wat gaat er allemaal nog op een bh6

Pagina: 1
Acties:

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
nu keek ik op de site en daar stond tot 700 mhz..

khep er nu een celeron 566@850 in maar dacht misschien aan een el cheapo update celeron hoger maar dan moet dat wel kunne
nieuwste bios staat er al wel op

aan de andere kant misschien ook zonde om zon oud bordje nog uptegraden....?

iRacing Profiel

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
k'denk tot 1100MHz PIII of Celeron op Coppermine core.

Verwijderd

Ben ook wel erg benieuwd wat er nog uit dit bordje te halen valt... Iemand ervaringen ? Zat zelf te denken aan iets van 1000 tot 1100mhz celeron of PIII, maar kweet niet of dit zal gaan werken..heb wel laatste bios (ss) erop...bvd

• WooK
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anders kijk je hier ff

edit:
ow dat had je zelf ook algezien

M`n pa heeft hetzelfde bordje, daar zit nu een 600@900 op. Omdat die dingen gelocked zijn kun je alleen met de fsb kloten en als er max een 700(66mhzfsb?) op past zou je dus tot max 1060Mhz kunnen komen. Als je de fsb hoger dan 100Mhz krijgt haal je uiteraard nog meer maar ik geef je weinig kans

I'm not as think as you stoned I am

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De BH6 is in bezit van de onsterfelijke 440BX chipset. Deze kan een FSB van 133MHz halen, dus je kunt er met gemak Coppermines of zelfs Tualatins in gooien. Je hebt er wel een goeie BIOS update voor nodig.

Hoe dan?

Nou, met deze converter kun je een Coppermine op je bord kwijt en met deze een Tualatin. Ik zou zelf gaan voor een Tualatin Celeron, met een FSB van 100MHz, deze zijn nog lekker over te klokken, terwijl je met de Pentium die een FSB van 133MHz al tegen de grens van de BX chipset zit.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja, BX chipset, dus die coppermine cellies moeten gewoon gaan werken, net zoals de PIII 1GHz, of 1100MHz..

Zolang je maar bij de 100MHz FSB blijft, en inderdaad de nieuwste bios erop hebt zitten..

En verder een goede slot1=>fcpga converter natuurlijk, liefst een waarbij je handmatig het voltage kunt instellen. (dan weet je zeker dat het wat betreft voltage in ieder geval goed zit!)
Alhoewel ik me meen te herinneren dat je het voltage via de bios al in kunt stellen tussen de 1.3 en 2.3V (geld voor de BP6, dus zal voor de BH6 ook wel zo zijn!)

Verwijderd

aha thanks :)

Nog een vraag alleen over die convertor ...Hoor net van iemand die systeembeheerder is, die had het erover dat je met een convertor (performance)verlies krijgt omdat het een soort vertaalachtig proces is. Klopt dat of ? Of is dat verwaarloosbaar ?

Verwijderd

/\ niemand ?

• ap0stah
  • Laatst online: 13-05 22:22
geen idee maar zoveel zal dat dan tog wel nie zijn

je hep er bijna zowieso een nodig wil je nu een proc op je bh6 hebbe

khep er zelf ook 1 op maar ik weet nie hoe hard een celleron 566 zonder draait ;)

iRacing Profiel

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Converter verandert alleen het voltage naar een voor de CPU werkbare voltage, dat heeft geen reet invloed op de performance.

Qua performance zal de CPU hooguit geremt worden door je oude BXchipset, maar da's ook boejuh.

Dat een BH6 meer dan 700 MHz aankan klopt.
* Delerium heeft een BH6 met 800 Mhz namelijk. :)

Verwijderd

Das toch zo overduidelijk, 6 dubbel D cup BH's van je vriendin :p barst, ben melig vandaag, maar dat kun je wel in je kast leggen, dat zorgt voor een extre aangename geur (als ze gebruikt zijn dan) :P
Das dan een mooie casemod, nog wat plexiglas en licht, en je maakt van je PC een lingerie zaak :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 18:09 schreef ecteinascidin het volgende:

Qua performance zal de CPU hooguit geremt worden door je oude BXchipset, maar da's ook boejuh.

Dat een BH6 meer dan 700 MHz aankan klopt.
/me heeft een BH6 met 800 Mhz namelijk. :)
De BX schijnt nog steeds iets sneller te zijn dan de intel 815....

Helaas is er inmiddels DDR, ATA-100 (133 ook al).
Verder is een 100 MHz FSB Celeron niet de beste optie voor een BX: zowel PCI als AGP raken zwaar gestresst > 100 (gebrek aan dividers).

Ik heb overigens een Celly 533A @ 800 op een BH6 :)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 23:50
mijn 633@950 werkt al maanden perfect (standaard Intel cooler). :)

• NoE
  • Laatst online: 20-07 20:27

NoE

Que?

Ik heb nu een bh6 rev 1,01 met een Soltek SL02A++ converter
met een celly 850 (niet eens overgeclocked)

zou hier die Intel Pentium III 1266 (FC-PGA2, 512KB) op kunnen ?? :-)

We love the smell of innovation in the morning!

• NoE

NoE

Que?

btw heb even in mijn bios gekeken, en de multiplier gaat tot max 12.

12x 100 => 1200Mhz.

133 FSB trekt ie volgens mij niet meer.

nu kan ik hem nopg gewoon uit het lijstje selecteren. wat in principe alleen op de BH6 1.1 zou moeten kunnen.

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:54
nu kan ik hem nopg gewoon uit het lijstje selecteren. wat in principe alleen op de BH6 1.1 zou moeten kunnen.
--------------
Wat?..

Op m'n bh6 1.01 kan ik al vanaf m'n originele bios (FU of zoiets) 133 selecteren.

de bh6 1.1 geeft wel extra keuzes.. zoals 117, 126, 138 e.d.
Plus meer speeds met een 1/4 PCI divider.

Bdw de bh6 1.0x-en schijnen met de SS bios 133mhz met 1/4 PCI divider te draaien ook al zegt bios 1/3.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• NoE

NoE

Que?

Ik bedoel niet de fsb , maar de default cpu instellingen

bv cpu celleron 850, dus zonder handmatig de configuratie op te geven (fsb en multiplier speederror blabla).

volgens de ss bios spec op de abit site, zou ie niet ondersteund worden laat staan dan in de lijst voorkomen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb een BH-6 met een Celeron 850 en een Abit Slotket III.

De slotket staat ingesteld op 2.0v (terwijl de processor op 1.7v moet) en hij loopt nu als een trein op 1054 mhz (8.5*124) 8-)

Ik kan ook booten op 1133 mhz (8.5*133) maar dan loopt hij vast zodra het OS laadt. Ik denk dat met waterkoeling ofzo het wel lukt, maar dat vind ik niet de moeite waard.

Ik heb momenteel een onverslaanbaar valueformoney systeem :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1