Goede of dure DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39994

Topicstarter
Ik wil graag een (losse) goede DVD speler kopen. Nu varieren de prijn van 400 tot 1500 gulden. Wat is het verschil met een dure???

Is goedkoop duurkoop ?

Graag jullie advies (heb al search gebruikt). Hebben jullie ervaring met een bepaald merk.

Ik sluit em op een breedbeeld TV :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Persoonlijk merk ik al geen verschil meer wat beeld/geluidskwaliteit meer na ongeveer F600,- Allemaal optimaal. Ik vind het altijd ZO knap dat mensen verschil kunnen zien met die dure DVD spelers. Alsof iedereen een tv van F3000,- heeft ofzo.

Zelf kon ik met de ps2 (laatste versie) als DVD speler geen verschil merken tussen een stand alone van F600,- beide aangesloten op een Philips 63cm tv'tje 50Hz van F699,- Beeld liep op de ps2 ook hardstikke synchrooN met het geluidsignaal. Enige verschil wat ik merk tussen goedkope en dure is de aansluitmogelijkheden en extra goodies/functies. In mijn ogen allemaal extra fritsfrats.
Ik zelf heb enkel wat Panasonic, Audiosonic (nix mis mee trouwens wat DVD speler betreft) en Philips dvd spelers bekeken. Merkte geen verschil qua beeld. Verschil was dat de Audiosonic (F449,-) geen DD/DTS decoder had maar alleen een DolbyDigital decoder. Die Philips (f549,-) had weer wel een DD/DTS decoder. Die Audiosonic was niet regiogebonden, die Philips wel. Terwijl die Philips nog duurder was ook.

Ik wil je natuurlijk niets aannaaien, maar als je een tv'tje hebt van onder de 1200 gulden oid zou ik zeker niet teveel geld in iets steken als de DVD speler. Die dan bijna nooit de "bottleneck" is. Die Audiosonic doet het prima, buiten dat hij geen DTS decoder heeft en enkel een DolbyDigital 5.1 decoder. Ik zou iig er wel op letten dat je DVD speler regio vrij is. Dan hoef je daarna minder aan te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 10 december 2001 18:41 schreef Yokozuna het volgende:
Persoonlijk merk ik al geen verschil meer wat beeld/geluidskwaliteit meer na ongeveer F600,- Allemaal optimaal. Ik vind het altijd ZO knap dat mensen verschil kunnen zien met die dure DVD spelers. Alsof iedereen een tv van F3000,- heeft ofzo.
hmz.verschil ligt vaak in mogelijkheden en vooral met geluid. Met of zonder AC3 decoder ingebouwd, optische uitgangen blablabla.. en dan heb je nog de DA convertors die goed moeten zijn,...Ook zijn de duurdere dvd spelers (wat overigends met alle audioapparatuur is) de contacen verguld zijn, dit gaat corrosie/roesten tegen. Je apparatuur gaat langer mee dus

dat soort dingetjes.. gewoon de kwaliteit van de bouw enzo

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:22
Het zijn inderdaad vooral de mogelijkheden die verschillen. Met dure spelers kan je zowat alle formaten afspelen, met de goedkopere vaak niet, bijvoorbeeld geen mp3 cd's.

En ook niet te vergeten, de duurdere spelers zien er vaak wat mooier uit, leuk designtje enzo. En je betaalt simpelweg ook gewoon voor de naam die op de speler staat.

Ik heb zelf een JVC van ongeveer f800,-, beetje een middenklasser dus. Het ding bevalt prima en ziet er ook nog mooi uit. Ik denk dat als je rond deze prijs gaat zitten je een hele leuke hebt. En wat lager ook wel.

edit: Ohja, goedkopere spelers hebben vaak geen RGB uitgang. Dit vind ik dan weer wel belangrijk zeker als je een beetje goede TV hebt.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
met de goedkopere vaak niet, bijvoorbeeld geen mp3 cd's.
Jawel hoor, dat is superstandaard tegenwoordig:
Geschikt voor DVD, video CD, audio CD en MP3
En dat van een F449,- kostend Audiosonic DVD spelertje met ingebouwde DolbyDigital AC3 decoder en optische uitgang.

Nogmaals ik had echt gedacht dat die Audiosonic een brakke speler was, maar voor F449,- kan ik echt geen bedenken die dat beeld geeft en zulke dingen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:22
[quote]Op maandag 10 december 2001 19:23 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat is superstandaard tegenwoordig:
[..]

Toch zie ik er nog veel die het niet kunnen hoor. Mijn JVC speelt ook geen MP3 CD's en die heb ik nog maar een paar maandjes en was nieuw in de collectie. Maarja, ik vindt het niet zo belangrijk eigenlijk.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien is die van jou iets ouder. Die dingen krijgen een merkwaardig betere prijs:prestatie/ondersteuning verhouding.

Elke paar maanden zie je wel betere goedkope spelers uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb zaterdag een cat gekocht voor fl 299,- :)
ik gebruik hem alleen voor dvd tjes en mp3 cdtjes :)
ik vindt het een mooie oplossing, omdat ik eigenlijk op de dvd speler zit te wachten waar je dus ook mee kan opnemen :)
ja, ik weet dat ze er al zijn :(
maar als er nu meer merken komen dan worden ze ook weer een stuk goedkoper :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:16

w00Dy

Make soap, not war

ik heb bij mijn DVD speler alleen maar naar de kwaliteit gekeken, bleek dat hij ook nog een DTS decoder enz onboard had dat maakte hem wel duur ! maar nu kan ik gewoon een normale versterker kopen en dat scheelt dan weer in prijs.

prijs/kwaliteit maakt wel degelijk uit ! ik heb in de winkel een belabberde JVC gezien met boxen en versterker derbij, heb ik toch maar mooi ff laten staan !

btw, tis een philips 951
Pagina: 1