Aansluitingen waterblokje

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:33
Ik heb het ontwerp van Cr3ator en Hioxz na laten maken, zie hier

Maar nu heb ik 1 probleempje, de aansluitingen voor de slangen, in de ijzerwarenzaak hebben ze niet de goede aansluitingen, ik kan door een heleboel verloopjes wel op een passend geheel komen, maar dat is verre van ideaal. Heeft iemand hier misschien enig idee waar de aansluitingen zoals op het blokje van cr3ator te krijgen zijn?

Verwijderd

loop eens een hoop DHZ zaken rond.
Gamma, Hubo, Praxis, Brikoramma, Karwei, Fixet enz enz enz.

• EelcoB
zal ik ook zeker doen, alleen zitten ze niet echt in de buurt :(

Verwijderd

Badkamer-winkels, verwarmings-zaken, loodgieters,

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Technische groothandels. De meeste verkopen ook aan particulieren.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 11:47

Cr3ator

1 bar is geen bar

Joh? Jij ook al? :)

Hoe ik het heb gedaan: Ik heb bovenin het blok 2 gaten voor de slangpilaren. Daar is een hele fijne schroefdraad in getapt en hetzelfde ook in de slangpilaren. De slangpilaren inwikkelen met teflon(gas)tape en beetje vloeibare pakking ertussen en met een waterpomptang vast draaien. (stukkie stof tussen de tang, anders gaat het krassen) Bij beide blokken hetzelfde uitgevoerd en allebei waterdicht... :P

De slangpilaren komen trouwens bij een instalatiebedrijf weg geloof ik.... (cv en gas enzow)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• EelcoB
Welke diameter heb je die gaten eigenlijk gemaakt?
Moet ik toch maar eens bij een installatiebedrijf gaan kijken...
btw, hoe is de performance van het blokje, ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 09:54
misschien kun je hier eens kijken
http://www.swagelok.com/

Engineering

Verwijderd

ik ben naar zo'n echt ouderwetse ijzerwarenwinkel geweest met me maze-2

die man heeft me daar de hele zooi eens ff uitgezocht en me er perfecte koppelingen aangemaakt zoals ik graag wou.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

* mrknowitall kan er zo aankomen.

Heb ze geloof ik zelfs nog ergens liggen.

Als je nodig hebt meel je maar ff, weet niet precies meer wat ze kosten, maar voor ca. fl. 10,-- heb je ze thuis.

One of the animals has left its cage today.

• EelcoB
Daar ben ik dus ook geweest, alleen kreeg ik dan 3 of 4 verloopjes op elkaar voordat ik op de juiste aansluitingen zat. Niet alleen is dit zwaar (zwaarder dan het waterblokje zelf) maar de kans op lekkage wordt ook groter door het grote aantal verloopstukjes

• EelcoB
mrknowitall, ik weet niet welke maat die aansluitingen van je hebben, volgens de thread van cr3ator was het 1/4', ik weet alleen niet of dat de schroefdraad is, of de diameter van het gat. Ik kan in ieder geval een maximale schroefdraaddiameter hebben van ongeveer 8mm. Mocht je zoiets hebben, dan ben ik zeker geinteresseerd.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 12 december 2001 01:05 schreef EelcoB het volgende:
mrknowitall, ik weet niet welke maat die aansluitingen van je hebben, volgens de thread van cr3ator was het 1/4', ik weet alleen niet of dat de schroefdraad is, of de diameter van het gat. Ik kan in ieder geval een maximale schroefdraaddiameter hebben van ongeveer 8mm. Mocht je zoiets hebben, dan ben ik zeker geinteresseerd.
Oei, ik heb ze iets grover 3/8, 15 mm boren. Maar ze zullen er ook wel kleiner zijn.
Ik denk dat we trouwens 1/4 in de werkplaats hebben, zal wel ff kijken vandaag of morgen. Die dingen zijn wel vrij lang. Maar die jij bedoeld zijn dat ook.

One of the animals has left its cage today.

• EelcoB
Dat zou hardstikke mooi zijn, ik was in ieder geval van plan de gaten nog iets op te boren, of uit te vijlen indien boren niet mogelijk mocht zijn.

• EelcoB
Ik ben een aantal dhz zaken langs geweest, maar geen van allen had ook maar iets dat er op leek :(

nog meer suggesties?

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 02:17

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

effe half offtopic..

als je een goed clean wc-systeem hebt runnen in je comp.. Hoelang gaat dat mee? Er is veel onderhoudt aan?
Is WC eigenlijk echt functioneel op lange termijn of gewoon iets om lekker mee te tweaken?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 20 december 2001 18:51 schreef multipasser het volgende:
effe half offtopic..

als je een goed clean wc-systeem hebt runnen in je comp.. Hoelang gaat dat mee? Er is veel onderhoudt aan?
Is WC eigenlijk echt functioneel op lange termijn of gewoon iets om lekker mee te tweaken?
hoe lang het mee gaat weet ik niet (heb nu een half jaar waterkoeling draaien ofzo); maar je hebt mogelijk een probleem als je naar een ander type processor overgaat (dan past je waterblok misschien niet meer)

De radiator gaat in principe ook jaren mee (een hoop mensen gebruiken een kachelradiator uit een auto, je hoort toch ook niet vaak van mensen dat dat ding in hun auto kaduuk gaat?)

Slangen zullen denk ik eerder verslijten (hard worden?) maar ik heb echt geen idee hoe lang dat duurt. De pomp is het enige mechanische onderdeel, ik weet niet hoeveel draaiuren een gemiddelde pomp heeft, maar dat zal ook wel meevallen denk ik.

En over de rest van het onderhoud ...
ik check eens in de 2-4 maanden mijn waterniveau, verder heb ik alleen af en toe last gehad van een ratelende pomp.

Je moet het natuurlijk wel leuk vinden om er een beetje mee te klooien. Het is wel iets omslachtiger dan alleen een fannetje op je proc vervangen ...

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Multipasser:

Ik weet nog steeds niet hoelang het meegaat, mijn setup draait pas 1,5 jaar........

• EelcoB
Niemand een idee waar ik verder nog kan kijken voor die aansluitingen?

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 09:56 schreef Cr3ator het volgende:
....schroefdraad in getapt en hetzelfde ook in de slangpilaren... en met een waterpomptang vast draaien. (stukkie stof tussen de tang, anders gaat het krassen)
Oh Oh Oh |:( |:(

Pak dan in ieder geval iets minder lomps als een wasserpoempetange, die gebruik je alleen met doe het zelf werk, voor een slangpilaar gebruik je een steeksleutel of ringsleutel of pijpsleutel, uiterste geval een schroefsleutel (bahco) maar geen waterpomptang, zonde zonde zonde van je materiaal!

Als je jeuk aan je ballen hebt pak je toch ook geen staalborstel :9

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Bijna alle materialen kun je kopen in een aquaiumshop of anders uitgebreide dierenwinkel. Ik heb een kit gekocht en mijn slang was gaar, bij Hevis in EIndhoven hadden ze niet alleen precies dezelfde slang maar ook nog kleine motortjes, filters, fittingen, verloopstukjes en dat allemaal in nylon of abs-kunststof. Zeker een bezoekje waard als je onderdelen wilt hebben.
offtopic:
ik heb alleen eerste 2 of 3 post gelezen, kan zijn dat het al geweest is. if so...solly

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Op vrijdag 21 december 2001 22:26 schreef roalte.nl het volgende:

[..]

Oh Oh Oh |:( |:(

Pak dan in ieder geval iets minder lomps als een wasserpoempetange, die gebruik je alleen met doe het zelf werk, voor een slangpilaar gebruik je een steeksleutel of ringsleutel of pijpsleutel, uiterste geval een schroefsleutel (bahco) maar geen waterpomptang, zonde zonde zonde van je materiaal!

Als je jeuk aan je ballen hebt pak je toch ook geen staalborstel :9
Wat maakt dat nou uit, hij doet er toch een stukje stof tussen zodat het niet krast?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op dinsdag 11 december 2001 23:50 schreef mrknowitall het volgende:
* mrknowitall kan er zo aankomen.

Heb ze geloof ik zelfs nog ergens liggen.

Als je nodig hebt meel je maar ff, weet niet precies meer wat ze kosten, maar voor ca. fl. 10,-- heb je ze thuis.
Heb jij ook slangpilaartjes die aan de bovenkan 13/14 mm zijn? Zo ja hoeveel m is het schroefdraad wat er dan op zit? 14 16?
Pagina: 1