Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
En bt, ik heb dus al wat geprobeerd, maar dat werkt niet.
Verwijderd
Dan kun je proberen hem wat meer volt te geven.
die divider reken je dan zelf maar uit
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Ik noem even wat details (de ene groter dan de andere)
Airflow
CPU cooler
geleidingspasta
Voeding
Mainboard
chips op het geheugen
Active chipset cooling
kwaliteit AGP kaart
kwaliteit PCI kaarten
In hoeverre heb je ervaring met het overclocken. Indien je daar niet zo veel van weet, raad ik je aan eerst eens in de Overclockers FAQ te kijken.
Met mijn celly 466 heb ik wel wat overgeclocked (525 en 587). Ik zal die Faq ns lezen, maar toch zou ik het fijn vinden als iemand een voorbeeld kan geven waarop ik alleen mijn proc overklok (dus niet de PCI/AGP bus).Op maandag 10 december 2001 20:50 schreef UnXplained het volgende:
1600 MHz red je echt niet door ff de bios anders in te stellen... Je moet met alle zaken rekening houden.
Ik noem even wat details (de ene groter dan de andere)
Airflow niet nodig
CPU cooler van intel
geleidingspastageen, wel een ander goedje
Voeding300 wat, genoeg voor mij
Mainboardbedoeld voor 100 tot 133 MHZ
chips op het geheugenook 133 MHZ (infineon)
Active chipset coolingniet nodig
kwaliteit AGP kaartGF2PRO
kwaliteit PCI kaarten1 Netwerk kaart van Realtek
In hoeverre heb je ervaring met het overclocken. Indien je daar niet zo veel van weet, raad ik je aan eerst eens in de Overclockers FAQ te kijken.
zie bovenOp maandag 10 december 2001 21:12 schreef Breepee het volgende:
Airflow niet nodig ????, mobo/case temps boven 25C zijn niet echt bevorderlijk voor o/c, maar dat moet je helemaal zelf weten
CPU cooler van intel ????, euh misschien een toch iets betere koeler aanschaffen? intel koelers zijn niet zo slecht, maar 1.6GHz red je hier niet mee
geleidingspastageen, wel een ander goedje ????, asii
Voeding300 wat, genoeg voor mij
Mainboardbedoeld voor 100 tot 133 MHZ
chips op het geheugenook 133 MHZ (infineon)
Active chipset coolingniet nodig
kwaliteit AGP kaartGF2PRO
kwaliteit PCI kaarten1 Netwerk kaart van Realtek das pech hebbe, realtek kaartjes houden (vaak) niet van o/c-en (waarschijnlijk tot ong. 38~39MHz max)
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
toch wel...Op maandag 10 december 2001 19:43 schreef Lomu het volgende:
IMHO heeft de HD nix met de snelheid van de FSB ed te maken. En de beste instellingen zal je toch zelf moeten uitvinden.
toch niet 133 is weer een standaard fsb! (12 * 133 = 1600)Op maandag 10 december 2001 21:53 schreef Black_Adder het volgende:
[..]
toch wel...
maar om die cely op 1600 te krijgen moet je wel een voltmod uitvoeren anders geef ik je weinig kans.
yep, maar als hij geen zin heeft om betere koeling aan te schaffen dan gaat ie naar 115MHz fsb en 120MHz fsb, daar houden die realtek kaartjes nie zo vanOp maandag 10 december 2001 21:56 schreef memendo het volgende:
ff een reactie op ddann, die realtek hoeft niet buiten de specs te draaien 1600 is gewoon 133fsb.
(en op die settings kun je duz ook probs krijgen met dat hdu-tje
hebbie gelijk in.Op maandag 10 december 2001 21:58 schreef DDan het volgende:
[..]
yep, maar als hij geen zin heeft om betere koeling aan te schaffen dan gaat ie naar 115MHz fsb en 120MHz fsb, daar houden die realtek kaartjes nie zo van
maar de temp van 25 graden voor je mobo vindt ik wel erg laag das 2 graden boven mijn kamer temp.
a) zon beetje iedereen lukt het met deze proc en standaard koeling hem op 1600 te krijgen.Op maandag 10 december 2001 21:58 schreef DDan het volgende:
[..]
yep, maar als hij geen zin heeft om betere koeling aan te schaffen dan gaat ie naar 115MHz fsb en 120MHz fsb, daar houden die realtek kaartjes nie zo van
b) 1600 hoeft natuurlijk niet per se, maar als ik de fsb nou op 120 of 125 heb, kan ik de divider dan niet instellen op 4/4/1? dan draait de PCI us op 30 MHZ? Kan dat?
a) blijft een kwestie van mazzel, en vcoreOp maandag 10 december 2001 22:02 schreef Breepee het volgende:
a) zon beetje iedereen lukt het met deze proc en standaard koeling hem op 1600 te krijgen.
b) 1600 hoeft natuurlijk niet per se, maar als ik de fsb nou op 120 of 125 heb, kan ik de divider dan niet instellen op 4/4/1? dan draait de PCI us op 30 MHZ? Kan dat?
en betere koeling verlengt het leven van de cpu
b) 124fsb=1/4 divider, laatst hier ook iemand gezien die die al op 117 fsb had
Kan je wel op je A-bit bordje instellen had ik nl. ook altijd op m'n BE6-II.Alleen loopt dit ook niet echt stabielOp maandag 10 december 2001 22:06 schreef DDan het volgende:
[..]
b) 124fsb=1/4 divider, laatst hier ook iemand gezien die die al op 117 fsb had(als je per MHz kunt instelle mag je geloof ik zelf kiezen of je 1/2, 1/3, 1/4 (of nog kleiner) wilt hebben)
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Ik kan de fsb per mhz instellen, en de dividers zelf instellen (4/1 is het kleinst)Op maandag 10 december 2001 22:06 schreef DDan het volgende:
[..]
a) blijft een kwestie van mazzel, en vcore
en betere koeling verlengt het leven van de cpu
b) 124fsb=1/4 divider, laatst hier ook iemand gezien die die al op 117 fsb had(als je per MHz kunt instelle mag je geloof ik zelf kiezen of je 1/2, 1/3, 1/4 (of nog kleiner) wilt hebben)
-dan zou ik beginnen op 115Mhz fsb en met 1/3 divider standaard vcore,Op maandag 10 december 2001 22:11 schreef Breepee het volgende:
Ik kan de fsb per mhz instellen, en de dividers zelf instellen (4/1 is het kleinst)
-dan vanaf 120MHZ fsb naar 1/4 divider en zodra die onstabiel word vcore verhogen,
-met stapjes van 3~5MHz blijven verhogen (fsb duz) en temps in de gaten houden (50~55C stressed max, liefst zelfs <45C maaja...),
-stabiliteit testen met wat benches, daarna wat geemz of proggies zoals
(btw enigste waarmee je je cpu kunt mollen is door een te hoge vcore, niet door te hoge snelheden)