Hoe te reageren op onzin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Ik word moe van al die mensen die absoluut geen verstand van een onderwerp hebben en toch menen te moeten reageren met een domme kreet. Elke draad over transistoren, nieuwe vindingen in chip fabricage en allerlei andere uitvindingen wordt overspoeld met idiote reacties waarin 'bio' en 'quantum' (e.d.) op een volstrekt zinloze manier gebruikt worden, veelal ook volkomen off-topic.

Wat doe je daar mee? Mod ik ze naar beneden? Reageer ik om uit te leggen hoe het wel zit? Mag ik ze in die uitleg oproepen om alsjeblieft niet meer zo dom te reageren?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 12:54
Op maandag 10 december 2001 18:15 schreef Fused het volgende:
Ik word moe van al die mensen die absoluut geen verstand van een onderwerp hebben en toch menen te moeten reageren met een domme kreet. Elke draad over transistoren, nieuwe vindingen in chip fabricage en allerlei andere uitvindingen wordt overspoeld met idiote reacties waarin 'bio' en 'quantum' (e.d.) op een volstrekt zinloze manier gebruikt worden, veelal ook volkomen off-topic.

Wat doe je daar mee? Mod ik ze naar beneden? Reageer ik om uit te leggen hoe het wel zit? Mag ik ze in die uitleg oproepen om alsjeblieft niet meer zo dom te reageren?
Ja ik wordt er ook ziek van. Ik heb zelf de neiging om te reageren, maar het is beter om ze gewoon omlaag te modden.

Onzin racties naar 0 en als ze echt te dom voor woorden zijn (als bijvoorbeeld het antwoord in de tekst staat en ze gewoon niet goed lezen) dan mag 'ie van mij op -1.

M$ reacties onmiddellijk naar -1 (kan niet vaak genoeg gezegd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:48

botoo

💀 too old to die young

Als er loze kreten geslaakt worden mag dat van mij naar -1 overbodig.
Het is verder aan jou om te blijven modden in die draad of om te reageren en e.e.a. te verduidelijken.

it's all about choices

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
botoo schreef:
Als er loze kreten geslaakt worden mag dat van mij naar -1 overbodig.
Het zijn er echt heel veel in bepaalde threads; sommigen worden ook als +1 intressant gemod, terwijl ze echt baarlijke nonsens zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Mja, laatst ook al eens een draadje gestart over dit onderwerp.

Wat mij betreft mogen onzin-verhalen een eigen mod-optie krijgen waarmee krachtig opgetreden kan worden tegen lui die maar wat rondblaten zonder te weten waar ze het over hebben. -2 of nog meer zelfs.

Geef onzin geen kans! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Modereren dmv het modpunten systeem is bedoeld om een soort algehele graadmeter te zijn voor hoe waardevol voor de lezer een post is. Modereren in de trand van "mee eens/oneens" is dus niet de bedoeling, maar zal niet altijd voorkomen kunnen worden. ;)

Helaas zijn er inderdaad mensen die door doelbewust geblaat proberen een post te maken die als van een grotere waarde gezien en gemodereerd wordt dan dat hij is. Oplossing is dat te doorzien en de posting inderdaad naar beneden modden.. ;)

Als het om klinklare nonsens gaat dan mag de post wat mij betreft dus zonder problemen een lage score krijgen (0), of, als sprake is van herhaling tegen beter weten in, zelfs bestraffend gemodereerd worden (-1).

Op zich is het niet een keihard vereiste dat de inhoud van een post 100% correct moet zijn. Als iemand een afwijkende mening heeft die hij kan beargumenteren en die voedend is voor discussie, dan kan de post prima hoog gewaardeerd worden, IMO.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Een andere mening hebben is 1 ding, maar op postings waarin iemand gewoon pure onzin/fantasie uitkraamt heb je altijd weer een reactie "ohja? wist ik niet! Goh, goed dat ik dat weet!" e.d. En dus verspreidt de onzin zich verder over deze aardkloot. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe vervelend de onzin en one liners en opendeuren ook zijn, het zijn gewoon 0 postings.
Als ze vaak herhaald worden kan het een flaimbat worden en op -1 komen.
Als er foute info in een posting staat kan een reactie met de juiste informatie geplaatst worden waar mee hopenlijk de onzin de wereld uit gehaald wordt.

Het domweg naar -1 zetten van foute informatie (tenzij moetwillig fout) vind ik een slechte zaak.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:48

botoo

💀 too old to die young

Er is een wezenlijk verschil tussen loze kreten en (ongewild) verkeerde informatie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Psies. Als je 2 n00bs hebt die een onzinberichtje als "+1 interessant" wisten te waarderen dan heb je weer 2 kenners nodig om met "-1 overgewaardeerd" de zaak omlaag te kunnen modden.

En zelfs al zouden mensen vinden dat het geen "-2 onwaar" moet zijn, dan op zijn minst "0 onwaar", zodat het duidelijk wordt dat wat in het berichtje staat niet waar is.
Pagina: 1