Toon posts:

logitech i- touch draadloos toetsenbord en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus dat toetsenbord en heb geen drivers
geinstalleerd omdat toen ik winxp kocht er nog geen drivers waren die werkten.
Maar als ik op die extra toetsen druk rechtsboven
op het toetsenbord :
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov103.gif
Huisje - startpagina
Vergrootglas - zoeken
Envelopje - E-mail lezen (outlook)

werken ze wel gewoon en wil ik dus ook niet de originele
drivers installeren want dat voegt buiten het configureren
van die toetsen niets toe.
Is er ook een manier om deze toetsen te configureren
met de standaard WDM driver van winxp ??
Zodat ik er ook andere programma,s of functies aan kan koppelen.

ben zelf al aan het zoeken geweest maar niets gevonden.

Verwijderd

Ik zie dat de antwoorden uit dit topic verwijderd zijn. Jammer want ik had ook zo'n vraag... Misschien herinnerd of weet iemand dit nog ?!

Ik zit met het probleem dat ik Outlook heb geinstalleerd. Outlook eigend zich de Mediatoets voor Email direct over. Voor één gebruiker wil ik Outlook Express mogelijk houden. Dus onder dit profiel moet de emailknop (op het toetsenbord) Outlook express opstarten ipv Outlook.

Iemand ? Alvast bedankt!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 11:41 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Relevante antwoorden verwijderen zulen we nooit doen hoor, dan is het waarschijnlijker dat er gewoon geen antwoorden waren. Het is trouwens ook een andere vraag dan degene die jij stelt en na 2 jaar begint het geheugen ueberhuapt wel een beetje te vervagen gok ik.
Trouwens is het omhoog halen van hele oude topics vaak niet handig omdat het vaak niet opvalt dat het zo oud is en mensen gaan reageren op al lang vergeten reacties van anderen, vaak gaat het ook om veel oudere versies van hard- en software. Meestal is een nieuw topic en dan verwijzen naar eerdere topics / info handiger, dat valt nu inderdaad wel mee, maar dat maakt de relevante info die je zelf niet kon intypen in dit topic weer wat eeuh weinig. maar goed, ik ben aan het zeuren dus zal ophouden en je topic verplaatsen van WOS naar Software Algemeen :+

Als het niet via de knopjes kan: Kijk met regmon van sysinternals (of zoek met de hand in je register) welke registerwaarden worden weggschreven / gelezen om OL aan de knop te koppellen. Dan kan je het eventueel met een logonscript of policy per user aanpassen. Of makkelijker als het in HKCU staat: door de key readonly te maken

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Top (y) Ik snapte eerst niet wat je bedoelde maar dat programma regmon hielp mij echt op de goede weg. Nu zie ik wel dat het geen setting per profiel is. dus moet dat echt met een logonscript (of toch iets anders?).

Weet jij of iemand anders een topic waar uitgelegd staat hoe ik dit kan maken en aftrappen ? Ik ben hier dus echt nieuw in. Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Eerdere topics zijn er ongetwijfeld (zoek bijv. op regmon of de combinatie logonscript en register en je moet een eind komen). Maar ik zeg het ook hier wel even de makkelijke methode:

Stel regmon via zo in dat enkel het schrijven naar het register wordt weergegeven. Als je nu iets aanpast in het toetsenbord programmaatje zal er dus wat in het register worden geschreven.

Stop nu loggen in regmon (ctrl-E) en kijk waar wat is weggeschreven. Dubbelklik op de juiste key en regedit opent op deze key. Nu weet je welke key je wilt aanpassen. In regedit deze key exporteren, open het resulterende bestandje in klablok en pas deze zo aan dat enkel de mailknop koppeling overblijft en de en deze twee keer opslaan: een keertje met Outlook.exe en een keer met msimn.exe.
Het zal dan zoiets er uit zien:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ergens\iets]
"mailknopje"="c:\ergens\outlook.exe"
Aanpassen naar wens ;)

Als het trouwens in Current_user staat ben je al klaar omdat dat de instellingen per gebruiker zijn - eenmalig aanpassen is dan genoeg. Als het in HKLM staat moet het inderdaad per sessie worden aangepast.

Ik weet niet hoe je netwerk er uit ziet, maar nu kan je bijv. een snelkoppeling naar %windir%\regedit.exe /s "c:\bla\knopje.reg" in de startup map zetten.
Of beter: een policy aanmaken die dat doet maar dit is eenvoudiger :)

Heel nieuw in iets zijn is trouwens voor mij altijd een goede reden geweest om een beetje te 'spelen' om het te leren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 29-09-2003 10:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ok, alles aangepast en werkt allemaal goed. Nog 1 probleempje.

Bij de user waarvoor het anders moet, kan ik geen registry settings laten wijzigen. Ik wil hem die rechen niet geven (bij WinXP home ed. is het óf gelimiteerde user óf beheerder van de pc).

Is hier nog een andere oplossing daarvoor...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Uit nieuwsgierigheid en voor de andere mensen die het topic vinden met de search: welke regkey was nu de 'boosdoener'?

Ik heb eigenlijk nog nooit echt gewerkt met XP Home dus weet het niet zeker, maar kan je niet ook met XP Home via regedit -> edit -> machtigingen de user op naam toegang geven?

Anders heeft 'ie gewoon pech en moet 'ie OE opstarten via de startbalk >:)

Heel fout alternatief dat vast niet werkt: in een script outlook.exe vervangen door msimn.exe :X

Verwijderd

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\

Verander daar de Standaard key. De opties zijn de namen van de mappen die er onder hangen. Dus Hotmail, Microsoft Outlook, MSN Explorer, Outlook Express.

Verander (in mijn geval) de key Standaard van Microsoft Outlook naar Outlook Express en klaar is kees :)

En die optie van machtigingen werkt ook in XP Home. Ik dank u zeer. MIJN HELD :D
Pagina: 1