Toevallig heb ik dat stuk ook gelezen Flamez gisteren, er wordt namelijk naar gelinkt op die page die jij gaf in je vorige post.
Kijk voor de gein even naar wat er boven het stuk staat:
HEARING
BEFORE THE
SUBCOMMITTEE ON
ASIA AND THE PACIFIC
OF THE
COMMITTEE ON
INTERNATIONAL RELATIONS
HOUSE OF REPRESENTATIVES
ONE HUNDRED FIFTH CONGRESS
SECOND SESSION
FEBRUARY 12, 1998
2 dingen vallen op:
• Dit is een overleg op laag niveau binnen de Amerikaanse overheid
• Dit stuk is 4 jaar oud
Kijk, ik zeg niet dat er nooit gekeken is naar de mogelijkheden voor een pijpleiding oor Afghanistan. Natuurlijk is dat er. Geografisch gezien is dit een voordelige route (hoewel via Iran nog beter is). Er zijn echter andere factoren die ook nog meespelen. Bovendien is men al bezig met het aanleggen van olie-infrastructuur rond Baku enzo, en is pijpleidingen daar op aansluiten dus wel net zo handig.
Natuurlijk zou het de USA mooi uitkomen als daar een stabiele regering kwam zodat ze pijpleidingen konden aanleggen. Maar om nou te zeggen dat dit ongelooflijk belangrijk voor ze is, nee. Hierom een oorlog beginnen loont dan ook gewoon de moeite niet.
<hr>
FCA heeft eigenlijk alles al gezegd wat er te zeggen valt tegen raglam, daar ga ik dus ook niet meer uitgebreid op reageren. Ik wil echter nog wel even dit zeggen: Nee, ik heb niet in een atlas gekeken. Ik heb een globe erbij gepakt. Dat geeft een veel minder vertekend beeld.
En je doet er wel lacherig over, maar een globe is praktisch de enige bron waarvan je zeker kunt zijn dat hij objectief is. Maak je geen zorgen, het is niet mijn enige bron. Ik volg nieuws hierover van verschillende bronnen, en probeer daarnaast ook nog objectieve informatie te verzamelen (zoals wat een globe mij biedt).
Misschien moest jij dat ook eens doen.
<hr>
Flamez: Als reactie op je vorige post:
Op woensdag 12 december 2001 03:29 schreef Flamez het volgende:
en waar haal jij die vrede vandaan dan ? ik zie nog lang geen vrede
de Taliban was juist degene die een einde had gemaakt aan de jarenlange voortdurende onderlinge oorlogen, corruptie en misdaad van warlords, die nu dus bekend staan als de Noordelijke alliantie.. de vier jaar durende regime van de NA kostte alleen in Kabul al 50.000 mensen hun leven
en de strijd om die macht, als mede de corruptie en misdaad zal nu weer oplaaien
sinds bijna 20 jaar werd 95% van afghanistan eindelijk weer beheerd door 1 groep "de Taliban" ( bestaande uit Pashtuns zoals het grootste gedeelte van de afghaanse bevolking ) en was er dus weer 'vrede' en orde ( zij het wat streng )[/quote]
In het grootste deel van Afghanistan heerst nu min of meer vrede. Alleen Tora Bora wordt nog echt gevochten. Tuurlijk, het duurt nog even voordat er echte stabiliteit zal zijn, maar er is goede hoop.
De Taliban hebben een einde gemaakt aan onderlinge oorlogen en corruptie? Corrupter als de Taliban gaat moeilijk anders, en echt vrede was er ook niet he? Overigens was slechts 80% van Afghanistan in handen van de Taliban.
Maar ze brachten inderdaad wel orde ja. Hitler deed dat ook, die bracht ook orde. Ok, hij was wat streng, maar hij bracht wel orde. En neem Stalin! Hij is de orde-meester, je moet lang zoeken wil je een stabiler land als de USSR onder zijn bewind vinden. Ok, hij was wat streng, maar orde bracht hij wel.

deze oorlog brengt geen vrede..
enkelt genocide
Wedereen om een opmerking die nergens op slaat en niet wordt onderbouwd met feiten.
en dat paniekerige "wat als kernwapens.. wat als biowapens"
ondertussen zijn het de amerikanen die kern en bio wapens maken.. het zijn landen als amerika en frankrijk die kennis over biowapens aan bijv. Irak leveren
Klein verschil. Osama Bin Laden zou ze gebruiken als hij ze had. Amerika doet dat niet. Rusland ook niet, en China, Groot-Brittanië, Frankrijk, Pakistan, India en Israël ook niet.
Ik geef toe, het is een klein verschil. Slechts slechts enkele miljoenen doden.
amerika is gesticht op schendingen van verdragen en genocide en vertoond dat bizarre gedrag nog steeds..
raar hè. dat ze dan amerikanen niet meer vertrouwen als die weer wat beloven
Ga eens een geschiedenis boek lezen. Amerika is gesticht tijdens een burgeroorlog tegen Groot-Britannië. De fundamentele principes waarop de amerikaanse staat is gesticht zijn later tijdens de Franse Revolutie in Europa geïnporteerd (hoewel deze principes natuurlijk uit europa afkomstig waren, net als alles in Amerika).
Misschien is het goed om te beseffen dat het feit dat jij überhaupt hier nu kritiek kunt leveren op de VS te danken is aan diezelfde VS. Amerika is lang niet altijd goed, maar laten we even een lijstje maken met wat ze
wel goed hebben gedaan. FF om aan te tonen dat het geen satan is.
- Stichting van Amerika inspireerde Franse Revolutie
- WO I hebben ze de doorslag gegeven
- WO I hebben ze geprobeerd de 'vrede' van Versailles tegen te houden. Wat helaas niet lukte (gevolg: Duitsland vernederd -> Hitler kon met gemak macht overnemen)
- WO II hebbne ze de doorslag gegeven
- Met Marshallhulp hebben ze Europa na WOII weer opgebouwd
- Dankzij Amerikaanse interventie na WOII een nieuwe 'vrede van Versailles' verkomen --> stabiteit in Europa
- Door Amerikaanse interventie konden koloniën zich afscheiden. Iets wat niet altijd soepel ging, maar uiteindelijk een goede ontwikkeling is geweest.
- Door Amerikaanse tegendruk heeft communisme Europa nooit kunnen veroveren
vind je het niet vreemd dat een bevrijde journalist zegt dat hij het in gevangenschap bij de taliban veel beter had dan in amerikaanse gevangenissen..
Wederom moet ik vragen naar je bron. Met zulke losse opmerkingen kan ik niets.
Endlosung ?
Nee, dat is wat de Taliban & Al Qaeda doen.
Afghanistan heeft amerika niet aangevallen.. een organistie die zich daar bevind word er van beschuldigd.
we bombarderen amerika toch ook niet plat vanwege Al capone
Taliban heeft meerder keren aangeboden om Osama uit te leveren als de VS maar Bewijs van zijn betrokkenheid zou tonen.. de VS weigerde dat en weigerde er zelfs ook maar over te praten..
Het is de Taliban in dit geval die de mensenrechten beschermd.. geen uitlevering zonder bewijs en je kan ze alleen prijzen voor hun moed om zelfs onder dreiging te blijven staan voor hun principes
Die vergelijking is zo dom, ik had van jouw toch iets intelligenter commentaar verwacht. Steunt de VS Al Capone? Financieert de VS Al Capone? Heeft Al Capone belangrijke, zo niet doorslaggevende, invloed in het bestuur van de VS? Juist...
Financiëring en steun aan en bescherming van iemand die terroristisch aanslagen pleegt met als doel de dood van zoveel mogelijk onschuldige burgers noem
ik niet bescherming van mensenrechten.
wel eens gehoord van de caspische zee en de strategische positie van afghanistan voor pijpleidingen waar al jaren lang plannen voor liggen
Ik heb wel eens gehoord van die zee. Jij duidelijk niet, of je weet iig niet waar die zee ligt. Want van daaruit via Afghanistan olie vervoeren is nogal een eind om. Het gaat om de gebieden ten oosten van de kaspische zee. En dan hebben we het over een heel eind ten oosten hoor.
*ahum* To date, the U.S. has dropped 10,000 bombs on Afghanistan, killing sizable numbers of civilians - in the range of 1,500-2,000, according to Afghan sources. U.S. bombing of cities, towns and villages has driven over 160,000 people into refugee camps.
En jij gelooft Amerikanen niet, maar Afghaanse bronnen vertrouw je op je woord? Lekker inconsistent.
Het werkelijke aantal zal waarschijnlijk liggen tussen wat de Taliban zegt en wat de VS zeggen. Waarschijnlijk dichter bij de VS-waarde.
tuurlijk alles is de schuld van de taliban..

er is daar 20 jaar oorlog met dank aan de russen en amerikanen .. er is 10 jaar lang een burgeroorlog door de NA fracties de taliban bestaat pas sinds 5 jaar
Ik heb nooit gezegd dat alles de schuld is van de Taliban. Ik zeg alleen dat bijna alle vernietigingen die je op de TV ziet niet door de VS tot stand zijn gebracht. Toegegeven, een groot deel daarvan komt niet door de Taliban. Wat dat betreft heb je hier gelijk. Waar het mij echter om ging is dat het iig niet komt door de Amerikaanse bombardementen.
ehm als er iemand niet op de hoogte is , ben je het toch echt zelf.. de westerse media propaganda napraten is iets anders dan op de hoogte zijn..
Ik praat niemand na. In tegenstelling tot jij, zo lijkt het. Een complot theorie napraten is iets anders dan op de hoogte zijn..
(flauw, maar niet flauwer als wat jij zegt)
dat zeggen de amerikanen ja ..
zullen we eens kijken wat het rode kruis zelf zegt
[..]
op de suggestie dat het rode kruis gebouw bezet of belegerd zou zijn door de taliban die het voedsel wou stelen( oftewel de amerikaanse versie
[..]
[afbeelding]
Tsja. Ik weet weinig over dit specifieke geval. Misschien was het hier inderdaad een fout van de Amerikanen. Ik weet wel dat de Taliban óók depo's naast Rode Kruis gebouwen neerzetten.
Blijft een feit dat het Rode Kruis natuurlijk nogal onhandig in de weg loopt tijdens dit soort acties. Das geen reden om er op te schieten, maar echt kwalijk kun je het de VS ook niet nemen als ze perongeluk wat van het Rode Kruis raken.
jahoor natuurlijk weer de taliban..
http://news.indiainfo.com/spotlight/usstrikes/12food.html
[..]
nee hoor de Taliban heeft daar melding van gemaakt en de de VS reageerde daarop door te zeggen dat de taliban dat zelf zou hebben gedaan..
( alsof de taliban er ook maar enig belang bij heeft om het beetje voedsel hulp wat ze krijgen te vergiftigen.. )
En wederom vertrouw je de Taliban blindelings, maar de VS niet

Je laatste argument raakt kant nog wel. Ten eerste hebben de VS al helemaal geen reden om voedselhulp te vergiftigen. Ten tweede heeft de Taliban er wel degelijk belang bij. Wat is een betere manier om Amerika in discrediet te brengen?
Yeah right... het enigste wat de VS controleerd is of er genoeg geld verdien word en hun olie belangen niet bedreigd worden..
de VS is echt niet bezorg om mensenrechten en dat blijkt vandaag wel na hun poging om het initiatief voor een internationaal gerechtshof te ondermijnen en zelfs te dreigen dat deelnemende landen geen militaire hulp meer van de VS krijgen..
dat lijkt toch echt op chantage
blaat
Sorry hoor, maar wederom combineer je ongefundeerde uitspraken met regelrechte onzin en een verbazend onbegrip voor de werkelijke situatie. Anyway, ik ga hier nu niet op in, een discussie over dat internationale strafhof doen we wel in een andere thread (open er maar een if you like)
nee idd... onze cultuur is veel zieker.. alleen word het bij ons stiekem gedaan
en zijn wij in de waan dat onze welvaart te danken is aan ons harde werken
maar in realiteit is die enkel gebaseerd uitbuiting onderdrukking en exploitatie van zwakkeren
Zucht. Je hebt een onnavolgbaar vermogen alle problemen in de wereld op 1 grote ongenuanceerde hoop te gooien. Ach, het feit dat je dit kunt posten bewijst je ongelijk, dus veel woorden hoef ik er niet aan vuil te maken.
Een heel erg leuke site. Ik heb hem vrij uitgebreid bekeken. Sorry hoor, maar wat een onzin. Een aantal dingen klopt wel, maar al die complotten die ze er achter zoeken, niet te geloven.
Veel verstand van bouwkunde hebben ze ook niet. Hun argument dat de WTC-torens moeten zijn opgeblazen raakt kant nog wal.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett