Toon posts:

Boot ? :\

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw systeem : Ik wil booten vanaf diskette, maar mijn diskette word wel gelezen maar hij boot er nie mee.
Na het overzicht van apparaten en irq's blijft hij gewoon hangen. ook als ik van CD-rom wil booten gebeurd hetzelfde.

Enige verklaringen ? hulp ? :))
Alvast bedankt

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ook als je heel lang wacht? Krijg je dan geen error?

Je zou kunnen proberen even je CMOS te resetten, evt. even het batterijtje eruit te halen.. Dan in BIOS de defaults laden, resetten, daarna de optimal settings laden..

Verwijderd

Topicstarter
Neen, als ik heel lang wacht doet hij nog altijd niks :\

ik krijg ook geen beeb van de bios, dus et moet iets hw-matig zijn volgens mij.
Maar aangezien het diskettestation leest ne ik beeld heb en mijn bios de schrijver / cdrom / hdd vind zou ik nie weten waar het prob kan liggen

Verwijderd

Heb je booten vanaf floppie wel aanstaan in de BIOS?
Ook een setting als startup order: A,C wil nog wel eens over het hoofd worden gezien.

Verwijderd

Topicstarter
staat op jah :)

Verwijderd

Welk MOBO gebruik je? en welke brander?
heb namenlijk ook een probleem met een Lite On schrijver aan een Asus MOBO die ook ook deze symptomen had totdat de schrijver vervangen werd door een plextor en problem solved.
wat bleek die lite on haalde op een of andere manier de IDE bus over de zeik als deze alleen aan een ide bus hing.

om een lange verhaal kort als er een lite on in zit zorg dat deze niet alleen aan de ide bus hangt kan wel eens schelen.
en haal hem er anders eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Er steekt dus een lite on in
maar helpt niet alsk em eruit haal :\
same error :\

Verwijderd

gekke vraag misschien, maar je bootflop is toch niet naar de haaien?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, want ik heb ze zelf net in mijn systeem getest en blot perfect.

Verwijderd

en als je nou eens helemaal kaal boot....???

dus alle overbodige hardware eruit halen, zoals cd-rom, netwerkkaart enz....

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geporbeerd, problem zal prolly bij moederbord liggen, want momenteel start hij volledig niet meer op
Pagina: 1