aan een telefoondrop hangen?Op maandag 10 december 2001 21:30 schreef OhMyGod het volgende:
Ik heb thuis verschillende uitgangen van mijn telefoonlijn. Nu wilde ik een asdl aansluiting nemen en met 3 pc's tegelijk het internet op kunnen. Kan ik met asdl gewoon elke pc aan een telefoon drop hangen of is het verstandiger een netwerk te maken en via een server de internet verbinding te delen ???
Mischien komt deze vraag dom over maar ik ben een newbie op het gebied van asdl
je adsl verbinding komt binnen op je telefoonlijn, waar vervolgens een 'splitter' op wordt gehangen, 1 kabel is en blijft je telfoonlijn, en andere kabel gaat naar ja ADSL modem, (Waar een ethernet aansluiting opzit, welke naar je pc gaat)..
die pc kun je als router configgen zodat je met meerdere pc's het internet opkunt.
voldoende duidelijk?
A wise man's life is based around fuck you
Je kan beter je modem tweaken en een hubje kopen, hoef je geen pc (server) aan te laten om met andere pc toegang te hebben tot ADSL.......Op maandag 10 december 2001 21:30 schreef OhMyGod het volgende:
Ik heb thuis verschillende uitgangen van mijn telefoonlijn. Nu wilde ik een asdl aansluiting nemen en met 3 pc's tegelijk het internet op kunnen. Kan ik met asdl gewoon elke pc aan een telefoon drop hangen of is het verstandiger een netwerk te maken en via een server de internet verbinding te delen ???
Mischien komt deze vraag dom over maar ik ben een newbie op het gebied van asdl
klopt...werkt perfect.... Je moet er alleen even rekening mee houden dat je dan niet zo makkelijk meer een servertje kan draaien (zoals een ftp of een webserver) daarvoor moet je namelijk eerst even je poortjes doornatten...lijkt moeilijker dan dat t is......... staan genoeg topics over hier op GoT dus effe de search gebruiken en dan vind je die wel. Je kunt natuurlijk als je niet wilt tweaken ook nog een proxy-tje of routertje ertussen zetten. kan op 2 manieren:
1 hardware-router
2 pc werkend als proxy of router.
bij 1 moet je zo'n apparaatje kopen (400 piek ofzo) maar is eigenlijk t zelfde als al in je modem zit
bij 2 pak je een pc die je hiervoor inricht....(bv met freesco ofzo)
zelf heb ik ook mn modem getweakt en ben daar zeer tevreden over. Kijk wel even goed naar je firmware-versie voor je eraan begint!!!!
1 hardware-router
2 pc werkend als proxy of router.
bij 1 moet je zo'n apparaatje kopen (400 piek ofzo) maar is eigenlijk t zelfde als al in je modem zit
bij 2 pak je een pc die je hiervoor inricht....(bv met freesco ofzo)
zelf heb ik ook mn modem getweakt en ben daar zeer tevreden over. Kijk wel even goed naar je firmware-versie voor je eraan begint!!!!