• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net zoals [topic=333421/1/25] lijkt het me leuk om over de Sony DSC-F707 ook zo'n topic te starten :)

Het is bedoeld om tips en truuks e.d. met elkaar te delen :)

Eens zien, wie heeft er al eentje :?

• Fairy
  • Niet online
Tip1: Koop er meteen een microvezel doekje bij :)

Als je gebruikmaakt van de camera word het LCD scherm snel bevingerd. Dat is met een microvezeldoekje heel makkelijk schoon te zwijven zonder strepen en krassen.

TIP2: gebruik de EVF met je rechteroog, anders zit je met je neus tegen het LCD :) volgens mij is de EVF ook voor het rechteroog gemaakt *D

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Eigenlijk is jouw tip 1 dus een gevolg van het niet volgen van tip 2. :)

Maar ik hou me ook aanbevolen voor tips, als mede F707-eigenaar.

No production networks were harmed during this posting

• Fairy
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 16:22 schreef paella het volgende:
Eigenlijk is jouw tip 1 dus een gevolg van het niet volgen van tip 2. :)

Maar ik hou me ook aanbevolen voor tips, als mede F707-eigenaar.
Jeps, en ik gebruik dat doekje dus redelijk vaak, als je de cam weer eens vasthoud en op het scherm drukt enzo.

Ik heb vandaag ook een UV filter besteld! maar 35 piek voor 58mm lens. Als je namelijk eens per ongeluk met je cam tegen iets aanstoot is je lens meteen naar de knoppen, dit geld ook voor schoonmaken en er zit per ongeluk een zandkorreltje in het doek (kan echt gebeuren). Als je er een lens bij opzet kun je die vervangen voor 35 piek ipv 3500 piek :)

I :* my 707 8-)

• paella
waar besteld? Hebben ze meer leuk dingen voor de 707?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:28

Metten

ik hou het graag simpel

ja extra batterijen (naja ze gaaan al vrij lang mee) of extra memsticks :)
Verder zo'n beetje alle standaard fotografische shit... statieven, filters (alle std. 58mms filters passen er op). Een normale flitser past er wel op, zal alleen nix doen, dus je kan eventueel nog de sony flitser nemen of de groothoek voorzetlens.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:28

Metten

ik hou het graag simpel

ohja UV filters zijn in elke zichzelf respecterende fotowinkel verkrijgbaar... het is een standaard 58mm fitting...
ohja, hier spreekt dus 707 eigenaar #3 (nouja mijn pa dan ;))

• paella
Welke extra dingen zijn nou het handigst/leukst voor de 707? Prijs speelt een ondergeschikte rol in mijn vraag :)

Verwijderd

[topic=330165/1/50]

1 topic over F707 lijkt me wel zat.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze moest weer open van FerryHeibrink. :P

Aannames zijn fataal.

• Fairy
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 15:29 schreef GaMeOvEr het volgende:
Deze moest weer open van FerryHeibrink. :P
Thanx :9

• Fairy
  • Niet online
Nog een tip:

Als je bewegende dingen gaat fotograferen (eendjes in mijn geval :P ) en je gebruikt volledig automagisch dan word het helemaal vaag. Als je dan het wieltje op de S (shutter priority) zet en dan bijvoorbeeld 1/500 zet is het een stuk beter :)

Verwijderd

Ik heb de 707 even een dagje mogen lenen, maar ik had af-en-toe wel het probleem dat hij eerst heen-en-weer gaat voor dat hij scherp stelde, is dat met jullie ook zo?

en ik vond de menu's niet logische ingedeeld, je kan bv niet heel snel even van resolutie veranderen (zeker omdat de lettertjes zo klein zijn, maar de nightvision stand was wel weer heel handig (volgens mij heeft alleen sony deze gadget???).

in totaal 'voelt' deze camera wel solide aan (dit in vergelijking van de minolta dimage 7)

Verwijderd

Kep een B+W UV filter (58mm) gekocht... kosten ongeveer 40 piek. Ze hebben 2 doelen, de bescherming van je dure CZ lens en een uv filter :) Ik vind het gewoon fijn om die erop te hebben, die uv filter mag kapot...

• Fairy
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 15:00 schreef pentagon het volgende:
Kep een B+W UV filter (58mm) gekocht... kosten ongeveer 40 piek. Ze hebben 2 doelen, de bescherming van je dure CZ lens en een uv filter :) Ik vind het gewoon fijn om die erop te hebben, die uv filter mag kapot...
Die heb ik deze week ook besteld :) komt dinsdag binnen bij de fotozaak :) *D

• Fairy
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 23:44 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Die heb ik deze week ook besteld :) komt dinsdag binnen bij de fotozaak :) *D
En hij is nu binnen :)

Echt fijn dat je nu niet zo snel meer de lens beschadigd :) ben wel een uur bezig geweest alles stofvrij te maken voor ik de lens erop kon schroeven :o

O ja, de laserfocus en infrarood doen het nog perfect mét xtra lens erop :)

UV filter geeft me ook wel een fijn gevoel in de zon e.d. en geen geen reflecties :9

Verwijderd

Jij bent grandioos in de war met een Polarisatiefilter. Deze UV filter haalt alleen de schadelijke stralen uit het licht zeg maar. Een polarisatiefilter haalt WEL die spiegeling uit bv een reflectie van zon op bv autoruit.

• Fairy
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 00:42 schreef pentagon het volgende:
Jij bent grandioos in de war met een Polarisatiefilter. Deze UV filter haalt alleen de schadelijke stralen uit het licht zeg maar. Een polarisatiefilter haalt WEL die spiegeling uit bv een reflectie van zon op bv autoruit.
Wat kosten die polarisatiefilters? :9

Verwijderd

Dat kan duur worden, maar een uv filtertje is ook al snel in de 40 piek. Een polarisatiefilter is om en om de 60 tot 80 gulden. Omdat de 58mm lensdraad in de spiegelreflexwereld ook erg groot genoemd wordt. Dus met de F707 ben je dus snel de pineut.

Btw een BV-VM50 ladertje gekocht die de FM50 accu's kan laden, kostte 175 piek. Dan kan ik die 2'de laden terwijl ik schiet. En het ding is 3x kleiner... kan mijn fotokoffer ook nog ff mee.

Verwijderd

Hier vind je vaak nuttige info over je 707 (maar ook over ander Sony digicams) :

http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1009

Verwijderd

en misschien wordt dit ook interessant.

http://www.f707.net/
Pagina: 1