M'n pa heeft op z'n werk een dos programmaatje draaien wat ik ooit (zo'n 8 of 9 jaar geleden) in mekaar heb geflanst. Nu begint de computer toch tekenen van ouderdom te vertonen dus willen we de gegevens overzetten naar een iets nieuwere computer.
Nu komt echter het probleem:
1) De Floppy Controller is kapot. We kunnen dus niets via een floppy eraf halen of erop zetten.
2) Harddisk overzetten? Kan ook niet omdat deze nog een of andere vage aansluiting heeft die niet past in iets wat nieuwer is als een jaar of 6
3) Via parallel kabeltje en FastLynx overpiepen. Zou kunnen, maar dit staat er niet op. Zie 1)
4) Via Nullmodem kabeltje? Wie weet, maar hier stuit ik op problemen:
Aangenomen dat ik de seriele poorten op de zelfde instellingen heb staan doe ik het volgende:
- Op de goede PC : copy com1: datafile.dat
- Op de oude PC : copy datafile.dat com1:
De goede PC doet niets - staat waarschijnlijk te wachten op data.
De oude PC Geeft : Write Fault Error Writing device com1
(of er nu een nullmodem kabel in zit of niet maakt niet uit)
Zou de seriële poort ook stuk zijn?
HEEEEEELP!!!!! Wie weet een oplossing.
Nu komt echter het probleem:
1) De Floppy Controller is kapot. We kunnen dus niets via een floppy eraf halen of erop zetten.
2) Harddisk overzetten? Kan ook niet omdat deze nog een of andere vage aansluiting heeft die niet past in iets wat nieuwer is als een jaar of 6
3) Via parallel kabeltje en FastLynx overpiepen. Zou kunnen, maar dit staat er niet op. Zie 1)
4) Via Nullmodem kabeltje? Wie weet, maar hier stuit ik op problemen:
Aangenomen dat ik de seriele poorten op de zelfde instellingen heb staan doe ik het volgende:
- Op de goede PC : copy com1: datafile.dat
- Op de oude PC : copy datafile.dat com1:
De goede PC doet niets - staat waarschijnlijk te wachten op data.
De oude PC Geeft : Write Fault Error Writing device com1
(of er nu een nullmodem kabel in zit of niet maakt niet uit)
Zou de seriële poort ook stuk zijn?
HEEEEEELP!!!!! Wie weet een oplossing.