PC flipt bij zware taken. [slaat vast]

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43
Hij doet het eigenlijk altijd goed maar zo nu en dan tijdens zware taken zoals een Counterstrike server draaien of zware 3D games spelen.
Dan slaat de pc volledig vast, monitor schakelt uit en er komt een zachte piep uit de kast (waarschijnlijk voeding).

Als je hem dan uitzet en weer aan maakt ie weer dezelfde piep en doet nog niks dus. De beide ledjes aganw el branden maar er spint ook niks op. :(
Als je hem dan ff uit heb gehad doet ie het weer. :)

Dit zijn de specs: :)
http://members1.chello.nl/~a.douma1/systeem2.html

Verwijderd

Hoe warm is het in je PC? Al eens gekeken of alle fans nog draaien, of dat er niet zoveel stof in je PSU zit dat ie geen lucht meer aan kan zuigen?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Video kaart geOCed ?? Misschien wordt die te warm en nokt die ermee.

There is no art to find the minds construction in the face

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb het vermoeden dat het de voeding is. Juist als je zware 3D taken doet gaan de cpu en de GF256 (en da's een GF die wel wat lust) het meeste prik vragen, en 200Watt is denk ik dan toch te weinig. Probeer het eens met een zwaardere PSU, gerede kans dat je problemen weg zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Het is zeker je voeding, er staat dat je een voeding van 200 watt hebt en dat is eigenlijk veel te weinig!!! Een voeding van 300 watt is zeker geen overbodige luxe en kost bijna nix :).

• GaMbiNo
Op maandag 10 december 2001 21:14 schreef Jorden het volgende:
Hoe warm is het in je PC? Al eens gekeken of alle fans nog draaien, of dat er niet zoveel stof in je PSU zit dat ie geen lucht meer aan kan zuigen?
De Duron wordt op z'n warmst zo'n 57 graden, lijkt me nog geen probleem.
De fans draaien nog. (CPU-fan, voedingsfan, videokaartfan en casefan)
Ook geen stof. :)
Op maandag 10 december 2001 21:16 schreef -Muppet- het volgende:
Video kaart geOCed ?? Misschien wordt die te warm en nokt die ermee.
Nee videokaart niet overklokt. :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
ik zou (als je een beetje budget hebt) zelfs voor de 400 W gaan. Heb ik ook, en je krijgt een 1.000.000,- van me als je dat ding vast krijgt :7

• GaMbiNo
Op maandag 10 december 2001 21:19 schreef abbadon het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het de voeding is. Juist als je zware 3D taken doet gaan de cpu en de GF256 (en da's een GF die wel wat lust) het meeste prik vragen, en 200Watt is denk ik dan toch te weinig. Probeer het eens met een zwaardere PSU, gerede kans dat je problemen weg zijn.
Ja maar moet ie er dan niet gewoon mee kappen en gaan rebooten als ie het niet meer aankan? :?

Toch raar dat ie dan weer 15 minuten uit moet staan voordat ie weer wil booten toch?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op maandag 10 december 2001 21:28 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Ja maar moet ie er dan niet gewoon mee kappen en gaan rebooten als ie het niet meer aankan? :?

Toch raar dat ie dan weer 15 minuten uit moet staan voordat ie weer wil booten toch?
Nee, niet per definitie. Op een kritiek moment krijgt je cpu of een ander onderdeel niet genoeg prik, daardoor kan er van alles gebeuren. En dat 'ie een paar minuten uit moet staan is ook niet zo raar; de voeding is even daarvoor tot het uiterste gedreven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GaMbiNo
Mwaaaa klinkt wel logisch ja, bedankt. :)
Had zelf dat idee ook al maar wilde ff zeker zijn voor ik zo'n ding haal en er geen verbetering is.

Moet ik toch maar ff een nieuwe voeding gaan halen. :(
Pagina: 1