Ik heb nu een werkent debian sys!!!!
't ging niet helemaal zonder problemen maar het is 'up and running' nu enkel nog de 'fine-tuning'....
Ik heb geprobeerd om op de zelfde manier als onder hamm [2.0] gedaan heb, maar dat werkte niet.
het stukje uit een handleiding:
Ik had de nieuwste stable [volgens mij 2.4.16] gedowned van rsync.kernel.org.
en ipv van /usr/src/linux /pub/download/kernel/linux gebruik tijden 't installeren.[daar had ik hem geextract]
Ik heb woody geinstalleerd van cd-rom en van ftp...[lang leve apt-get] ik heb de 2.2.19-reiserfs kernel gebruikt [al mijn partities zijn reiserfs] Daarmee heb ik een aantal problemen:
ipchains doet 't niet.[incompatible with this kernel]
veel problemen met modules [o.a. snd]
Mijn vragen:
1. Waarom kon ik niet alle opties aanklikken? [b.v. ipv6]
2. Is het handig om er een .deb van te maken?
3. Hoe maak je een backup van je oude kernel? [voor als de nieuwe niet werkt]
't ging niet helemaal zonder problemen maar het is 'up and running' nu enkel nog de 'fine-tuning'....
Ik heb geprobeerd om op de zelfde manier als onder hamm [2.0] gedaan heb, maar dat werkte niet.
het stukje uit een handleiding:
code:
1
2
3
4
5
6
| cd /usr/src/linux make-kpkg clean make xconfig make-kpkg --revision mijkerne.1.0 kernel_image cd .. dpkg -i kernel-image-<versie>_mijnkernel.1.0_i386.deb |
Ik had de nieuwste stable [volgens mij 2.4.16] gedowned van rsync.kernel.org.
en ipv van /usr/src/linux /pub/download/kernel/linux gebruik tijden 't installeren.[daar had ik hem geextract]
Ik heb woody geinstalleerd van cd-rom en van ftp...[lang leve apt-get] ik heb de 2.2.19-reiserfs kernel gebruikt [al mijn partities zijn reiserfs] Daarmee heb ik een aantal problemen:
ipchains doet 't niet.[incompatible with this kernel]
veel problemen met modules [o.a. snd]
Mijn vragen:
1. Waarom kon ik niet alle opties aanklikken? [b.v. ipv6]
2. Is het handig om er een .deb van te maken?
3. Hoe maak je een backup van je oude kernel? [voor als de nieuwe niet werkt]