ik heb hier dus echt geen ene reet verstand van dus ga me please ni uitschelden maare volgens mij heb ik deze wel een zien ligeen op de pc beurs gewwon een pci\agp kaartje met een socket erop zodat je een soort van dual kon maken van de enkele proc. maare vergis ik me nou en was dat in een droom of zijn die dingen er echt
zou wel verekte handig zijn
AGP zal zoiezo niet gaan omdat die niet voor normale processoren bedoelt is maar voor videokaarten. Of dit soort kaarten voor PC's (Intel/AMD) bestaan weet ik niet, maar voor andere systemen wel. Er zijn bepaalde systemen (Apple? IBM? Sun?) waar je in een PCI slot een kaart kunt stoppen met een 486 of Pentium (mogelijk tegenwoordig al sneller) en wat geheugen erop, zodat je ook PC-apps kunt draaien op die bakken. Vroeger bestonden ze in ieder geval (486/Pentium tijd) maar ik weet niet of dat nog steeds gemaakt wordt.
Voor je Intel compatible PC geef ik je zeeeer weinig kans dat zo'n kaart bestaat om er een dual-bak van te maken. Zoiezo is dat al vrij moeilijk omdat de twee CPU's elkaar in de weg gaan zitten kwa werk, als de mobo/BIOS/chipset/memorysystem het niet ondersteunt.
Voor je Intel compatible PC geef ik je zeeeer weinig kans dat zo'n kaart bestaat om er een dual-bak van te maken. Zoiezo is dat al vrij moeilijk omdat de twee CPU's elkaar in de weg gaan zitten kwa werk, als de mobo/BIOS/chipset/memorysystem het niet ondersteunt.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
in computerbladen (C'T dacht ik) heb ik wel eens reclames gezien van insteekkaarten met zowat een hele pc onboard (P3, DIMM bank, videokaart, IDE, com, lpt etc.). MAar dat was volgens mij niet voor dualproc maar gewoon om je systeem up te graden ofzo.. de rest van je hardware zal ie dan wel niet meer gebruiken denk ik.
Dat zijn gewoon apparte computers, die je met meerdere tegelijk op een backplane plaatst.
Werken dan geclusterd of zoiets.
Kheb die dingen al op meerdere sites gezien.
Gebruik maar eens Google, en zoek dan naar backplanes, dan komen deze kaartjes vanzelf wel boven water
Werken dan geclusterd of zoiets.
Kheb die dingen al op meerdere sites gezien.
Gebruik maar eens Google, en zoek dan naar backplanes, dan komen deze kaartjes vanzelf wel boven water
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Sun heeft ze inderdaad:

Kun je wat Windows applicaties draaien op een Sun Workstation. Matrox heeft ook leuke PCI imaging kaartjes (GenesisPlus) met zelfs twee G4 PowerPC cpu's:

En dan natuurlijk de eerder genoemde kaarten.
Je kan er in ieder geval geen SMP bak mee maken; een cpu die middels een 32bit/33MHz bus in contact staat met de rest v.h. systeem (en dus de andere cpu) is natuurlijk extreem traag (afgezien van de technische belemmeringen)

Kun je wat Windows applicaties draaien op een Sun Workstation. Matrox heeft ook leuke PCI imaging kaartjes (GenesisPlus) met zelfs twee G4 PowerPC cpu's:

En dan natuurlijk de eerder genoemde kaarten.
Je kan er in ieder geval geen SMP bak mee maken; een cpu die middels een 32bit/33MHz bus in contact staat met de rest v.h. systeem (en dus de andere cpu) is natuurlijk extreem traag (afgezien van de technische belemmeringen)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Pagina: 1