Toon posts:

[php] open_basedir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
huur nu een dedicated server en heb sindsdien problemen met het uploaden met php. script die op andere websites gewoon draaiden geven op mijn nieuwe server een error: Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /home/httpd/vhosts/domein.nl/admin/upload.php.
het uitlezen uit die dir geeft een dergelijk probleem...
kan iemand mij helpen :?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat probeer je eigenlijk te doen/maken??

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
http://www.php.net/manual/en/configuration.php#ini.open-basedir

Maarre, dit zou nix te maken moeten hebben met het uitlezen uit de db...

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

wat waarschijnlijk het probleem is, is dat ze open_basedir ingesteld hebben op . je mag dus alleen bestanden includen die in dezelfde dir staan.

Of bestand in die dir zetten, of de open_basedir directive aanpassen :)

Dit heeft eik vrij weinig met programming te maken verders

Verwijderd

Topicstarter
Ff een aanvulling op het eerste bericht :

Het gaat er eigenlijk om dat ik via een php scriptje wil gaan uploaden. Dit werkte n.l. wel op de oude server en nu we verhuisd zijn naar een nieuwe werkt het niet meer en krijg ik dus die foutmelding. (variabelen enzo heb ik wel veranderd uiteraard :) ).

Wie weet de oplossing ??

Alvast bedankt

• igmar
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

huur nu een dedicated server en heb sindsdien problemen met het uploaden met php. script die op andere websites gewoon draaiden geven op mijn nieuwe server een error: Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /home/httpd/vhosts/domein.nl/admin/upload.php.
het uitlezen uit de database geeft een dergelijk probleem...
kan iemand mij helpen:?
Zo te zien staat safemode aan. Zie de PHP manual voor wat precies de restricties zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 08:47 schreef igmar het volgende:

[..]

Zo te zien staat safemode aan. Zie de PHP manual voor wat precies de restricties zijn.
Volgens de PHP handleiding moet upload ok met safemode aan werken... ook heb ik de provider de open_basedir restricties aan laten passen in de PHP.ini
Dit alles zonder bevredigend resultaat |:(
Is er nog iemand met een suggestie ???

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 11 december 2001 12:06 schreef NoStar het volgende:

[..]

Volgens de PHP handleiding moet upload ok met safemode aan werken... ook heb ik de provider de open_basedir restricties aan laten passen in de PHP.ini
Dit alles zonder bevredigend resultaat |:(
Is er nog iemand met een suggestie ???
Dan heeft ie t verkeerd aangepast, of krijg je nu een andere foutmelding??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen andere foutmelding...
Ik ga wel weer even in conclaaf met de provider :(

Verwijderd

Topicstarter
Yes ! Het werkt *D

De provider heeft de restricties nog wat ruimer gezet en nu werkt het uploaden via PHP naar behoren.

Iedereen bedankt voor de tips en suggesties...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:06

Stoffel

Engineering the impossible

en je had niet toevallig de dir waar je naartoe upload moeten chmodden naar 777? ik heb n.l. precies hetzelfde probleem gehad, en dat was de oplossing... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 14:35 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
en je had niet toevallig de dir waar je naartoe upload moeten chmodden naar 777?
Nee, dat was het eerste waar ik naar had gekeken, het ging in dit geval duidelijk om de restricties...
Pagina: 1