[Chello] Download timet out na enkele ogenblikken

Pagina: 1
Acties:

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 19:18
ok.. ik ben een OGELOOFLIJKE computer newbie.. maar omdat ik TEN einde raad ben.. ben ik naar dit forum gegaan om wat antwoorden te krijgen,,, dus als julie zi vriendelijk zouden zijn om me te helpen :P

ok prob met de comp..
tis niet zozeer MIJN computer maar onze server thuis...

de harde schijf was gecrasht en ook de netwerkkaart.. deze alle twee vervangen... hadden eerst probs met krijgne van i'net maar naderhand is ut gebleken dat bij upc de fout was.. mja.. i'net kan ik dus nu krijgen enzo.. netwerk functioneert ok... maar als ik iets wil downen.. timed ie gegarandeerd uit....
ook bij kazaa.. zit je op zo'n 20% ofzo.. loopt de bandbreedte terug en stopt ie ermee.. kiest ie nieuwe locatie uit..

als ik iets down gewoon van i'net explorer.. zelfde verhaal.. hier zoekt hij hier natuurlijk alleen geen nieuwe locatie uit... zelfde verhaal met een download proggie...hij timed gewoon uit..
ook als ik alleen plaatje wil bekijken.. het gehele plaatje komt niet eens op me beeldscherm....

iemand enig idee?
:?

ehhhh..HOI

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Is UPC ooit wel eens goed geweest eigenlijk?
Probleem ligt bij jou denk niet aan de computer maar zoals gewoonlijk bij de provider...

Verwijderd

ik heb hier UPC en ik heb geen problemen hoor.. naja tis een beetje traag maar geen time outs ofzo.

heb je al gebeld?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:22
Op maandag 10 december 2001 23:51 schreef k u k e l het volgende:
Probleem ligt bij jou denk niet aan de computer maar zoals gewoonlijk bij de provider...
ik weet het nog zo net niet....

heb je wel es geprobeerd IE er opnieuw op te zetten? of een keer windows eropnieuw op?

gebruik je een proxy server mischien :?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 10 december 2001 23:51 schreef k u k e l het volgende:
Dat is inderdaad wel een erg pessimistische uitspraak. Jij gaat vast wel zonnig door het leven met zo'n instelling.

Ik zou toch echt je pc maar eens nakijken. Windows Updates installeren, nieuwste drivers overal van.. TCP/IP reinstallen doet soms ook meer wonderen dan je zou verwachten.. niet meteen Chello maar de schuld geven, da's wel erg makkelijk. Als je dat doet en na een paar weken erachter komt dat het toch aan je eigen pc ligt had je dat heel wat ergernissen van jouw kant EN van Chello hun kant kunnen voorkomen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Mag die titel trouwens worden aangepast? Je hebt het stukje in de FAQ zeker niet gelezen over titelgeving:
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra Winamp gestart wordt of iets in die trend. Hou het netjes, ook een topic titel kan een (aanleiding tot) flame zijn.
[edit]Oh dit was je eerste posting zie ik. Welkom op dit forum. Ga nu de FAQ maar lezen. (en denk niet pheh de faq is voor mietjes, die hoef ik niet te lezen)

• Kukel
Op dinsdag 11 december 2001 00:22 schreef GerbenW het volgende:
Mag die titel trouwens worden aangepast? Je hebt het stukje in de FAQ zeker niet gelezen over titelgeving:
[..]

[edit]Oh dit was je eerste posting zie ik. Welkom op dit forum. Ga nu de FAQ maar lezen. (en denk niet pheh de faq is voor mietjes, die hoef ik niet te lezen)
Titel is inderdaad een beetje ongepast hier...

Verwijderd

probeer de download test van 5 mb en kijk hoe het daar loopt, install eens een up/down meter om je netwerkverkeer in de gaten te houden ... kijk ook eens of je modem staat te flippen als je niets doet op inet. als je upload namelijk dichtslibt (mail virii/kazaa etc etc) dan kan je dus ook nix meer downen.
wat je verder kan doen is je modem keer resetten, zodat deze nieuwe ruis waardes vindt en uiteraard win opnieuw installen en dan eerst kaal kijken of de problemen nog voordoen. suc6

Verwijderd

topictitel editted

• krizzziz
ok.. First off all.. sorry van die topic titel enzo.. ik ben gelijk ff faq door gaan lezen en blabla ik weeet nu beter }:O

mja.. Toen dus die server thuis gecrasht was..is windows ook opnieuw geinstalleerd...ik gebruik een proxy server maar dit moet bij een chello verbinding?

om met een up en down meter me netwerkverkeer te tjekken moet ik deze eerst downen.. iets wat me dus al niet lukt.. zelfs niet met download proggie..,modem resetten is ook al gedaan...maar het ligt niet alleen aan mijn comp.. op de andere computers op netwerk is ut ook zo.. het prob ligt dus duidelijk bij server..mja ik WORD er gek van.. iemand nog meer ideeen?

wat ook zo is.. HEEL kleine bestanden zoals gif's en dergelijke dat lukt me wel om te downen... gaat het over de 500 kb lkt ut niet

ehhhh..HOI

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 11:52 schreef kRiZzZiZ het volgende:
ok.. First off all.. sorry van die topic titel enzo.. ik ben gelijk ff faq door gaan lezen en blabla ik weeet nu beter }:O

mja.. Toen dus die server thuis gecrasht was..is windows ook opnieuw geinstalleerd...ik gebruik een proxy server maar dit moet bij een chello verbinding?
uit dat ding. Proxy kills y00!
om met een up en down meter me netwerkverkeer te tjekken moet ik deze eerst downen.. iets wat me dus al niet lukt.. zelfs niet met download proggie..,modem resetten is ook al gedaan...maar het ligt niet alleen aan mijn comp.. op de andere computers op netwerk is ut ook zo.. het prob ligt dus duidelijk bij server..mja ik WORD er gek van.. iemand nog meer ideeen?
probeer eerst ff gewoon een keer een net geinstalleerde STANDALONE computer. zo voorkom je storing van een netwerk (mocht dat het probleem zijn), en heb je een schone start zonder all die firewalls, kazaa, etc.
wat ook zo is.. HEEL kleine bestanden zoals gif's en dergelijke dat lukt me wel om te downen... gaat het over de 500 kb lkt ut niet
vertel maar eens of het nog zo is als je het bovenstaande gedaan hebt. werkt het nog niet doe je een keep ping -t en vertel je of je wat kan zien. Chello doet het wel gewoon, anders kom je nog niet in de buurt van die 500kb en elke keer dat je het probeert laad hij tot daar, dus dan is de verbinding weer terug.

Ik denk aan een softwareprobleem, maar ook het netwerk kan schuldig zijn. een schone Standalone pc moet antwoorden bieden.

succes.

• krizzziz
Op dinsdag 11 december 2001 14:12 schreef Chellosupport het volgende:

[..]

uit dat ding. Proxy kills y00! hOE DUS UITTEZETTEN?
[..]

probeer eerst ff gewoon een keer een net geinstalleerde STANDALONE computer. zo voorkom je storing van een netwerk (mocht dat het probleem zijn), en heb je een schone start zonder all die firewalls, kazaa, etc.
[..]
EHMZZ IS AL GEPROBEERD.. MAAR NOG STEEDS HETZELFDE..

vertel maar eens of het nog zo is als je het bovenstaande gedaan hebt. werkt het nog niet doe je een keep ping -t en vertel je of je wat kan zien. Chello doet het wel gewoon, anders kom je nog niet in de buurt van die 500kb en elke keer dat je het probeert laad hij tot daar, dus dan is de verbinding weer terug.
vERBINDING IS WEL WEER TERUG.. MAAR TIMED NOG STEEDS UIT.. IK HEB ER DUS NOG NIKS AAN!

Ik denk aan een softwareprobleem, maar ook het netwerk kan schuldig zijn. een schone Standalone pc moet antwoorden bieden.

succes.
\

FF CAPS gebruikt om te laten zien waar mijn repply's stonden hoor..

ehhhh..HOI

Verwijderd

Voorwaarden van UPC zijn duidelijk:

In ieder geval (iig) geen I-netsharing , geen servers en commerciele activiteiten.

oke, jij hebt problemen, dus breng alles terug in een standalone config. En dus ook een nieuwe install. Maak verbinding en 99 van de 100 keer lukt dat ook.
Ben jij die ene, jammer, maar daar is de Hdesk voor.
Je houdt je iig aan het contract en hebt dus recht op support.

Daarna kan je weer klooien, maar op eigen risico.

• Kukel
Op dinsdag 11 december 2001 00:20 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een erg pessimistische uitspraak. Jij gaat vast wel zonnig door het leven met zo'n instelling.
Ja inderdaad... ik ben zo pessimistisch als het maar kan. :+
Juist niet dus... Ik ben over heel veel zaken optimistisch, en als ik hier dan wat zeg over providers wil dat niet zeggen dat je hieruit kan opmaken hoe ik verder in mijn leven ben....

Verwijderd

wact wacht, hij heeft zijn proxy nog niet uit. misschien is het dat nog.

start internet explorer op.

In het engels:

Tools (bovenaan)
internet options
connections
Lan settings

dan zie je wat hokjes met vinkjes. ALLE VINKJES MOGEN UIT. lege vakjes dus.

in het nederlands
extra
internet opties
verbindingen
lan instellingen

verder ook alles uit.
Pagina: 1