Toon posts:

Sneeuw in OpenGL spellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb sinds een week een vreemd probleem. Mijn Geforce 2 Pro videokaart (MSI 8815) geeft 'sneeuw' (kleine spikkels) in RTCW en Quake III Arena. Dit gebeurt ook wanneer het geheugen ondergeklokt (360 Mhz) wordt. In Directx spellen zie ik daarentegen geen 'sneeuw'. Bovendien heeft ie het voorheen goed gedaan, ook in OpenGL spellen.

Wat zou het probleem kunnen zijn. Is mijn videogeheugen kapot en komt dat met OpenGL spellen aan het licht of heb ik ergens een instelling gemist?

Grtzzz

Verwijderd

hi, bedoel je soms de witte puntjes in de textures, want daar heb ik ook last van met mijn Geforce2 ti :( , alleen is het niet echt storend , ik zie ze alleen weleens

Verwijderd

Sneeuw in de zin van ruis?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07
Op maandag 10 december 2001 23:21 schreef Gert-Jan het volgende:
Hoi,
ik heb sinds een week een vreemd probleem. Mijn Geforce 2 Pro videokaart (MSI 8815) geeft 'sneeuw' (kleine spikkels) in RTCW en Quake III Arena. Dit gebeurt ook wanneer het geheugen ondergeklokt (360 Mhz) wordt. In Directx spellen zie ik daarentegen geen 'sneeuw'. Bovendien heeft ie het voorheen goed gedaan, ook in OpenGL spellen.

Wat zou het probleem kunnen zijn. Is mijn videogeheugen kapot en komt dat met OpenGL spellen aan het licht of heb ik ergens een instelling gemist?

Grtzzz
Best wel een beetje vaag maar zoals die andere gast zij storing in de form van ruis of iets anders.

wat je wel es kan proberen is effen je computer en monitor randaarden. maar je zou ook wel es effen je drivers kunen updaten of een andere monitor proberen om te zien of het nou aan de kaart licht of aan de monitor maar kan ook de combinatie van die 2 wezen.

suck6

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:34
Al eens een andere driver geprobeerd?

Verwijderd

Probeer het volgende....

Update DIRECTX.
Update DRIVER of probeer een ANDERE DRIVER.
Cool je gpu extra en/of je ram van je grafische kaart.
Stel je overgeclockte GPU en RAM terug op default.

extra :
Stel je GPU en RAM op een snelheid onder default.

Verwijderd

Mochten die andere dingen niet helpen dan kan je ook ge Video geheugen beschadigd hebben hoeft niet meteen helemaal vergruisd te zijn maar dit soort klachten duiden meestal wel op MB wat defect aan het gaan is bv door overklokken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat het toch iets met statische electriciteit te maken gehad heeft, aangezien de kaart het na demontage en vervolgend montage weer goed doet.
Vreemd, maar dan hebbeb we dat ook weer eens meegemaakt...:)

Grtzzz

Verwijderd

Witte kerst bij Serious Sam :9

Je geheugeninstellingen staan dan te hoog, je geheugen wordt te warm en geeft dan verkeerde signalen door, waardoor er iets ruis op je scherm komt. Of terugklokken van het geheugen (wel klote als je niet hebt overklokt) of gewoon laten staan en je er niet druk om maken.
Pagina: 1