Zoals de topic als zegt, welke windows manager kan ik het beste gebruiken voor Java voor een zo snel mogelijke gui.
Degene met de minste franjes?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik heb nu Gnome en KDE geprobeerd, en ze zijn allebij nogal groot
blackbox die is geloof ik een stuk kleiner en ook sneller. Maar ik weet niet of java hier ook voordeel bij heeft. Ik vind dat java onder linux nogal langzaam is, en dan moet je mijn specs eens zien! Ik begin steeds zieker te worden van Swing en hoop dat eclips een leuke aanvulling is. Swing
Eclipse is niet percee sneller. Ik heb wat tests gezien die aantonen dat een ervaren Swing programmeur GUIs kan krijgen die vergelijkbaar presteren qua geheugengebruik en responsiviteit. Eclipse doet het op dat punt niet veel beter. Het vereist wel minder inzicht in de interne werking. Dat is een voordeel.
Ik gebruik zelf KDE (en uiteraard Swing) en ik moet zeggen dat ik niet echt problemen ervaar... Sowieso gebruikt Swing natuurlijk geen native componenten...
Ik gebruik zelf KDE (en uiteraard Swing) en ik moet zeggen dat ik niet echt problemen ervaar... Sowieso gebruikt Swing natuurlijk geen native componenten...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ik vind het gewoon vrij vervelend dat het een tijdje duurt (tov native schermen) als je een scherm weg klikt (jdialog of jframe) dat er even een grijs vlak blijft staan (ook lege JFrames). Je merkt gewoon dat het veel langzamer is dan het 'echte' werk. Onder win2k heb ik hier trouwens minder last van, daar voelt het even snel aan als native componenten.
[edit] kromme zinnen
[edit] kromme zinnen
Ik denk zelfs dat de windowmanager niet eens zo heel veel uitmaakt, aangezien die voornamelijk de "Franjes" bepaald. Maar de inhoud etc wordt, bij mijn weten, gewoon door X afgehandeld.
Als je het "native" wilt laten aanvoelen in Linux (of beter, als je het nu te traag vindt), dan denk ik dat je beter in C/C++ icm Gtk/Qt kan gaan programmeren
Als je het "native" wilt laten aanvoelen in Linux (of beter, als je het nu te traag vindt), dan denk ik dat je beter in C/C++ icm Gtk/Qt kan gaan programmeren
Vanuit Java kan je ook Qt gebruiken tegenwoordig
.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Das waar ookOp maandag 10 december 2001 19:59 schreef mbravenboer het volgende:
Vanuit Java kan je ook Qt gebruiken tegenwoordig.
Ik heb het gezien
maar ik moet ook voor windows apps maken. Ik snap niet dat java het voor elkaar krijgt om zo belachelijk langzaam te zijn.
Weten jullie nog een paar handige tools die je moet hebben voor proggen onder linux, want ik voel me eerlijk gezegd vrij naakt
Weten jullie nog een paar handige tools die je moet hebben voor proggen onder linux, want ik voel me eerlijk gezegd vrij naakt
Qt is toch ook uit voor windows? (kost alleen een arm en een been).
Develop cross-platform applications that will run on Windows®, Linux®, Unix and Macintosh® platforms with the new Qt 3.0 GUI development
toolkit. Expand your target market without having to totally rewrite your
code for each platform.With Qt 3.0, GUI development is a snap.
de prijs die staat er niet bij...
toolkit. Expand your target market without having to totally rewrite your
code for each platform.With Qt 3.0, GUI development is a snap.
de prijs die staat er niet bij...
Qt voor Windoos is inderdaad krankzinnig duur.... (Opera gebruikt het toch? )
Over traagheid van GUIs in Java: ik heb enkele jaren vrij intensief Swing GUIs geprogd (de laatste tijd doe ik het iets minder) en ik ondervond toch echt geen problemen. De belangrijkste stap die ik genomen heb was om zoveel mogelijk de volledige applicatie een JDesktopPane te maken met JInternalFrames. Hierdoor tekent Swing alles zelf en is er geen gezeik met native frames die traag opkomen of herteken problemen veroorzaken. Ik heb m'n applicaties op een aantal plaatsen draaien op deze manier en ik heb nog nooit klachten gehad over de snelheid van de GUI...
Ik heb net naar aanleiding van het Javalobby stukje over Luxor even wat meer naar XUL zitten kijken... Als je klaar wilt zijn voor een overgang is dat een goede optie wellicht
. Overigens heb je dan wel veel problemen met componenten die je echt custom wilt hebben (renderers en dergelijke). Alleen vrij algemene GUIs bakken gaat echt goed denk ik...
Over traagheid van GUIs in Java: ik heb enkele jaren vrij intensief Swing GUIs geprogd (de laatste tijd doe ik het iets minder) en ik ondervond toch echt geen problemen. De belangrijkste stap die ik genomen heb was om zoveel mogelijk de volledige applicatie een JDesktopPane te maken met JInternalFrames. Hierdoor tekent Swing alles zelf en is er geen gezeik met native frames die traag opkomen of herteken problemen veroorzaken. Ik heb m'n applicaties op een aantal plaatsen draaien op deze manier en ik heb nog nooit klachten gehad over de snelheid van de GUI...
Ik heb net naar aanleiding van het Javalobby stukje over Luxor even wat meer naar XUL zitten kijken... Als je klaar wilt zijn voor een overgang is dat een goede optie wellicht
Ik heb er ook nog geen klachten over gehad, maar ik heb er wel klachten over. Ik denk dat een 3 Ghz cpu toch een minimale vereiste is
Trouwens opera is een fantasche browser, vooral die mouse gestures zijn fantastisch.
Java 2D en dus Swing gebruikt tegenwoordig DirectDraw en dergelijke stuff onder MS Windows. In 1.4 is de VolatileImage geintroduceerd, wat allemaal fantastisch zou moeten zijn.
Zie: Java 2D FAQ: Does Java2D use any hardware acceleration for offscreen rendering on win32?
Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat Java 2D allereerst geoptimaliseerd wordt voor MS Windows. Daardoor is het natuurlijk niet minder vervelend.
Zie: Java 2D FAQ: Does Java2D use any hardware acceleration for offscreen rendering on win32?
Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat Java 2D allereerst geoptimaliseerd wordt voor MS Windows. Daardoor is het natuurlijk niet minder vervelend.
ik dacht dat dit ook onder linux gebeurd was.
Pagina: 1