Abit BE6-II upgraden met Celeron 1000

Pagina: 1
Acties:

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
Ik heb nu een Abit BE6-II met een Celeron 433. Van een vriend kan ik een no-name Slot1 converter overnemen, geschikt voor PPGA en FCPGA CPU's, zonder eigen voltage regulator.
Ik wil graag upgraden naar een Celeron 1000, maar vraag me af of dat kan, gezien het ontbreken van de voltage regulator. Op de site van Abit en in de nieuwste BIOS wordt als snelste een Celeron 800 genoemd.
In de BIOS kan ik wel een VCore van 1,75 volt instellen, dus dat lijkt wel goed.
Heeft iemand ervaring met de combinatie Abit BE6-II, Celeron 1000 en FCPGA converter zonder spanningsregulator?
BTW, Ik kan het nog niet zelf testen, want ik moet de CPU nog kopen, omdat ik eerst een converter wou hebben, en die zijn haast niet meer leverbaar...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Jups, kan gewoon :)

Als hoogste word de celeron 800 genoemd omdat de hoogste standaard multiplier op je mobo 8x is, maar aangezien die toch gelocked is op de CPU kan je gewoon de celeron 1000 erop zetten :)

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:39
OK, dat begrijp ik, en had ik ook al in andere topics gelezen.
Maar hoe zit dat nou met die voltage regulator? Wanneer heb je dat perse nodig op een slot 1 converter?
De BE6-II kan veel spanningen zelf leveren, hetgeen mij suggereert dat het overbodige luxe is om een voltage regulator op een slot 1/FCPGA converter te hebben. Of zie ik iets over het hoofd?
Hoe zit het met de stabiliteit van no-name converters tov. een Asus oid.?
Ik heb natuurlijk geen zin om een CPU te kopen, om straks te ontdekken dat ik geen goede converter heb, en er zijn geen goede converters meer te krijgen.
Welke BE6-II bezitter heeft met succes een vergelijkbare upgrade gedaan?