RedHat Linux 7.0 installatieprobs

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik probeer Redhat 7.0 (guiness) te installeren vanaf cd.

Ik krijg echter direct na het installatiekeuzescherm een kleurig tekstscherm met cijfers en letters (achtergrond en letters varieren in kleur) waardoor ik geen idee heb hoe verder te gaan.

Of ik nu in grafische mode / text mode / expert mode wil starten, het effect is het zelfde. Voor de duidelijkheid, na booten van CD krijg ik het scherm met de keuze om grafisch/text/expert mode te selecteren voor de installatie schermen. Direct hierna gaat het mis.

Iemand een idee?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 10 december 2001 22:41 schreef Klaaz het volgende:
Ik krijg echter direct na het installatiekeuzescherm een kleurig tekstscherm met cijfers en letters (achtergrond en letters varieren in kleur) waardoor ik geen idee heb hoe verder te gaan.
Iemand een idee?
* moto-moi gokt dat je .iso image niet helemaal tof is.. heb je die nog op je HD staan, of heb je die al gedelete ?

En als * moto-moi dan nadenkt, kan 'ie gelijk er wel ff een testje voor de juiste ISO-image bijgooien <zucht> :D

Als je op www.linuxiso.org kijkt, zie je daar bij de image van redhat een rare reeks staan, die heet md5sum, deze moet je even berekenen over de image die je gedownload hebt, om te kijken of het een exacte copy is..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
En als je toch opnieuw gaat downen, neem dan meteen 7.1 of 7.2. :)

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
[..]

* moto-moi gokt dat je .iso image niet helemaal tof is.. heb je die nog op je HD staan, of heb je die al gedelete ?

En als * moto-moi dan nadenkt, kan 'ie gelijk er wel ff een testje voor de juiste ISO-image bijgooien <zucht> :D

Als je op www.linuxiso.org kijkt, zie je daar bij de image van redhat een rare reeks staan, die heet md5sum, deze moet je even berekenen over de image die je gedownload hebt, om te kijken of het een exacte copy is..
Ok, bedankt. Berekend. md5:
626b7d18033e320c27c8cd58cc37a288

7.0 staat echter niet in de lijst op de site. Voordat ik hem opnieuw ga burnen wil ik graag weten of het de juiste MD5 is. Heeft iemand toevallig distro 7.0 guiness bij de hand?? *D

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 23:32 schreef x-wolf het volgende:
En als je toch opnieuw gaat downen, neem dan meteen 7.1 of 7.2. :)
downen is niet echt een optie met ISDN ;)

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Sorry: Google brought the solution... ;)

De hash klopt (van mijn ISO) heb alleen maar een cd (cd1) kan ik 7.9 dan installeren of heb ik perse beide cd's nodig?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Het is mij ooit wel gelukt met 1 cd maar met een minimale config zonder netwerkinstallatie als ik me niet vergis. Ga je dus voor compleet dan heb je cd2 waarschijnlijk wel nodig en weet ik niet of dat handig is i.v.m. installatie-onderbreking.

Zoals eerder gezegd, probeer 7.1 of 7.2 te bemachtigen want 7.0 heeft flink wat last van bugs, tenzij je van stevig updaten houdt en tevreden bent met kernel 2.2.16. Zat gasten die voor een tientje een cd'tje naar je opsturen.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Ik heb CD2 niet nodig gehad, tijdens en na de install. Heb welliswaar geen Xwindows geinstalleerd, maar wel alle netwerk toepassingen die er maar zijn.

suc6
Pagina: 1