Toon posts:

Waar te koop: inbouwdozen UTP

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

een ongebruikelijke vraag op een troubleshootingforum, maar hier vind je nu eenmaal de netwerkknutselaars.

Ik wil voor mijn thuisnetwerk een aantal wandcontact-dozen gaan gebruiken, want zoals het nu zit (kabeltje uit de muur/plafond met een stekkertje eraan direct in de PC) ziet het er niet uit.

Ik heb nodig: 4 INbouw wandcontactdozen 100MBit ethernet RJ45 inbouw 1 poort per stuk OF 2 INbouw wandcontactdozen 100MBit ethernet RJ45 met 2 poorten per stuk, en daarnaast nog eens 2 OPbouw wandcontactdozen 100MBit ethernet met 1 poort per stuk. Bij de Doe-het-Zelf zaak hebben ze ze niet, ISDN is dan toch wel het meest geavanceerd wat je tegenkomt.

Waar in de buurt van Velsen / Beverwijk / IJmuiden /Haarlem zijn deze dingen te koop, het liefst nog ik verschillende smaken ook?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

ISDN is toch ook gewoon RJ45?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 10 december 2001 21:33 schreef Duracell het volgende:
ISDN is toch ook gewoon RJ45?
Ja, maar dat stelletje [...] vindt het altijd nodig om te bezuinigen en niet gewoon 8 aders in zo'n ding te proppen. :'(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:15

Flexx

This side up

ISDN is volgens mij nogsteeds RJ11

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 13:07

fw

Ik dacht dat ik die dingen vorige week nog bij de Mediamarkt in A'dam heb zin hangen.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

Probeer de TU zit overal in het land.
Helaas verkopen de gasten alleen aan bedrijven maar ik zag laatst gewoon iemand ff wat met pin betalen zonder klant nummer enzo.

maybe als er een in de buurt zit moet je gewoon is langs gaan.

'k weet iedergeval dat ze die zooi hebben die jij nodig hebt :)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Op maandag 10 december 2001 21:35 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Ja, maar dat stelletje [...] vindt het altijd nodig om te bezuinigen en niet gewoon 8 aders in zo'n ding te proppen. :'(
:?
Op een doos kan je toch gewoon alle draadjes aansluiten die je wil of zie ik het verkeerd?

BTW ISDN is inderdaad RJ45

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer http://www.blackbox.com/ eens, die hebben ze wel ;)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op maandag 10 december 2001 21:39 schreef NogooD het volgende:
Probeer de TU zit overal in het land.
Helaas verkopen de gasten alleen aan bedrijven maar ik zag laatst gewoon iemand ff wat met pin betalen zonder klant nummer enzo.

maybe als er een in de buurt zit moet je gewoon is langs gaan.

'k weet iedergeval dat ze die zooi hebben die jij nodig hebt :)
Ik vind het leuk dat je reclame maakt voor mijn werkgever, maar er wordt echt niet verkocht aan particulieren. Dat iemand kan pinnen heeft te maken, dat niet iedereen het nodig vind om op rekening te kopen.
Probeer het ook maar niet, want zonder kvk ga je gewoon weer naar buiten. Wat wel kan is je bestelling opgebven bij elke fatsoenlijke elektroinstallateur.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
ISDN is inderdaad RJ45, maar ethernet gebruikt andere aders dan ISDN. Vaak hebben ISDN wandcontactdozen alleen de middelste 4 aders aangesloten. Tevens zijn ze niet Cat5 gecertificeerd dus kun je 100MBit wel vergeten...

Verwijderd

Bel gewoon het eerste de beste installatie bedrijf op bij jou in de buurt? als ze het zelf niet verkopen geef ik je grote kans dat ze je wel kunnen vertellen waar je het wel kan krijgen.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 21:47 schreef marco899 het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dat je reclame maakt voor mijn werkgever, maar er wordt echt niet verkocht aan particulieren. Dat iemand kan pinnen heeft te maken, dat niet iedereen het nodig vind om op rekening te kopen.
Probeer het ook maar niet, want zonder kvk ga je gewoon weer naar buiten. Wat wel kan is je bestelling opgebven bij elke fatsoenlijke elektroinstallateur.
owk dewd met nadruk op de "maybe" :{ :P

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

wat je ook kan doen is zo'n inbouwdoos met 2 van die rj45 pluggen 1 kabel kan gebruiken (UTP heeft er maar 4 nodig nl. pin 1236)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij een installatie bedrijf hebben ze die dingen wel, of een beetje grote elektroboer. met een beetje mazzel kan zo'n elektroboer ze wel bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 21:52 schreef ThaHandy het volgende:
wat je ook kan doen is zo'n inbouwdoos met 2 van die rj45 pluggen 1 kabel kan gebruiken (UTP heeft er maar 4 nodig nl. pin 1236)
De overige 4 aders worden inderdaad niet gebruikt voor data-verkeer, ze zijn echter wel noodzakelijk voor een stabiel signaal. Daarom moet je er dus geen data over gaan versturen. Met ISDN kan dat wel, over de ene 4 aders heen en de andere terug (voor als je S-bus eerst omhoog moet en daarna weer terug uiteraard).

De kabels zijn het probleem niet, die liggen er al. Ik moet wandcontactdozen hebben.

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:44
Een beetje electroboer moet ze wel hebben denk ik: in Breda hadden ze ze gewoon bij Electra. Kostte wel 40 ballen voor een binnenwerk met afdekplaatje. En dat is dus nog maar een enkele...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Display electronica heeft ze....en elk beetje electronicahandel ook (IJmuiden: Baco Army Goods, Danny's onderdelen en heb ze zelfs bij big boss gezien,...maar inderdaad prijzig...wel mooi. Heb t zelf ook)

iRacing Profiel

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
Ik heb ze toevallig bij gistron besteld en vandaag binnengekregen..
Kosten daar 30/stuk.
Ze zien er zeer degelijk uit.. alles is volledig afgeschermd enzo..
de hele mikmak zit in n metalen behuizing.
Cat5E zijn ze trouwens.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Even reageren op degene die zei dat 8 aders wel degelijk nodig waren terwijl er maar 4 gebruikt zijn voor 10 en 100mbit.
Ik dacht namelijk dat het wel goed mogelijk was om 4 aders voor 1 utp kabel te gebruiken en 4 voor een andere. (stel je hebt 2 100mbit nics in je pc is wel zo handig lijkt me dan) Misschien geen 100meter maar tot 20 meter moest dacht ik toch zeker lukken.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
dat moet idd gewoon prima werken, ik heb veeel grotere afstanden utp goed zien werken met 4 stekkers eraan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 22:40 schreef Wimpy006 het volgende:
Even reageren op degene die zei dat 8 aders wel degelijk nodig waren terwijl er maar 4 gebruikt zijn voor 10 en 100mbit.
Ik dacht namelijk dat het wel goed mogelijk was om 4 aders voor 1 utp kabel te gebruiken en 4 voor een andere. (stel je hebt 2 100mbit nics in je pc is wel zo handig lijkt me dan) Misschien geen 100meter maar tot 20 meter moest dacht ik toch zeker lukken.
En dat draaide op 100MBit? Geloof ik geen reet van. De 4 ongebruikte adres worden namelijk niet gebruikt oor dataverkeer, maar wel voor stabiliteit van het signaal. Wat dus niet meer kan als je daar weer andere dataverkeer overheen stuurt, dus brakke verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 18:39 schreef kroegtijger het volgende:
Display electronica heeft ze....en elk beetje electronicahandel ook (IJmuiden: Baco Army Goods, Danny's onderdelen en heb ze zelfs bij big boss gezien,...maar inderdaad prijzig...wel mooi. Heb t zelf ook)
Bij de BACO heb ik wel een gegeken, maar die had volgens mij alleen OPbouw dozen...maar dat is alweer een tijdje terug, ga ik dan vrijdag maar 's ff struinen... TNX!

offtopic:
Waar tijger jij trouwens zoal door de kroegen in IJmuiden? De Seasons misschien? (Ik ontken bij deze dat ik daar ook wel eens kom :P )

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Op woensdag 12 december 2001 09:38 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

En dat draaide op 100MBit? Geloof ik geen reet van. De 4 ongebruikte adres worden namelijk niet gebruikt oor dataverkeer, maar wel voor stabiliteit van het signaal. Wat dus niet meer kan als je daar weer andere dataverkeer overheen stuurt, dus brakke verbinding.
Wat voor extra stabiliteit kunnen zij verzorgen als ze vaak niet eens aangesloten zijn? Heb je kabels erbij liggen die nix doen. (niet aangesloten dus ook geen aarde). Als je zegt dat dat perse wel moet (kabels aansluiten)dan kan ik jou vertellen dat ik bijna 24 MByte/s door 1kabel heb getrokken waarvan maar 4 aders waren aangesloten.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 21:31 schreef NorthernLightX het volgende:
Hallo allemaal,

een ongebruikelijke vraag op een troubleshootingforum, maar hier vind je nu eenmaal de netwerkknutselaars.

Ik wil voor mijn thuisnetwerk een aantal wandcontact-dozen gaan gebruiken, want zoals het nu zit (kabeltje uit de muur/plafond met een stekkertje eraan direct in de PC) ziet het er niet uit.

Ik heb nodig: 4 INbouw wandcontactdozen 100MBit ethernet RJ45 inbouw 1 poort per stuk OF 2 INbouw wandcontactdozen 100MBit ethernet RJ45 met 2 poorten per stuk, en daarnaast nog eens 2 OPbouw wandcontactdozen 100MBit ethernet met 1 poort per stuk. Bij de Doe-het-Zelf zaak hebben ze ze niet, ISDN is dan toch wel het meest geavanceerd wat je tegenkomt.

Waar in de buurt van Velsen / Beverwijk / IJmuiden /Haarlem zijn deze dingen te koop, het liefst nog ik verschillende smaken ook?
Als Zaamdam ook in je rij van plaatsen mag voorkomen
rij dan eens naar hornbach
zag laatst een en ander aan data shit liggen ook kassies etc
als je binnenkomt naar rechts en dan voorbij het laantje elektra het volgende pad in en danhalverwege links hadden ze t een en ander liggen !!
Tja en anders de TU of Rexcom/Wolff in Haarlem vlakbij die PTT toren dat industrie terrein alleen helaas wel groothandel dus ff bellen en vragen aan welke wikels ze leveren !!!
dan eventueel meteen ff vragen om artikelnummers en dan bij desbetreffende winkel bestellen
succes
Pagina: 1