Toon posts:

[3ds max 4]probleem afbeeldingen bij tutorial

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bij de turorial die meegeleverd wordt bij 3ds max 4.0 over level design werken een aantal afbeeldingen niet. Ik wil ze laden om te gebruiken maar em geeft steeds een foutmelding alla "this is not a valid format" allé ij kan ze niet openen. Het gaat om de prentjes men gebruikt bij die garage dus: BfrontGarage.jpg,... enzo.

Weet er iemand waar ik deze prentjes kan krijgen of downloaden of heeft er iemand prentjes die wel werken!
Of weet er iemand wat ik moet doen om ze te openen? In PSP en photoshop kan ik deze ook niet openen. Het gaat wel alleen om die van die garage, bij de prentjes van de andere tutorials werkt et wel (allé toch bij deze die ik al deed).

PS: weet er soms ook iemand waar ik nog meer soortgelijke materialen kan vinden want op www.3dcafe.com staan er veel modellen maar materialen?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien staan er bruikbare linx op http://3d.pagina.nl :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34
gooogle my friend

verder :

www.3dlinks.com
www.3dluvr.com
www.3dcafe.com

etc. etc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
Maar die jpg-textures van die tutorials die heb ik niet gevonden hoor?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 10 december 2001 21:40 schreef pikachuf het volgende:
Maar die jpg-textures van die tutorials die heb ik niet gevonden hoor?
Je stuurt toch gewoon ff een mailtje naar discreet? Ze zullen echt niet te beroerd zijn om je ff de juiste jpegs op te sturen

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
hé ja eigenlijk, tenslotte is het hun cd die niet werkt é

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 10 december 2001 21:54 schreef pikachuf het volgende:
hé ja eigenlijk, tenslotte is het hun cd die niet werkt é
daarom...

Flickr

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Een aantal formats worden niet door 3d Studio MAX ondersteunt, dat kan ook het probleem zijn. En dan moet je ze dus ff converten naar een andere format.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

je moet niet vergeten dat je in MAX zelf geen jpg's kan openen. Deze kan je namelijk alleen openen in de material editor (dus je kan een jpg/bitmap alleen gebruiken door hem als material op je object te plakken.

Als volgt: Open de material editor. Open het subkopje 'maps' onderaan en ga naar diffuse. Klik op none (oid) en kies dan voor BITMAP. In de opties van bitmap kan je ergens een plaatje toewijzen, en kies daar je jpg/bmp. Wijs de material toe aan je object, verbeter zijn postitie desnoods met UVW-MAP modifier, en voila je hebt een bitmap op je object...

als dit niet je probleem was dan zal ik verder mijn mond houden... :)
Pagina: 1