Toon posts:

Shared memory laptop videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zie de laatste tijd veel laptops met sis630 shared memory chipsets en heb gelezen dat er zowat geen games op deze laptops gespeelt kan worden. Het videogedeelte zou erg slecht zijn.

Maar wat ik eigenlijk belangrijker vind is
- of je soepel video kunt afspelen/editen (avi/quicktime/VOLPAL) en 3dprogramma's kunt draaien (Lightwave/Maya). Weet iemand hier wat van?

Ohja de processor en geheugengehoeveelheid spelen natuurlijk ook een rol. Het gaat mij om een laptop met 1.1ghz pentium3 en 256mb geheugen.

Een andere keus zou een laptop met savage4 zijn. Heeft hier iemand ook ervaring mee?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
niemand ervaring met recente laptops??

Verwijderd

Wij eerstejaars TUE studenten hebben een mooie laptop met een Trident XP videokaart. Het is een redelijk goed kaartje alleen sommige spellen zien er iets minder uit en 3d games zijn wat traag. Maar als je echt een goeie kaart wil hebben voor je laptop moet je een Geforce 2 Go nemen. Dan werken alle spellen.

Verwijderd

Sowiezo moet je van laptops geen topprestatie verwachten met gaming, maar wat misschien wel leuk is is bijvoorbeeld de Compaq Presario1714EA-XP. Heeft een Intel Mobile Pentium III 1 GHz, 256 MB Ram, DVD, 14.1" TFT, en een 8 MB DDR ATI Mobility Radeon 3D. En heeft geloof ik ook intel Mobile 815 chipset ofzoiets (pin me er niet op vast ;) ). Specs van Compaq site

Verwijderd

Topicstarter
hmm maar mijn vraag was meer of je er fatsoenlijk video en 3d applicaties op kunt draaien. het ging juist niet om gaming.