Toon posts:

HD begint soms te ratelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee hd's (nieuwe eneen vrij oude) in m'n pc zitten, en zo nu en dan begint de oude te ratelen....dit stopt na een aantal minuten maar ik kan het zelf stoppen door even op die drive te rotzooien (bv een dir openen die niet al te lange tijd geleden is geopend)

weet iemand hoe ik dit helemaal kan voorkomen? of wordt m'n hd gaar?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:53
Klinkt eerder als een gare HD, heb ik ook bij een van mijn Hardeschijfjes, 4 jaar oud, denk dat ie z'n dienst erop heeft zitten.
Gekke ding van mij is opeens zomaar "vergeten" waar ie moet schrijven etc., met als gevolg een lekkere foutmelding van windows :D

Denk dat ik binnenkort maar al een buffet ga bestellen voor de achtergebleven familie (lees: harware :) )

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 22:45 schreef Delta2 het volgende:
Klinkt eerder als een gare HD
Lijkt me niet in dit geval...

Ik denk dat het gewoon een achtergrond applicatie van Windows is.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Is het niet de harde schijf waar windows op staat? in dat geval zou het namelijk te verklaren zijn doordat windows je hd gebruik als virtueel geheugen...

verder zou het kunnen zijn dat windows bezig is met indexen, zodat je sneller kunt zoeken. dit kun je het beste uitzetten, is toch vrij nutteloos.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
mijn swp-file wordt volgens mij inderdaad op die hd geschreven...maar toch lijkt het me niet echt fris

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op dinsdag 11 december 2001 00:03 schreef MrShaggy het volgende:
mijn swp-file wordt volgens mij inderdaad op die hd geschreven...maar toch lijkt het me niet echt fris
Als je dat al niet eens zeker weet dan zou ik dat eerst maar eens uitzoeken. Als ie erop staat dan en hij is niet fixed qua grootte dan is het toch echt heel normaal dat ie af en toe wat meer ratelt. BTW er zijn nog wel meer dingen waarvan ie gaat ratelen.
Heee, het is een HD hoor en die ratelen nou eenmaal. Gebruik anders ff een testproggie.

Ik ratel dus ik besta!

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Ratelende HD? Zoals een koffiemolen kan ratelen of klinkt het zoals de oude bekende bigfootjes die wat meer herrie maken?

Ratelt die als een Koffiemolen HD waarschijnlijk defect ff een progke downen Maxblast voor Maxtor IBm Diskmanager voor IBM.

Bigfoot geluidjes lekker laten doorrammelen.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Laat er eens naar kijken door een diagnostics programmatje van de fabriakant van je HD. Dat kan je zo vertellen waar je aan toe bent :)

Wanbeleid is ook beleid.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Brandt het HD-ledje ook bij dat geratel? Zo ja, dan is je schijf waarschijnlijk nog goed en zit alleen Windows wat te rotzooien.

Verwijderd

Topicstarter
het vage is dus dat ik het zelf kan stoppen door wat activiteit te genereren op die drive...daarom vaag ik me dus af wat-ie daar aan het doen is want zo belangrijk schijnt het dus ook weer niet te zijn....

en het is ook niet als ik hard aan het werk ben ofzo...als ik een film zit te kijken (vanaf m'n andere hd) of gewoon niks met m'n pc doe gaat-ie (altijd op dezelfde manier) tekeer...

maar ik zal eens een diagnose prgtje d/l inderdaad...

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 21:41
Ik heb hetzelfde probleem hier op mijn werk en ik word er gek van. Als ik mijn muis of toetsenbord enkele minuten niet aanraak, dan begint mijn HD te ratelen.

Ik heb hier WIN ME op staan. Kan iemand mijn vertellen waar dat index-gebeuren zit. Ik kan het niet vinden.

En misschien weet iemand anders een oplossing?

PS Verder alle bovenstaande dingen geprobeerd

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Pagina: 1