Mysql database aan MS Access (97) koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 13:48
Kweet niet of het gaat, maar als:
Hoe kan ik dan een MySQL database aan MS Access koppelen?
Of heeft iemand een goed alternatief (behalve html/php etc)?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Als MySQL met odbc werkt (dit weet ik niet zeker) dan kan het. Ga je gewoon naar externe gegevens ophalen en odbc bron kiezen.

• EWS99
heb ik al mee zitten pielen, maaruh, werkt dat ook als de mysql database op een andere pc staat?

• EWS99
schop :)

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ja, een mysql-server op een andere bak, kun je vanuit ms access benaderen. Ik heb het thuis ook, maar ik weet niet meer precies hoe ik het gemaakt heb. Zoek eens met google op ODBC mysql access.

Geen beurs, geen tempo

• EWS99
Tnx. Ik heb al iets gevonden. Een of andere MyOBDC driver, ofzowiets. Ik moet nog proberen of dat lukt. Maar dat weet ik in iedergeval dat het wel mogelijk is.

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je MySQL aan acces wilt koppelen doe je het volgende (althans, zo kreeg ik het te horen gister ;)) (dit is trouwens met win2k en office2k).

- Je download de ODBC drivers (van www.mysql.com) en die installeer je.
- Dan ga je naar Configuratiescherm -> Administratieve Tools oid -> Data sources (ODBC). Druk je Add en vul je de gegevens in zoals IP en password
- Ga je naar acces, maak je een database. Ergens rechterknopje in het witte gedeelte zeg maar -> Tabellen koppelen. Kies je uit het dropdown menu: Bestandstype de onderste (ODBC Databases() als het goed is) en dan euhm, weet ik het niet meer heheh.

Ik weet het even niet meer maar je bent er bijna ;)
Ik weet dus niet of dit ook met MS acces 97 zo werkt, en of dit de handigste/juiste manier is en of alle stappen bij jou werken etc etc etc. Het werkte iig wel bij mij!

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Pagina: 1