Toon posts:

[javascript] menu op voorgrond

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een site aan het maken waar bij ik tabel style "style="LEFT: 0px; POSITION: absolute; TOP: 0px;" heb. Dat wil dus zeggen dat hij helemaal links boven in de pagina zweeft. Als je iets in de html onder de </table> tag typt zie je het dus niet om dat de tabel er voor zit. Nu heb ik dus bovenaan de pagina een javascript menuutje, waarbij als je over het plaatje van het menu gaat dat het javascript zich laat zien. het probleem is alleen dat je het helemaal niet ziet omdat de tabel er voor zit, op de achtergrond wordt het dus getoond, maar dat kan je niet zien. Nu is mijn vraag, hoe haal ik dat nu naar de voorgrond?

Verwijderd

style="left: 0px; position: absolute; top: 0px; z-index: 6000000;"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 18:11 schreef Cheatah het volgende:
style="left: 0px; position: absolute; top: 0px; z-index: 6000000;"
waar staat die 6000000 voor?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 18:15 schreef izoman het volgende:

[..]

waar staat die 6000000 voor?
Dat is de waarde van de "hoogte" van een layer

[edit]Oftewel, een layer met een z-index van 10 ligt "hoger" dan een layer met een z-index van 2 oid, bij overlapping wordt de layer met z-index 10 geheel getoond en de layer met z-index 2 gedeeltelijk

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het op een andere manier op gelost.
gewoon rightMargin=0 leftMargin=0
bottomMargin=0 topMargin=0 marginheight="0" marginwidth="0" in de body zetten, en dan is het niet nodig in de tabel. Maar nu heb ik nog wel een zwevende tabel ergens anders op de pagina waar een banner in staat, (te vergelijken met index van tweakers.net). Met menu valt daar nog wel achter, hoe kan zorgen dat het menu ook nog over de tabel heen gaat waar de banner instaat

Verwijderd

z-index dus...

www.w3schools.com/css

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

TGEN

Hmmmx_

100 is de grootste waarde voor z-index hoor...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 18:34 schreef Cheatah het volgende:
z-index dus...
dat dacht ik dus ook! ik zette de tabel van de banner met z index op z-index: 90; en die waar het menu instaat op z-index: 100; maar geen verschil

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
        layer_header += '<table width=' + menu_width + ' cellpadding=0 cellspacing=0 border=0>' +
                        '<td bgcolor=' + border_color + '><table width=' + menu_width + ' cellpadding=3 ' +
                        'cellspacing=' + border_size + ' border=0><td width=' + menu_width + ' bgcolor=' + back_color + '>';

dit is een stukje code uit me menu, nu moet daar dus z index=2 in voor de tabel. Hoe moet het er daar precies tussen? waar en hoe

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand dat?

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 18:35 schreef TGEN het volgende:
100 is de grootste waarde voor z-index hoor...
Hoe kom je daar nou bij?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
code:
1
2
3
        layer_header += '<layer style="position: absolute; z-index: 90; left: 0px; top: 0px;"><table width=' + menu_width + ' cellpadding=0 cellspacing=0 border=0>' +
                        '<td bgcolor=' + border_color + '><table width=' + menu_width + ' cellpadding=3 ' +
                        'cellspacing=' + border_size + ' border=0><td width=' + menu_width + ' bgcolor=' + back_color + '></layer>';

.. vind ik wel wat hebben .. :z

edit:
<div> in <layer> veranderd

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:47
Hmmm, hoe hoog ik die z-index van mijn menu layertje ook instel, hij blijft zich 'verschuilen' achter een 'normale' layer die ik plaats op mijn pagina...

Voorbeeld is te zien op deze pagina, waarbij dit menuutje van dynamicdrive.com wordt gebruikt... Als voorbeeld heb ik ff dat gifgroene layertje geplaatst... Dat gifgroene layertje moet dus ACHTER mijn menu layer komen...

Wie kan me helpen :?...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

crisp

Devver

Pixelated

ik zie het probleem niet aangezien het menu niet eens in de buurt van die gifgroene layer komt. Daarbij is het behoorlijk verwarrend om een dergelijke vraag in andermans (oude) topic te stellen; ik raad je dan ook aan een nieuw topic te openen met een wat meer uitgebreide topicstart. Bedenk daarbij dat we hier zelfdoeners zijn en in principe geen support leveren op scripts van anderen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.