[Access] 'Not exist' gewenst

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb een tabel met aanleidingen en een tabel met beoordelingen. Iedere aanleiding heeft 0 of meer beoordelingen.
Nu wil ik een lijst van aanleidingen zonder beoordelingen en aanleidingen met beoordelingen met oordeel "aaabbbccc". Nu kent Access 2000 alleen geen 'Not exist'!?
Iemand een oplossing voor deze uitdaging?
:'(

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 10 december 2001 17:58 schreef Vergeten het volgende:
Nu wil ik een lijst van aanleidingen zonder beoordelingen en aanleidingen met beoordelingen met oordeel "aaabbbccc".
Je kunt toch groupen op aanleiding, en alleen die records selecteren waarbij de count() in de tabel met beoordelingen 0 is?

• Creepy
  • Laatst online: 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

not exists?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Access kent wel not exists.
[edit]

zie [topic=300245/1/200]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Dit is een heel bekend probleem en hier is dan ook een hele bekende oplossing voor:
Maak een query, met allebei de tabbelen erin, er verschijnt vanzelf een link tussen de tabellen. Dubbelklik op deze link en kies: alle records uit tabel 'de tabel aan 1-kant' weeregeven, en alleen die records uit 'de andere tabel' waarvoor de gegevens overeenkomen (of ziets, zal niet letterlijk kloppen, haha).
Dubbelklik nu op het gelinkte veld aan de veel-kant (foreign key), dit veld verschijnt dan bij de uitvoer, klik het ' uitvoer' vakje weg (je hoeft het veld niet te zien, en type in het restrictieveld: null (dit veld moet leeg zijn), dubbelklik nu op het gelinkte veld aan de 1-kant (= de primaire kay als je database klopt...) en voer de query uit, je zult zien dat je precies de records krijgt die je zoekt...
Success

• Vergeten
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Ja, dat is hem! :)
Bedankt Joshua30!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
Beetje SQL kennis is ook nooit weg.

Hoe bijvoorbeeld ga je 'em nu maken als de db word geupgraded naar MSSQL?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

/Dubbelpost
Doet-ie anders nooit... :(

Verwijderd

Ook met een outer join natuurlijk, wat dan in MSSqlserver met *= bewerkstelligd kan worden. :)
Pagina: 1