Toon posts:

ABIT KT7A en RG Computers probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een bios-update (versie KT764, want ik heb een versie 1.0 KT7A) gedraaid op mijn ABIT KT7A moederbord en daarbij is iets mis gegaan met mijn CMOS. Gevolg: Moederbord reageert niet meer :(
Nu heb ik nog wel garantie op dat moederbord (februari 2001 gekocht) en dus dacht ik dat ik nog wel iets kon regelen bij het bedrijf waar ik het gekocht heb, namelijk RG Computers. Maar ik heb al een tijdje geen updates meer gezien op http://www.rgcomputers.nl/index2.htm en ook mijn e-mails en telefoontjes worden niet beantwoord. Nu hoorde ik via anderen dat RG Computers failliet zou zijn! |:(
Heeft iemand enig idee waar ik nu naartoe moet voor garantie? Of wat er met RG Computers aan de hand is?

Op de Abit website staat een heel verhaal over hoe ze niet met end-users handelen enz. Ik heb ook ff gekeken wat het zou kosten om zo'n moederbord te repareren bij een zaak waar ik geen garantie heb (zoals www.fixed.nl) maar dat zal me zo'n beetje even veel als een nieuw moederbord kosten. :'(

Nog twee korte andere vraagjes:

Wat is het verschil tussen PC2100 en PC2400 DDR SDRAM?

En hoe krijg je zo netjes je systeem of een quote onderaan elke post geplakt?

Verwijderd

Het enigste wat je nodig hebt is een nieuwe BIOS-chip.
Schrijf een mailtje naar Abit in Nederland en als het goed is sturen ze je dan kosteloos een nieuwe chip op.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op maandag 10 december 2001 19:50 schreef TweakGuy het volgende:
Het enigste wat je nodig hebt is een nieuwe BIOS-chip.
Schrijf een mailtje naar Abit in Nederland en als het goed is sturen ze je dan kosteloos een nieuwe chip op.
Of je stuurt een mailtje naar funprice misschien doen zij het dan voor je >:) ;) .

Taal fouten inbegrepen ;)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het verschil tussen PC2100 en PC2400 geheugen is dat PC2100 een officieele jedec standaard is. (133/266Mhz)
PC2400 daarintegen is niets officieels, en is de wereld ingekomen door CORSAIR MICRO.
Zij verkopen namelijk PC2100 geheugen wat zij getest hebben op 150/300Mhz (PC2400) en dit dus verkopen als zijnde PC2400 geheugen.
Eigenlijk is dit dus gewoon overclocked PC2100 geheugen.
PC2700 is momenteel de nieuwste standaard. Dit is officieel 166/333Mhz geheugen.
Op PC2100 geheugen zitten normaal dus 7.5 of 7ns chipjes en PC2400 dus ook.
PC2700 behoord 6ns chipjes te hebben. Zitten deze er niet op, dan is het ook overclocked PC2100 geheugen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op maandag 10 december 2001 18:48 schreef thekorenwolf het volgende:
Nog twee korte andere vraagjes:

Wat is het verschil tussen PC2100 en PC2400 DDR SDRAM?

En hoe krijg je zo netjes je systeem of een quote onderaan elke post geplakt?
Het verschil van geheugen is al door rik2001 uitgelegd. En hoe je dus zooi onderaan elk bericht krijg is door op de volgende [url="http://"]link[/url] te klikken. Je moet dan iets in voeren bij het vakje sign

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Er is een bedrijfje in Nederland waar je voor heel weinig geld ( ik dacht iets van f 15,-- ) een nieuwe BIOS ( chip) kunt aanvragen. Zal even een linkje zoeken ....

Lijkt mij veiliger als het "hot swappen" van je bios.

edit:

kijk even op www.flashbios.org

Verwijderd

Topicstarter
VEEL DANK VOOR DE UITLEG! :)

Maar ik heb ook wat andere posts doorgelezen en ik zag daar onder het kopje "Is mijn cpu dood?" van Microkid een reply van BaRF
Op zondag 09 december 2001 21:34 schreef BaRF het volgende:
hey heb je ook een cmos reset (echt batt eruit) gedeaan met de stekker uit het stopcontact, voor een minuut of wat? ik heb dit ook eens gehad nadat ik met de voltages had gekloot (veeel te laag >:)) en ik dacht dat ik goed resette (jumper & zelfs icm batt) maar toen bedacht ik me ineens dat de stekker er nog in zat :)
Nou moet ik bekennen dat bij het updaten van mijn BIOS ook ik vergeten ben om die kl*te powerkabel eruit te trekken voordat ik CMOS resette |:(
Daarna begonnen al mijn fans etc. wel te draaien als ik mijn pc aanzette maar krijg ik geen beeld, piepjes enz meer, het staat aan en that's it. Is mijn voeding nu kapot? Of mijn mobo? Of mijn processor want nu weet ik het niet zeker meer.. En hoe werkt dat truukje met de batterij eruit halen, hersteld je CMOS zich dan weer? :?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 10 december 2001 20:35 schreef Evolution het volgende:
Er is een bedrijfje in Nederland waar je voor heel weinig geld ( ik dacht iets van f 15,-- ) een nieuwe BIOS ( chip) kunt aanvragen. Zal even een linkje zoeken ....

Lijkt mij veiliger als het "hot swappen" van je bios.

edit:

kijk even op www.flashbios.org
Pfff... waarom moeilijk doen... Abit levert hier zelf perfecte service op, ff mailen of bellen en 2 dagen later heb je gratis een nieuw chippie op de deurmat liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Renkie en Evolution, bedankt voor de site, ga hem zeker gebruiken als dat het probleem blijkt te zijn. Maar ik blijf nu toch met een vraag zitten. Hoe weet ik zeker dat het aan mijn bios ligt?
Als je je CMOS reset (jumpertje verzetten) en je laat de powerkabel erin als je vervolgens op reset drukt dan is je bios dus kapot?
En kan ik dit nog proberen te maken door iets met de batterij :? te doen?
En dat chipje dat is die rechthoekige FLASHROM chip (met sticker: AWARD, 1998, pci/pnp 686, 273225167) die naast je pci sloten (ABIT KT7A), vlakbij de rand van je mobo zit toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 20:59 schreef BrZ het volgende:

[..]

Pfff... waarom moeilijk doen... Abit levert hier zelf perfecte service op, ff mailen of bellen en 2 dagen later heb je gratis een nieuw chippie op de deurmat liggen...
Naar welk e-mailadres van ABIT moet ik mailen, ze hebben er meerdere... technical@abit.nl? En dan zeg ik gewoon dat mijn moederbord het niet meer doet en dat ik een nieuw bioschipje nodig heb?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 10 december 2001 21:11 schreef thekorenwolf het volgende:

[..]

Naar welk e-mailadres van ABIT moet ik mailen, ze hebben er meerdere... technical@abit.nl? En dan zeg ik gewoon dat mijn moederbord het niet meer doet en dat ik een nieuw bioschipje nodig heb?
Dat adres ja (als ik het goed heb...) en dan gewoon zeggen dat er bij het flashen iets fout is gegaan.. Dan zou het in orde moeten komen :)

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 21:51 schreef BrZ het volgende:

[..]

Dat adres ja (als ik het goed heb...) en dan gewoon zeggen dat er bij het flashen iets fout is gegaan.. Dan zou het in orde moeten komen :)
Lijkt mij een prima plan, en als het lukt drie hoeraatjes voor Abit :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen/mede tweakers,

Heb ABIT het volgende mailtje doen toekomen:
Op maandag 10 december 2001 22:06 schreef thekorenwolf de volgende e-mail:

L.S.

Februari 2001 heb ik een ABIT KT7A moederbord gekocht. Dit moederbord heeft tot voor
kort naar behoren gefunctioneerd.
Echter, toen ik laatst de nieuwste bios update (versie KT764, want ik heb een versie
1.0 KT7A moederbord) draaide, startte mijn computer niet meer op.
Er is dus iets misgegaan met mijn flashrom(CMOS)chip. Zou u mij een vervangende chip
kunnen doen toekomen?

Bij voorbaat dank,

Adriaan van Noord

Hieronder stond mijn adres en telefoonnummer.
Ik wacht vol spanning af en zal de reactie hier ook posten (denk ik).

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu een dag geleden dat ik de mail verstuurd heb en ik heb nog geen reply ontvangen. Had ik de mail misschien in het Engels moeten sturen. technical is immers Engels, maar de technical afdeling zit in Nederland en ook het adres is .nl. :?
Ik wacht gespannen af... :z

Verwijderd

Met abit nooit problemen gehad met dit soort zaken :-)

geef je een goeie kans.......

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Ach, heb ooit is een maand op een mail moeten wachten van Abit dus je kan nog ff :)

Flickr | Lego collectie

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:12

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En anders, www.flashbios.org oid, dan heb je in een dag of 3 je bios trug voor 15,- .

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Heb je de standaard truuk al geprobeerd ?

-Alleen floppydrive aansluiten op het mainboard\
-ISA videokaart inbouwen in ISA slot
-Monitor aan ISA kaart hangen
-PC aanzetten

Je kunt nu via het bootblock bios je bios opnieuw flashen

Good Luck

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 20:19 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Of je stuurt een mailtje naar funprice misschien doen zij het dan voor je >:) ;) .
Denk het niet, totaal geen tijd voor >:)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het antwoord van ABIT niet meer nodig (ook nog steeds niks van ABIT gehoord overigens, ze zullen het wel druk hebben zo tussen kerst en sinterklaas :) )
Ik heb mijn flash rom chip eruit gehaald en mijn batterij en toen vervolgens op reset gedrukt (zonder stroom), daarna flashrom erin en weer zelfde procedure, daarna batterij er terug in en weer op reset. Vervolgens stroom erop, power aan, bidden, hopen, duimen, smeken, liefkozen strelen :) en TSJAKKA! hij deed het weer! Hoe het in godsnaam mogelijk is weet ik niet, maar ik ben in ieder geval dolgelukkig (scheelt me weer veel geld en moeite).

Ik heb met Powerstrip mijn tnt2 ultra nu draaien op 170/200 en ik heb in mijn Bios mijn 900 als 1000 ingesteld (moet mijn amd cpu nog ff unlocken) maar dat ga ik nog verhogen.
Zal hoe ik hem exact heb ingesteld nog ff opzoeken.
Ik heb mijn systeem specificaties als het goed is hieronder staan, wat (denken jullie) zal ik het eerste nieuw moeten aanschaffen? Een nieuwe harde schijf (7200 rpm) of een nieuwe videokaart of daar juist nog ff mee wachten tot de GF 4 komt en de prijzen van de Radeon etc. dalen of...
Ik gebruik mijn computer om games als Operation Flashpoint mee te spelen, te surfen, voor mijn studie en om mp3's mee te beluisteren (heb nu al zo'n 7 gigabyte op mijn pc).
Verder heb ik (binnenkort) een Hercules Prophetview 720 TFT scherm (maximaal 1024 x 768 maar voor de rest een leuk ding).

p.s. Iedereen alvast bedankt voor de hulp met mijn moederbord etc. Mocht ik toch nog iets van ABIT horen dan zal ik het posten.

• wolffman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 09:55

wolffman

....

Gewoon iemand zoeken met het zelfde mobo die aanzetten, zijn bios chip eruit de jouwe erin de bios flashen en weer terug in jouw mobo. wel even uitkijken datje geen pootje afbreekt. dit heb ik gedaan met mijn abit kt7a en het werkte prima en ik hoefde niet te wachten

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.

Verwijderd

Topicstarter
FF wat inside info gecombineerd met geruchten over RG Computers. De reden dat ze niet reageren is:

A Dat ze op de rand van een faillisement hangen.

B De eigenaar van de vestiging in Volendam schijnt slaande ruzie te hebben met de eigenaar van de vestiging in Breukelen (die inmiddels van naam verandert is en niks meer met RG te maken heeft/wil hebben). Dit zou ook de problemen met de website (die voor zowel Breukelen als Volendam was) verklaren.

Weet dit alles niet 100% zeker, maar mijn bronnen zijn tamelijk betrouwbaar.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 14 december 2001 01:04 schreef thekorenwolf het volgende:
FF wat inside info gecombineerd met geruchten over RG Computers. De reden dat ze niet reageren is:
Dat hoef je niet in elk (oud) Rg computers topic te zetten hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Ach, dan is het tenminste duidelijk. Ik wordt zo moe van al dat gespeculeer. Plus dat die topics nu dan ook afgesloten kunnen worden wat mij betreft. Topics als: Waarom hoor ik niks van RG Computers? Zijn bij deze beantwoord.

Verwijderd

Topicstarter
HEB INMIDDELS EEN (STANDAARD) REPLY VAN ABIT ONTVANGEN:

----------------------------------------------------------
Dear Customer,

If you want to upgrade your BIOS take a look for a description of : How to upgrade BIOS?

here : http://fae.abit.com.tw/eng/download/bioshelp.htm

And a The BIOS list of mainboards

you find here : http://fae.abit.com.tw/eng/faq/generic/checkbios.htm .

Attention : Updating/Flashing your BIOS is at your own risc.

* In case of a damaged BIOS(chip) you can still order a new BIOS(chip) by e-mail at :

orderparts@abit.nl .

please reply with former messages included,
Bitte Antworten sie mit vollem Inhalt vorheriger Nachrichten,

Met vriendelijke groet
Mit freundlichen Grüßen
Greetings

J. Kecskemethy
ABIT FAE Europe
www.abit.nl

Geachte Klant,

In de bijlage vindt u een Excel-bestand, bestaande uit 2 sheets.

(Selecteerd u de sheets linksonder in de hoek in EXCEL)

( Een progamma om deze te openen/bekijken vindt u hier : http://office.microsoft.com/downloads/2000/xlviewer.aspx )

Wanneer u een BIOSchip wilt of een extra USB-kabel hoeft u alleen
de Payment Form (sheet2) in te vullen.

Wilt u uw ABIT-product gerepareerd hebben, vult u a.u.b. dan ook het

Application Form (sheet 1) ook in met als bijlage een kopie van de aankoopbon.

LET u a.u.b. OP het volgende :

* Stuurt u ons dan de/het volledig ingevulde formulier(en) (en/of kopie van de aankoopbon) per fax (077-3204420) of per post terug,
[ voor een toewijzing van een RMA/refence nummer. ]
Bent u a.u.b. bereikbaar. Bij voorkeur per e-mail.
Het terugsturen van de formulieren & kopie aankoopbon per E-mail wordt alleen geaccepteerd,
als deze volledig met uw HANDTEKENING zijn ingescanned. Stuur deze dan naar Rma@abit.nl

(met als Onderwerp:"Aanvraag RMA Nummer").

** Betaald u per Overschrijving;
Voegt u (een kopie van) de bevestging toe. Verzekert U zich dat het volledige Berdrag aankomt bij Amor Computer B.V.

Vele Banken & Geldinstituten brengen wat overschrijvingskosten in rekening en verminderen hiermee het gespecificeerde bedrag.

*** Betaald u per overschrijving, vermeld uw RMA Nummer.

**** Leest u a.u.b. de formulieren goed door.

***** Onvolledige aanvragen worden niet geaccepteerd en worden niet behandeld/beantwoord.

[ STUUR GEEN PRODUCTEN TER REPARATIE ZONDER RMA/REFRENCE NUMMER. ]

[ OP PAKJES MOET HET RMANUMMER GOED ZICHTBAAR WORDEN VERMELD ]

[ PAKJES ZONDER RMANUMMER WORDEN GEWEIGERD ]

[ Inhoud van het pakje : Product zonder enkele andere Toebehoren & kopie RMA Formulieren ]

[ ] = Geldt alleen voor reparatie-/RMAaanvragen

Amor Computers B.V.
Van Coehoornstraat 7
NL-5916 PH Venlo
The Netherlands
Tel. : +31 - 77 320 4428
Fax : +31 - 77 320 4420

----------------------------------------------------------

TOCH NETJES VAN ZE, ALLEEN JAMMER DAT ZE BEWEREN DAT BIOS UPGRADES NIET ONDER DE GARANTIE VALLEN :r
Pagina: 1