijken. Zet die eens langzamer en probeer t nog eens.

Verlaag je multiplier eens en probeer t nog eens vanwege je CPU. Een MHZ extra te veel kan m van zeer stabiel al instabiel maken

Wat voor voeding heb je. Dat systeempje trekt nogal wat, bij mij zijn dr ook al 3 voedingen uitgeknald door het overklokken. Kan ook instabiel worden door de hitte, schommellende voltages' etc.

Probeer eens een andere benchmark als je net de detonators geinstalleerd hebt. Detonators willen wel eens irri doen in 3D mark 2k en 2k1.

Verwijderd

Ohja, heb je ook last van haperingen of particles als je m iets lager zet nar een waarde waarbij hij wel goed loopt? Dan is ie gewoon te ver opgefokt, of heb je te weinig koeling.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Ik heb zo'n stille Zalman 300 Watt voeding. Enne de koeling is twee 80mm casefans voor i.c.m. twee 5,25" HDD coolers en achter de CPU twee 60 mm casefans. De Silverado draait op 12V. De TB draaide op 1400 Mhz stressed 52 graden. Op 1466 ongeveer 52 graden maar da's dus niet stressed...

Met een multiplier van 10.5 draaide het systeem trouwens wel met een FSB van 138 Mhz: dus een clock 1450 Mhz.

Is het dus toch de CPU die niet boven de 1450 Mhz wenst te komen? 't is een AYHAR core zum Beispiel.