Toon posts:

486, 16 mb ram, met slack als domain controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een prachtige mooie 486, waar slackware 8.0 op komt, nu weet ik dat je met samba je linux computer als domain controller kan laten functioneren, zodat ik dus vanaf mijn 2 windows computers kan inloggen op dat domein en mn user instellingen daarop worden bewaard...

nu is mijn vraag of jullie weten of een 486 dit gaat trekken?, en of dit een beetje soepel zal gaan lopen?
en weet iemand hoe groot de kans is dat mn 486 100mbit netwerkkaartjes heeft?
(er zit een 3com etherworks 3, en een 3com etherlink 3 in..)

(edit: modjes, ik heb hem hier maar neer gezet, als ie nie goed staat schop je em maar naar een ander forum :))

Verwijderd

Dat moet op zich wel te doen zijn hoor. (ligt natuurlijk mede aan het aantal MHz'en en MB's intern geheugen).

Ik weet zo niet welke snelheid die 2 kaartjes hebben.
Ik kan je wel vertellen dat alleen latere 486's PCI sloten hebben. Als dit niet het geval is, dan zul je ook geen 100 Mbit kaartje erin hebben zitten. Als het wel het geval is, dan kunnen er in ieder geval 100 Mbit pci kaarten in. Of dit het geval is, zou ik niet durven zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 22:13 schreef nelske het volgende:
Dat moet op zich wel te doen zijn hoor. (ligt natuurlijk mede aan het aantal MHz'en en MB's intern geheugen).

Ik weet zo niet welke snelheid die 2 kaartjes hebben.
Ik kan je wel vertellen dat alleen latere 486's PCI sloten hebben. Als dit niet het geval is, dan zul je ook geen 100 Mbit kaartje erin hebben zitten. Als het wel het geval is, dan kunnen er in ieder geval 100 Mbit pci kaarten in. Of dit het geval is, zou ik niet durven zeggen ;)
Hij heeft ISA sloten..., dus geen 100mbit? :'(

Verwijderd

Er bestan wel 100 Mbit isa kaarten, alleen ze ze komen niet heel erg veel voor bij mijn weten.

Verwijderd

Die etherlink 3 zal waarschijnlijk een 10mbit ISA kaartje zijn. Niks mis mee, zo eentje zit er ook in mijn freesco routertje :)
Weinig kans dat die andere 100mbit is, tenzij je een van de laatste 486Žs hebt (DX4 oid) met pci sloten op het mobo.
Dacht niet dat er 100mbit isa kaartjes te krijgen waren.
Verder kan ik je niet helpen, ben niet zo bekend met Slackware en Samba.

Edit: Ik moet sneller leren typen :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

In principe *kan* 100mbit niet eens op de ISA bus omdat 100mbit gelijk staat aan 12.5mbyte (theoretisch) en de ISA bus bij 8mbyte/sec aan zijn limiet zit (wederom theoretisch!)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 10 december 2001 22:09 schreef ruuddie het volgende:
Weet iemand hoe groot de kans is dat mn 486 100mbit netwerkkaartjes heeft?
Klein ;) Ik denk alleen 10mbit :)

Ik had een oude 486 met pci sloten en en met isa (een nieuwe 486 dus ;)) Maar de meeste 486ers hebben dat niet!!

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
en dan nog... een 486 pompt iig niet met een ide harddiskje 10mbyte/s door een netwerkkaart :)
samba slurpt lekker veel cpu.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

100 mbit ISA kaartjes zijn zeldzaam ja, maar je zou er toch niet echt bij gebaat zijn... een 486 met ISA trekt dat waarschijnlijk toch niet goed (vooral de interruptload is moordend voor zo'n CPU).
Mijn 486DX4-100 doet 700 a 800 kb/sec max over een ISA 10 mbit kaartje (AMD lance).

Verwijderd

Verder moet die 486 wel als domain-controller werken. Ik draai zelf op een 486dx2-66 met 8MB(rh6.0) samba als domain-controller, fileserver (2.5GB hdd), bind, apache, ftpd en inbelserver. Zit ook maar een 10 mbit kaart in. Dus met slack moet dat zeker kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 08:58 schreef Zon4jou het volgende:
Verder moet die 486 wel als domain-controller werken. Ik draai zelf op een 486dx2-66 met 8MB(rh6.0) samba als domain-controller, fileserver (2.5GB hdd), bind, apache, ftpd en inbelserver. Zit ook maar een 10 mbit kaart in. Dus met slack moet dat zeker kunnen.
eehhmm, gaat dat niet traag dan?
ik weet niet precies hoe het principe van een domain controller werkt, maar die backupped toch je gebruikers instellingen zodat ik op beide computers als ik inlog dezelfde instellingen krijg?

dan moet er toch heel wat data over t netwerk(mn mailbox is alleen al 100 mb geloof ik :))

Verwijderd

Topicstarter
het is trouwens een 486 33Mhz, met 16 mb ram en isa sloten, dus :)

waarschijnlijk verlang ik teveel van em :)

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Hier draait een 486-66Mhz-16MB-250MB HD een koe, een webserver en samba... ik moet um alleen wat beter configen dus het gaat best! :)

Kwas de mail server en overige troep ook nog vergeten :0)

Btw heb ook ISA 2x 3Com (met PNP-patch)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1