Toon posts:

ADSL delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik wil adsl gaan delen maar heb de volgende vraag(en). Op mijn isdn poort komt adsl die ik door middel van een router met ingebouwde switch wil delen. 1 van de poorten van de router wil ik vervolgens in 2 extra uitgangen delen dmv. een losse hub.

1 Nou is mijn vraag oa. als ik alle 4 de poorten van die router bezet. Heeft elke poort dan automatisch 25% van de snelheid?

2 Als dat zo is en ik zet een hub op 1 van die poorten en op die hub gaan 2 pc's. Hebben die dan allebei 25%/2=12,5% van de snelheid?

3 Kan ik zomaar op 1 van de poorten van die router (dus eigenlijk op die ingebouwde switch) een andere hub zetten?
ps. mijn hub heeft een uplink (ofzo).

Alvast bedankt

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op maandag 10 december 2001 20:16 schreef laddy17 het volgende:
Hey mensen ik wil adsl gaan delen maar heb de volgende vraag(en). Op mijn isdn poort komt adsl die ik door middel van een router met ingebouwde switch wil delen. 1 van de poorten van de router wil ik vervolgens in 2 extra uitgangen delen dmv. een losse hub.

1 Nou is mijn vraag oa. als ik alle 4 de poorten van die router bezet. Heeft elke poort dan automatisch 25% van de snelheid?
Nee, de computer die de meeste bandbreedte vraagt(downloaden), krijgt het meeste.

2 Als dat zo is en ik zet een hub op 1 van die poorten en op die hub gaan 2 pc's. Hebben die dan allebei 25%/2=12,5% van de snelheid?
nvt

3 Kan ik zomaar op 1 van de poorten van die router (dus eigenlijk op die ingebouwde switch) een andere hub zetten?
ps. mijn hub heeft een uplink (ofzo).
Ja, router heeft een uplinkpoort, die sluit je op de hub aan(niet op de uplink, maar op poort 1 van de hub).

Alvast bedankt

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Op wat voor manier is het wel zo in te stellen dat iedereen 25% van die snelheid krijgt? Kan dat wel met een server of een of andere dure router? Of is dit gewoon NIET mogelijk?

• Ferdo

Ferdo

Bij mijn weten gewoon niet. Helaas...

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedankt, het zal vast beter blijven dan mijn wanadoo abbo van fl. 60,-- p/mnd en een snelheid van ruim 2kb/sec ;).

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Is mogelijk. Er zijn routers van Bay Networks en Cisco waarmee je bandbreedte verdeling kan doen.

Alleen praat je dan wel over de prijsrange van een hele vette laptop.....

En of je nou 8 ruggen moet uitgeven voor een routertje.... nah.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Ferdo

Ferdo

Op maandag 10 december 2001 21:27 schreef maartena het volgende:
Is mogelijk. Er zijn routers van Bay Networks en Cisco waarmee je bandbreedte verdeling kan doen.

Alleen praat je dan wel over de prijsrange van een hele vette laptop.....

En of je nou 8 ruggen moet uitgeven voor een routertje.... nah.
Ga ik er gelijk ff eentje bestellen. Nah, doe eigenlijk maar twee ook! ;) :D

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Lady.........
Over het doorlussen van je hub.
Dat kan wel maar........
Zit er ook geen Uplink op de Switch??? (Switch,router app)
Als er ook al geen Uplink op je hub zit, moet je een crossCABLE ertussen zetten.
Volgens mij werkt dat wel.
Groeten.
PozZ

Verwijderd

Topicstarter
Op me routertje weet ik nog niet hij heeft in iedergeval wel verdeling voor 4 poorten (buren) die als switch werkt. De losse hub die ik heb heeft een poort (1) die ik kan schakelen als uplink.

Kan het dan zo zonder crosscable?

Tsja 8 ruggen is idd beetje te veel van het goede.

}:O Alvast bedankt

Verwijderd

Met die uplink, zou het met een normale netwerk kabel moeten werken.
ja.
succes.
Pagina: 1