Toon posts:

krijg op een 486er windwos 95 niet geinstalleerd s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een paar dagen geleden ff de 486er van mijn zusje geformatteerd omdat hij traag werd. hierna probeerde ik windows 95, wat er eerst op zat, weer te installeren, maar nadat ik de boot had veranderd naar de cd-rom als volgorde van opstarten, zei hij, tijdens het opstarten(en dan bleef ie gewoon 'steken') 'ongeldige systeemdiskette'. het lukt me gewoon niet, wat ik ook doe, om op die k** :( computer windows te installeren. verdere info.: er is na de aankoop geen extra hardware voor gekocht, en de pc is bijna nooit gebruikt. wie helpt me. misscihne een opstartdiskette voor 95 downloaden?

( dat bericht hieronder van iemand die ook een probleem heeft met de pc van z'n zusje, dat ben ik niet, is niet hetzelfde bericht en heeft niks met elkaar te maken.)
(waarvoor zijn het eigenlijk altijd de mannen die dit soort dingen op mogen lossen..... :r

Verwijderd

uhh eenb bootdisk/opstartdiskkete is wel handig ja.
suc6

Verwijderd

je kan toch ook de bootdisk van 98 gebruike?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50
op een andere bak ff een bootdisk maken ..liefst win98 want die heeft cdrom support.

anders gewoon ff de cdrom drivers instaleren ..
en daarna gewoon via die DOS promPt de setup draaien.

argh ..typos

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

en check ff je kabeltjes van je floppy-ding als t kan

• sarcast
er is nix aan de hardware veranderd ..en hij heeft geen systeem diskette omdat ie net geformat is.

waarschijnlijk is de cd niet bootable

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 20:45 schreef RPG_Fan het volgende:
je kan toch ook de bootdisk van 98 gebruike?
heb ik al geprobeerd, maar dat rotding blijft hardnekkig volhouden dat het een 'ongeldige systeemdiskette' is. ben nu ff opkazaa naar een boot voor 95 aan het zoeken

thanx anyways

• sarcast
leest ie wel de A: drive als ie die foutmelding geeft?

wel de boot volgorde op A: C: weer gezet in het bios ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 20:48 schreef sarcast het volgende:
op een andere bak ff een bootdisk maken ..liefst win98 want die heeft cdrom support.

anders gewoon ff de cdrom drivers instaleren ..
en daarna gewoon via die DOS promPt de setup draaien.

argh ..typos
ik heb daarnet ff gekeken op kazaa voor een boot voor windows 95, maar heb niks gevonden, iemand een link?

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:04

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:22
http://www.bootdisk.com nee echt waar ;)

Fuck GeeBee was sneller

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 21:19 schreef nadd het volgende:

Fuck GeeBee was sneller
ben nu ff bezig. heb nog maar ff een bootdisk in win98 gemaakt, ben nu dus ff bezig, werkt op zich wel, moet ik nu via diskette of windows 95 cd-rom installeren, hij vraagt me een pad op te geven ( A:\ of D:\)

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je moet het setup-programma op de cd-rom starten, dus kies je d:\

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 21:44 schreef the_bbk het volgende:
je moet het setup-programma op de cd-rom starten, dus kies je d:\
heb ik ook wel gedaan (D:\setup en D:\setup.exe), maar hierbij deed ie het niet. i kwerk dus met een opstart-diskette voor win98 en een setup cd voor 95. zit het probleem misscihne hier? (win98 wil ik hier ook niet op hebben, denk dat ie dat niet zal kunnen hebben)
:z

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

beste beginner je moet eerst de juiste cd-rom drivers(ff op je bootdisk zetten) laden d.m.v. van een device in je config.sys en een load in je autoexec.bat.

en NEE het is geen probleem dat verschil w98 <--> w95 da's allemaal hetzelfde in de opstart

in je config.sys
code:
1
DEVICEHIGH=C:\JOUW_CDROM_DRIVER.SYS /D:MSCD001  /V

in je autoexec.bat
code:
1
LH /L:1,27952 C:\LOCATIE\MSCDEX.EXE /D:MSCD001 /V

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 21:19 schreef nadd het volgende:

Fuck GeeBee was sneller
ben dus nu zover gekomen dat ie wel 'het windows 95 installatie-scherm' opent, maar nu zit ie weer te zeiken over een boot sector virus, terwijl ik em dus net heb geformatteerd en er nog niks op hebt gezet. verderi s at ding uberhaupt nooit op het internet geweest. hij geeft dus een venstertje met zoiets als: Bootsector write!! VIRUS. Continue? (Y/N).
ALS die pc dan een boot-virus heeft, hoe haal ik hem weg, als ik niet eens windows normaal kan opstarten?

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op maandag 10 december 2001 22:41 schreef MeAndMyself het volgende:

[..]
hij geeft dus een venstertje met zoiets als: Bootsector write!! VIRUS. Continue? (Y/N).
Dat is geen virus, maar een beveiliging in het BIOS tegen virussen, gewoon doorgaan dus.

edit: Toelichting: Vroeger (voor de badtransen en sircams) had je nog wel eens virussen die de bootsector infecteerden. Je kan je BIOS instellen dat-ie het schrijven naar de bootsector blokkeert. Aangezien Win95 als OS natuurlijk op de bootsector moet schrijven, blokkeert het BIOS dit. Dit is echter volkomen logisch en je kan gewoon doorgaan. Er is dus geen sprake van een virus. (Tenminste, voor zover Windows zelf geen virus is ;) )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 22:43 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Dat is geen virus, maar een beveiliging in het BIOS tegen virussen, gewoon doorgaan dus.

edit: Toelichting: Vroeger (voor de badtransen en sircams) had je nog wel eens virussen die de bootsector infecteerden. Je kan je BIOS instellen dat-ie het schrijven naar de bootsector blokkeert. Aangezien Win95 als OS natuurlijk op de bootsector moet schrijven, blokkeert het BIOS dit. Dit is echter volkomen logisch en je kan gewoon doorgaan. Er is dus geen sprake van een virus. (Tenminste, voor zover Windows zelf geen virus is ;) )
een probleempie alleen, het is net alsof hij vastloopt nadat dat schermpie 'op is gekomen'. nog maar ff proberen dan.

(ik heb ook liever linux)

Verwijderd

als je niet weet hoe het moet... moet je er ook niet aan beginnen...
mijn hond had dit nog sneller klaar gehad... |:( |:( |:(

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op dinsdag 11 december 2001 09:11 schreef 2611 het volgende:
als je niet weet hoe het moet... moet je er ook niet aan beginnen...
mijn hond had dit nog sneller klaar gehad... |:( |:( |:(
[oftopic]
2611 volgens mij ga je nu toch iets te ver, wat kan hij er nou aan doen dat hij het niet weet, niet iedereen heeft evenveel verstand van software hoor. Ik word zo moe van mensen die andere afzijken omdat ze niet zoveel weten.

Dit forum is juist bedoeld om mensen te helpen
[/oftopic]

als je gewoon een bood disk maakt 95 of 98 maakt niets uit dan moet het werken (als het goed is zit het bij de 95 cd)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat virusmeldinkje laat idd direct je hele systeem hangen. Ga in je BIOS, kijk ff in de BIOS FEATURES SETUP en zet Boot Sector Virus Protection op Disabled (direct de eerste optie in dat BIOSmenu)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26
Daar heb ik ook een paar dagen tegen aan moeten kijken. De oplossing die hierboven staat is inderdaad de goeie. Dit is overigens voor een Award BIOS. Zet na het installeren trouwens wel de bootsectorvirusscanner (leuk woord voor 22 letter- woorden- lingo) wel weer aan, je ziet dat het werkt ;-) .

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 09:26 schreef nickv het volgende:

[..]

[oftopic]
2611 volgens mij ga je nu toch iets te ver, wat kan hij er nou aan doen dat hij het niet weet, niet iedereen heeft evenveel verstand van software hoor. Ik word zo moe van mensen die andere afzijken omdat ze niet zoveel weten.

Dit forum is juist bedoeld om mensen te helpen
[/oftopic]
tja... misschien heb je wel gelijk... maar nu een ander voorbeeld, als er iets mis is met mijn auto, en ik weet zelf niet precies wat ik eraan moet doen, dan zorg je toch ook dat er een ander naar komt kijken. Als je dan goed oplet, kun je het de volgende keer zelf ook. Maar soms heb je hier wel 10 posts nodig om iemand 1 stapje verder te helpen... maar ja... zal wel aan mij liggen (ZEKER WETEN >:) ) maar ehh... mazzel he!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 09:35 schreef _JGC_ het volgende:
Dat virusmeldinkje laat idd direct je hele systeem hangen. Ga in je BIOS, kijk ff in de BIOS FEATURES SETUP en zet Boot Sector Virus Protection op Disabled (direct de eerste optie in dat BIOSmenu)
ja, thanx hoor, maar wat heb ik nu toch ff een enorme :( hekel aan die kl*te 486. om te beginnen is dat hele bios scherm versie <1.07>. ten tweede, bios features setup staat er niet bij. het is een AmiBIOS. er staat wel iets anders van de boot disabelen, maar dat werkt niet.
wie helpt?

Verwijderd

Hmmmz...
Maak ff een simpele DOS-boot-disk, vis de drivers van de CD-rom op, en installeer het zaakje... op die manier!

Anders neem een SCSI-kaart+CD-ROM... dan kun je gewoon met een 98-boot-disk werken...

Of pleur alle noodzakelijke dingen op een 100 Mb ZIP-disk... parallelle poort ZIP-drive eraan, guest runnen... en klaar is kees, piet, of hoe die ook heten mag... ;)

Verwijderd

Ik zou zeggen Vrot er een Win98 bootdisk in <--- zoals al gezegt :) en zet kopier dan de map d:\win95 naar je c:\win95 en draai dan setup heb je geen gezeik meer met je cdrom en zal waarschijnlijk ook nog sneller gaan....

nadeel je mist 100mb schijfruimte ofzo
Pagina: 1