Toon posts:

Notebook aan getweakt MxStream :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb helemaal geen verstand van netwerken enzo, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een 2e hands notebook met daarin een PCMCIA 3Com Megahertz LAN 10Mbps Model 3CCE589ET (zie hier) en hier wil ik graag mee gaan internetten via mijn (getweakte) MxStream modem :)
Nu wil ik graag weten wat voor kabel ik precies nodig heb, waar ik die evt. kan bestellen en of ik nog iets van een hub nodig heb voor 2 computers op 1 modem??

Ik hoop op jullie hulp, en sorry dat ik op dit gebied zo newbie ben :)

Verwijderd

Topicstarter
De kabel moet 5 meter lang zijn :)

Verwijderd

vraag het eens aan degene die je getweakte? modem heeft geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
huh?
het is gewoon een standaard MxStream modem die ik zelf heb getweakt :)
Maar dat heeft er weinig mee te maken dank ik ?!
Het gaat erom welke kabel ik waar online kan bestellen :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Wat dacht je van een doodnormale UTP kabel :?

Of bedoel je dat geval wat aan je pcmcia nic vast zit? das namelijk een omzetterje om een utp kabel aan te sluiten... als je die mist... tja, die zijn zover ik weet niet los te koop...

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

gebruik even de search om twee computers aan te sluiten op kabelmodem.
2 NIC's in 'server' 1 NIC in notebook, cross cable tussen notebook en server, gewone UTP in server en kabelmodem....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 02:35 schreef BrZ het volgende:
Wat dacht je van een doodnormale UTP kabel :?

Of bedoel je dat geval wat aan je pcmcia nic vast zit? das namelijk een omzetterje om een utp kabel aan te sluiten... als je die mist... tja, die zijn zover ik weet niet los te koop...
Tja... En die bedoel ik dus!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 22:01 schreef krulkrul het volgende:
gebruik even de search om twee computers aan te sluiten op kabelmodem.
2 NIC's in 'server' 1 NIC in notebook, cross cable tussen notebook en server, gewone UTP in server en kabelmodem....
Kan ik niet gewoon vanuit die notebook direct naar het modem?? En hoe gaat dat dan met iets van een splitter om beide compu's aan het modem te verbinden??

Ik wil nl kunnen internetten met het notebook ZONDER dat die ander zomputer aan hoeft te staan.. Dit zou moeten kunnen want het modem maakt zelf al verbinding :)
En dan weer wel zo dat ook beide computes tegelijk van het modem gebruik kunnen maken :)
Lastig??

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zwahiel 2 the rescue! :)

Hubbie (met crosslink functie) kopen, 1 UTP kabeltje in de crosslink van het hubbie en die in het MXstream modempje.

De andere pc's gewoon een kabeltje van de pc naar de hubbie. dus bij 2 pc's 2 kabels naar 't hubbie en van 't hubbie eentje naar 't modem!

tip - tip - tip - tip - tip - tip - tip - tip - tip - tip - tip - tip

Denk er wel aan dat je op de pc's allemaal de gateway (bij TCP/IP ) insteld op 10.0.0.138 (het ip van het modem!) en zorg dat elke pc die erop aangesloten wordt een vast ip heeft (10.0.0.150 en 10.0.0.151 in jouw geval). Dan werkt het gegarandeerd!

O en verbinding met internet moet via een LAN verbinding gemaakt worden... maar dat is logisch :)

zozo, dan moet het werken! :)

Su66z

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
thank you!

Now webshops die die kabeltjes verkopen??

Verwijderd

Bijna elke zich-zelf-serieus-nemende electronica- en computerzaak...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 15:20 schreef gillesdegrote het volgende:
Bijna elke zich-zelf-serieus-nemende electronica- en computerzaak...
Verkopen die originele 3com onderdelen/kabletjes dan?? :Y)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
je hoeft niet perse een 3COM utp kabel hoor, kan gewoon met iedere soort UTP kabel (wel even het verhaal lezen van die tip tip tip want daar staat precies hoe het moet en welke kabel je nodig hebt, crosslink of niet)

en dan ga je naar de compu winkel en zeg je dat je die kabels wil

bestaan 3com UTP kabels eigenlijks wel?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 16:53 schreef Zorg het volgende:
je hoeft niet perse een 3COM utp kabel hoor, kan gewoon met iedere soort UTP kabel (wel even het verhaal lezen van die tip tip tip want daar staat precies hoe het moet en welke kabel je nodig hebt, crosslink of niet)

en dan ga je naar de compu winkel en zeg je dat je die kabels wil

bestaan 3com UTP kabels eigenlijks wel?
Nee oke, kabel zijn kabels :)
Maar het gaat om het verloopstukje van PCMCIA naar RJ45 :)
Die zou ik heeeeel graag willen!! Anders kom ik nergens...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Op woensdag 12 december 2001 17:56 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Nee oke, kabel zijn kabels :)
Maar het gaat om het verloopstukje van PCMCIA naar RJ45 :)
Die zou ik heeeeel graag willen!! Anders kom ik nergens...
Moet je de 3-com ff mailen met het typenummer enzo van die kaart(zijn wel duur geloof ik die kabeltjes), maar zat die niet bij die pcmcia-kaart dan?
Zelf maken kan ook hoor.:)(moet je wel het schema en een stekkertje voor in die pcmcia-kaart hebben!), en mag er geen andere electronica in zitten!(trancievers of heeten die dingen die van de ene naar de andere aansluitingen gingen nou anders?)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die 'kabeltjes' heten geloof ik dongles, niet te verwarren met die LPT-poort beveiligingen, en zij wel los te koop.

Zoek hier naar een verkooppunt: http://www.3contact.com/LocatorPublic/LocatorSearchForm.cfm?countryid=35
Pagina: 1