Toon posts:

IP+conflict+Kabelinternet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag jullie menenign over het volgende:

Ik heb al 2 jaak kabelinternet bij sonera/quicknet. Nooit problemen gehad tot afgelopen vrijdag!!

Op mijn routersysteem!! Krijg ik een IP conflict, hij zegt dat de IP al bestaat waardoor ik niet kan inloggen op het netwerk. Ik heb inmiddels al bijn 75,- aan telefoonkosten (helpdesk) en het laatste wat ik te horen kreeg was dat de probleem bij mij lag..

:( Ze zeggen dat het ip waarschijnlijk ergens in een stuk software (drivers, of op netwerkkaart of op andere pc) is opgeslagen waardoor ik dat conflict krijg??? Ik begrijp er de balle niet meer van!!!:(

Hier is de error die ik krijg:
:rYour computer has detected that the IP address 213.73.142.153 for the Network Card with network address 0060087C074B (dit is de netwerkkaart waar de kabelmodem op is aangesloten) is already in use on the network. Your computer will automatically attempt to obtain a different address.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Dan trek je toch de rest van het netwerk er ff af? Helpdesk -> fix it!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Staat je netwerkkaart ingesteld op DHCP op fixed ? Als ie op DHCP staat is het niet de fout van jouw. Staat ie op fixed, dan zou de fout aan jouw kant kunnen liggen.

Verwijderd

Heb je je IP op je router statisch of dynamisch ingesteld (dmv DHCP)?

Veel kabelmaatschappijen werken met DHCP, een systeem waarbij de client (jouw computer) z'n adresgegevens opvraagt bij een server.

Als je het statisch ingesteld hebt dan kan het zijn dat je ISP je IP gewijzigd heeft en uitgegeven aan iemand anders.

Op dat moment zijn er twee PC's (met verschillende MAC adressen) bezig eenzelfde IP te gebruiken, wat leidt tot de foutmeldingen zoals jij ze omschrijft.

[edit]
- Gebruik je geen DHCP --> gebruik het eens om te kijken of je een ander IP krijgt.
- Gebruik je wel DHCP --> release/renew all
- Helpt dat niet dan je ISP contacten met het MAC adres wat jouw IP gebruikt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kabel ISP's schijnen graag te mogen werken met het hardware adres van jouw netwerk kaart. Kennelijk weten ze niet dat de meeste netwerk kaarten een interface hebben om een custom hardware adres op te geven. Dus je gaat effe sniffen op jouw netwerk segment om een verzameling MAC adressen aan te leggen en als je een anoniem wilt zijn of je abonnement is afgelopen of je wilt gewoon eens een beetje zieken, dan zet je één van die hardware adressen op je kaartje en je gaat met iemand anders z'n IP-adres surfen (of spammen of DoS-en of...). Dat die "iemand anders" zo lang geen IP-adres krijgt, tja, pech

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==