Toon posts:

Radeon All in Wonder -> wel tv, geen monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al met de search gezocht, en er is inderdaad veel over die Radeon kaarten van ATI te vinden, maar voor dit probleem heb ik nog geen oplossing gevonden.
Ik heb dus een Ati Radeon All in Wonder en het probleem is : als ik op de tv-uit poort een tv aansluit krijg ik geen beeld op mijn monitor!?!? Direct bij het aanzetten van de computer geeft de monitor al geen beeld maar wel de tv zelf. Als ik eenmaal in windows ben heb ik nog steeds alleen beeld op mijn tv. Zodra ik in windows kies om alleen de monitor te laten werken doet hij het natuurlijk wel.
Nu zag ik dat bij het selecteren van de monitor en/of tv de resolutie op beide apparaten 800x600 bij 60 Hz was, maar doe ik op OK klicken veranderd de refreshrate naar 50 Hz op beide apparaten en dat kan mijn monitor niet aan.

Dus om even een samenvatting te geven : mijn monitor werkt niet op een refreshrate <60Hz, is het dan toch mogelijk om de tv-uitgang te gebruiken in combinatie met mijn monitor??

Mijn monitor : Samtron 50V (15"TFT)
TV : 100 Hz philips

Misschien is dit ook interessant : ik heb de Radeon kaart aan de tv gekoppeld via zo'n kabel met een tulp aansluiting (composite).

Ik ben een newbie op GOT dus, please be gentle... *D

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm blijkbaar helemaal niemand met dit probleem....

Verwijderd

Hey CrazyBob,

Ik heb hetzelfde probleem. Nou weet ik waar het aan ligt door wat zoeken bij ATI enz. Een oplossing heb ik nog niet gevonden. De refreshrate van TFT monitoren is gemiddeld zo'n beetje 60Hz. De refreshrate van een televisie is anders (geen flauw benul wat precies). Op het moment dat de computer opstart, gaat hij beide schermen gelijk aanspreken en doet dat op het aantal Hertz dat nodig is om je televisie aan te sturen. Je TFT monitor trekt dat niet en toont dus niks. Of in mijn geval Refresh rate Out of Range. Mocht jij al een oplossing gevonden hebben laat het me dan even weten

Groetjes,

Martin

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

Tja ik denk idd dat je moni de 50hz interlaced niet trekt waar de aiw de output op instelt als je de tv-out kabel hebt ingeplugd. Het is vervelend dat je niet ergens een voorkeur kunt opgeven mbt. van welk scherm je wilt booten.

Ik heb een 22" CRT, maar die heeft ook moeite met die refreshrate hoor, ik krijg een klein schermpje met hele brede zwarte randen te zien op mijn moni bij het booten, met TFT heb ik het nog niet getest, maar ik denk idd dat die op zwart zal gaan bij een 50hz signaal. Misschien helpt het de tv-out pas later in te pluggen, hoewel dat nauwelijks een oplossing te noemen is ...

edit:
het tekent maar weer dat AIW een amerikaanse oplossing is die niet erg goed op de EU situatie berekend is, daar gebruikt men 60hz(ntsc), wat minder problemen zal geven als moni en tv beide op die refresh rate draaien, maar kennelijk heeft men zich bij het geschikt maken voor de EU markt niet gerealiseerd dat 50hz op een moni erg lelijk is als het al wordt weergegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Dark op 14-10-2003 11:57 ]

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

KroeT

[...]

Gelukkig is dit draadje maar 2 jaar oud.

Peace is not simply the absence of war.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

KroeT schreef op 14 October 2003 @ 12:42:
Gelukkig is dit draadje maar 2 jaar oud.
blast from the past :) niet gezien, stond in 1ne bij de active topics...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.